Jorge Lorenzo odcestoval za mechaniky Hondy. V Japonsku hledal řešení svých problémů

Stejně jako se Jorge Lorenzo trápil v prvním roce u Ducati, má potíže také v týmu Repsol Honda. Stále se mu nedaří najít ideální nastavení svého motocyklu a na svém kontě má jen několik solidních výsledků z tréninků. Rozhodl se tedy své problémy řešit přímo s mechaniky Hondy v Japonsku.

Místo toho, aby Jorge Lorenzo odcestoval po Velké ceně v Mugellu domů, nasedl na let do Japonska za vidinou zlepšení svých výsledků v závodech MotoGP. Jeho cíl byl jasný – pokusit se i díky přímé komunikaci s techniky Hondy najít řešení svých problémů. „Myslím, že určitě můžeme udělat něco s mým posedem na motocyklu a uvidíme, jestli se nám podaří zapracovat i na ergonomice,“ plánoval Lorenzo před cestou.

„Máme teď opravdu silný motor, jenže na druhou stranu nám to působí potíže. Motocykl je kvůli tomu obtížnější řídit. Marc je na stroji velmi rychlý, daří se mu s ním vyhrávat závody, takže nejlogičtější bude vydat se směrem, jakým jde on. Jemu se na současné motorce daří zlepšovat své výsledky z předchozích let, pro jiné jezdce na ní to tak jednoduché ale není. Věřím, že pokud existuje nějaká továrna, která může přijít se záložním plánem, je to právě Honda,“ svěřil se Španěl.

V jeho cestě do Japonska ho podpořil také Alberto Puig, manažer týmu Repsol Honda. „Jorge se na Hondě trápí, přišlo nám tedy jako dobrý nápad poslat ho do Japonska, kde mu bylo umožněno zanalyzovat vše více do hloubky.“

Aktualizace: Jorge Lorenzo v úterý vydal ohledně své cesty krátké prohlášení: „Můj výlet do Japonska byl velmi zajímavý, zapracovali jsme na spoustě věcech. Nějaká vylepšení využijeme už tento víkend, jiná v budoucnu. Nemůžu se dočkat pondělních testů!"

Španěl se trápí už třetím rokem. Nesedla mu ani Ducati

Zdá se, že úspěšné roky Jorgeho Lorenza zmizely v nenávratnu. Španěl, který během své kariéry doposud získal pět titulů mistra světa, z toho pak tři v královské kubatuře MotoGP, se od svého odchodu z továrny Yamaha jen trápí. Když už to v loňském roce, kdy ještě Jorge Lorenzo hájil barvy týmu Ducati, začalo vypadat, že by mohl opět bojovat o pódiová umístění, podepsal smlouvu u Hondy. A u ní se teď potýká s obdobnými problémy jako u italské značky.

Nutno však podotknout, že se Lorenzův současný zaměstnavatel snaží španělskému jezdci co nejvíce vyjít vstříc. Nejenže Alberto Puig souhlasil s jeho cestou do Japonska, ale už během zimy rodákovi z Palma De Mallorcy nechal upravit motocykl dle jeho požadavků. To u Ducati čekal dvaatřicetiletý pilot na novou palivovou nádrž, která by vyhovovala jeho jízdnímu stylu, celý rok a půl.

I přes veškerou snahu Hondy by se však současná Španělova sezóna dala označit za jeho zatím nejhorší v jeho působení v Mistrovství světa silničních motocyklů. Zatímco u Ducati byl Jorge Lorenzo schopen umísťovat se pravidelně v první desítce, u japonské továrny se mu to ještě nepodařilo. Pro nejlepší výsledek si dojel ve francouzském Le Mans, kde projel cílem jako jedenáctý v pořadí. Nutno však podotknout, že za jeho špatnými výsledky z části stojí také zdravotní problémy.

Jestli Španělovo angažmá u Hondy skončí podobně jako u Ducati už po dvou letech spolupráce, je zatím ve hvězdách. Pokud by se však Jorge Lorenzo rozhodl u japonské továrny zůstat, mohl by se v roce 2021 stát její týmovou jedničkou. Jak novinář MCN Simon Patterson totiž uvedl na svém Twitteru, odchod Marca Márqueze od Hondy je prý v paddocku veřejným tajemstvím. Údajně by jeho kroky měly zamířit tam, odkud jeho současný týmový kolega „uprchl“ – k Ducati. Kontrakt oběma jezdcům Hondy však vyprší až za rok a půl a situace se může ještě několikrát změnit.

Autor článku obdržel prémii 11 Kč od 8 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist