Jezdci MotoGP o IRTA testech v Jerezu (1)

Na španělském okruhu Jerez de la Frontera skončila „okurková sezóna“ mistrovství světa silničních motocyklů. Po IRTA testech přijde na řadu příští týden první závod. Podívejme se na první část ohlasů jezdců MotoGP na poslední testování této zimy.

Randy de Puniet (Kawasaki Racing Team)
Dnes to bylo docela těžké. Ráno jsem zkoušel nějaké nové díly, ale nebylo snadné najít dobrý pocit na motocyklu, a to ani po 55. kolech. Odpoledne jsem se vrátil k předchozímu nastavení a rozhodně se vše zlepšilo. Podařilo se mi na závodních pneumatikách zlepšit čas na jedno kolo, ale i stabilizovat tyto časy. Na konci dne jsem vyzkoušel dvě různé kvalifikační pneumatiky a opět jsem byl schopný vylepšit svůj včerejší čas. Jsem spokojený se svým dnešním pátým místem, ale vím, že je letos přede mnou velmi mnoho práce. Musím se znovu učit na této motorce okruhy, ale také se musím učit na stroji MotoGP jezdit. Celý tým odvedl dobrou práci, pomohl mi přizpůsobit Ninju ZX-RR k mému stylu. Těším se na návrat do Jerezu k prvnímu závodu v MotoGP, při kterém doufám, že jim splatím jejich tvrdou práci dobrým výsledkem.
Makoto Tamada (Konica Minolta Honda)
Tento třídenní test byl užitečný k nalezení nastavení pro první závod sezóny, ale já nejsem plně spokojený, protože se nám nepodařilo vyřešit nejhorší problémy. Dnes jsem přesto byl schopný mírně zlepšit svůj výkon a především se častokrát dostat k hranici 1:41. Abych byl plně konkurenceschopný, musím během dvou tréninkových dnů při Grand Prix najít způsob jak zlepšit svůj výkon o dalších 0,5 sekundy.
Carlos Checa (Yamaha Tech 3)
Zlepšil jsem se hodně, ale je přede mnou ještě dlouhá cesta. Je těžké nyní pochopit, co se během závodu může stát s pneumatikou. Zde jsem měl daleko více problémů než v Kataru nebo Barceloně a to je samozřejmě zklamání. Musím však být klidný a uvědomit si, že je teprve začátek sezóny. Motocykl pracuje dobře, ale je stále na něm ještě hodně práce. Nyní se mohu trochu uvolnit a po krátké pauze začít závodit.
James Ellison (Yamaha Tech 3)
Byl to pomalý, ale trvalý pokrok. Vždy když přijedeme na nový okruh, trvá mi více času než si připravím stroj ke své jízdě, ale pak se začínám zlepšovat. První dny jsem se pokoušel následovat Carlose, pozorovat ho a učit se od něj. Pokusil jsem se od něj okopírovat jezdecký styl a to mi opravdu pomohlo. Dnes jsem se však vrátil ke svému stylu a hned jsem jezdil rychleji. Nyní se na motocyklu cítím pohodlněji. Na závodních pneumatikách není má rychlost tak špatná, ale na kvalifikačních, na kterých bych měl být o tři sekundy lepší, nevidím mnoho rozdílu ve svých dosažených časech. Nemám však s kvalifikačními pneumatikami mnoho zkušeností a tak se vše musím naučit. Těším se na první závod. Bude to má premiéra s Yamahou. Rád bych skončil mezi nejlepší desítkou, přinejmenším alespoň patnáctkou. Vím, že nejsem na vrcholu svých schopností, a že můžu pokračovat ve svém zlepšení.
Nicky Hayden (Repsol Honda)
Testování končí a přichází doba skutečné práce. Řekl bych, že jsem připravený, i když je pravda, že stále nemůžu z motocyklu dostat veškerý potenciál. Dnes jsem udělal další pokrok a pak jsem na konci testu nasadil měkké pneumatiky. Nebyly to kvalifikační gumy, jen měkké závodní, abych viděl jak se bude stroj chovat. Pomohlo mi to získat lepší čas. Také jsem absolvoval závodní simulaci, při které bylo velmi těžké držet stabilní rychlost. Nicméně se na závody těším.
Daniel Pedrosa (Repsol Honda)
Před startem sezóny to byl dobrý test, protože vždy když jsem vyjel, byl jsem schopen zlepšit svůj výkon. Přes zimu jsem najezdil hodně kilometrů, bylo to ovšem potřeba, protože krok ze třídy 250 ccm do třídy MotoGP je složitější než ze třídy 125 ccm do třídy 250 ccm. Fyzicky se stávám silnějším a to budu v této sezóně potřebovat. Začínám chápat jak pracují pneumatiky, ale ještě potřebuji více porozumět elektronice, startům a kvalifikacím. Nevím zda jsem připravený na první závod, ale počkám a uvidím!
Chris Vermeulen (Rizla Suzuki MotoGP)
I když to dnes nebylo nejlepší, jsem s tímto testem spokojený. Stabilně se mi podařilo dostat na vysokých 1:41 se závodními pneumatikami. Nedokázal jsem však tento čas srazit níže, můj tým mi však připomněl, že jsem na tomto okruhu poprvé a tak bych měl být s tím, co jsem dokázal, spokojený. S motocyklem jsem spokojený, dokázal jsem se tři dny zlepšovat a jsem si jistý, že můžu udělat další kroky, až se sem vrátíme závodit. Nyní se nemohu dočkat mého prvního závodu v pozici jezdce týmu Rizla Suzuki MotoGP.
John Hopkins (Rizla Suzuki MotoGP)
Zde v Jerezu to byly tvrdé tři dny práce. Stroj Rizla Suzuki nebyl na tento okruh tak vhodný jako na okruhy v Sepangu, Kataru a Catalunyi. Najezdil jsem více jak 200 kol a tak se cítím trochu jako zmlácený. Mělo to však svůj smysl, máme nyní jasný směr práce, až se sem vrátíme za dva týdny k závodu. Jsem si prací celého týmu velmi jistý, tým zná potenciál nového motocyklu. Opravdu se těším na návrat k závodění.
Jose Luis Cardoso (Pramac d´Antín MotoGP)
S těmito třemi dny testování na okruhu Jerez jsem docela spokojený. Dobře se mi pracovalo a zaznamenal jsem každý den zlepšení v ovladatelnosti, nastavení stroje i pneumatikách. Absolvoval jsem závodní simulaci s pozitivním výsledkem, který nám jistě pomůže v závodě 26. března. Fyzicky se cítím dobře, nebolela mě tolik žebra a tak jsem se mohl stoprocentně soustředit na práci, kterou jsem musel uskutečnit. Můj nejlepší čas byl 1:41,7 a tak jsem připravený na závod, který bude mým domácím závodem a to jsou vždy velké emoce.
Alex Hofmann (Pramac d´Antín MotoGP)
Tyto tři dny testování byly pro náš vývojový program velmi užitečné. Počasí nám dovolilo využít všechny dny na sto procent. Je zde zlepšení, ale stále jsem daleko od nejlepších jezdců. Informace získané při tomto testování mi jistě dovolí udělat krok vpřed. Můj nejlepší čas byl 1:42,0, chtěl bych ovšem zdůraznit, že jsem se koncentroval především na nastavení motocyklu, na nalezení ideální rovnováhy mezi strojem a pneumatikami, abych při prvním závodě mohl dobře prezentovat tým i sám sebe. Nemohu se dočkat návratu na tuto dráhu k prvnímu závodu, budou to velké emoce.

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist