Jednání komise Grand Prix

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Marex (2570) napsal 20.12.2011 v 19:31

Mike: To byla i MV Agusta.

mike99 (322) napsal 20.12.2011 v 02:23

PacienT.cz: MotoGP buducu sezonu atraktivnu podivanou urcite neprinesie (podla mna boj o 13. miesto medzi CRT nie je pre divakov atraktivny-moj nazor).
Vieme aka je financna situacia vo svete, a ked uz Carmelo zaviedol CRT, tak mali rovnake pravidla platit pre vsetkych ako to povedal Marex Vsetci by zacinali od pomysleneho zaciatku, ci Honda, Yamaha, Ducati, Aprilia, BMW ci Kawa...a ta vyrovnanost strojov by mohla byt zabezpecena, zaroven by sa setrili obrovske peniaze a bola by zabezpecena atraktivita subojov pre divakov.

V sucasnosti rokuje Carmelo s Ducati, Hondou a Yamahou o pripadnych zmenach pravidiel na rok 2013. Rokovania s Ducati ma za sebou, a chysta sa do Japonska. Na tieto zmeny sa vyjadril Lin Jarvis:
"MotoGP se používá pro výcvik inženýrů a tlačí inženýry k tomu, aby přicházeli s novými myšlenkami, které se mohou později použít v naše normálním podnikání. Pokud se odstraní příležitost učit se a vyvíjet, potom zmizí jeden z důvodů, proč tu jsme. Je nebezpečné něco takového udělat. Pokud se zavede limit otáček, je zde svoboda být tvůrčí v daných limitech, ale pokud bude jednotné ECU, odstraní se větší část svobody a kreativity."
Nie su proti len niektori na tomto fore, ale su proti tomu aj tovarne.

A teraz k tvojmu dotazu. Ake by mohlo byt riesenie na znizenie nakladov a zvysenie atraktivity o co sa snazi Carmelo.
Podla mna mohli vyskusat "financny strop". Nepoznam presne cisla, ake maju tovarne k dispozicii na kazdu sezonu, na vyvoj, platy jazdcov, zamestnancov, cestovanie...
Dajme, ze to bolo 100 mil. eur, tak im stanovit fin. strop 40 mil. eur na sezonu. Budu v tom zahrnute vsetky naklady na platy zamestnancov, cestovanie, vyvoj a platy jadzcov. Ak si niekto zaplati jedneho jazdca za 8 mil. eur, druheho za 10 mil. eur, platy zamestnancov 2 mil. a naklady na cestovanie 2 mil. eur. Na vyvoj mu zostane "len" 18 mil. eur na celu sezonu.
Su zabezpecene tovarne prototypy, ale s obmedzenym rozpoctom, ale vedie to k znizeniu nakladov, je zabezpeceny vyvoj pre tovarne (kolko si kazda usetri penazi) a mozno by bola zabezpecena aj vyrovnanost tovarni a jazdcov, lebo kazdy tim by mal priblizne rovnake peniaze usetrene na vyvoj, lebo nie kazdy tim moze disponovat s obrovskym rozpoctom peniazi (ako tento rok Honda) a naliat peniaze do vyvoja celeho motocyklu. S obmedzenym rozpoctom musia mysliet na cely bike a podla ich uvazenia investuju tam, kde minulu sezonu bola ich slabina a budu sa ju snazit vylepsit.

Mozno je to blbost, ale vyjadril som svoj nazor ako kritik sucasnej situacie!

AKRO (-498) napsal 19.12.2011 v 15:30

Asi by to chtělo někoho jiného než jsou dnešní špičky s ucelenou představou a hlavně koncepcí!

PacienT.cz (687) napsal 19.12.2011 v 12:12

No, nezní to příliš jako "ucelená koncepce", spíše jako "proletářský všelék", ale alespoň o těch "normálních lidech" by jsi mohl mít nějakou představu, tak zkus hodit jedno, dvě, tři jména

AKRO (-498) napsal 19.12.2011 v 10:47

PacienT.cz - Desmo69 je SPZ-fanatik! Jediná šance na pořádné MS je vyrazit dědka, dát tam normální lidi a ne finanční žraloky a začít úplně znovu!

Frki (0) napsal 19.12.2011 v 10:20

Caramelo je nejvýraznější osobnost z celé komise, nejčastěji zmiňována. Je přece nad slunce jasné, že lidem v hlavě uvízne, a tím pádem jak kladné, tak záporné ozvěny se budou adresovat přímo jemu, ať už má na kterémkoliv názoru majoritní, nebo minoritní podíl.

mamba54 (1340) napsal 19.12.2011 v 10:00

Pacient- Bingo! Ono je tady jméno Ezpeleta takovým jednoduchým hromosvodem pro všechno, co se komu nelíbí.

PacienT.cz (687) napsal 19.12.2011 v 09:31

Kritizovat umí každej, kdo má do zadku díru, ale když to teda Ezpeleta dělá tak špatně, tak bych si rád v rámci té kritiky poslechl, jaký je koncept například AKRA a několika dalších lidí, kteří zřejmě znají recpet na to, jak by hravě "zmáknuli" továrny a nabídli divákům skvělou zábavu.
Jínak je zvláštní, že "pyskujete" na Desma, jehož příspěvek je jeden z mála, který je v diskusi k tomuto článku "o nečem" a je vidět, že o probelmatice něco ví. Možná to jsou však přílišné detaily, kterými se určitá skupina lidí nechce zabývat, protože je jednodušší napsat, že za všechno může Ezpeleta, případně Rossi

josef58 (823) napsal 19.12.2011 v 06:12

mike99
Co Abajovi fakt vadí, jsou dvoje pravidla, která zvýhodňují CRT o 3 litry větší nádrží a větším počtem motorů 12, které jsou už nyní u BMW a Aprilie vychytaný , a to je velká výhoda. Tak to tam nějak řekl.

Ale přesnou citaci zřejmě najdeš v článku z 8.12. "Brněnská autogramiáda"

mike99 (322) napsal 19.12.2011 v 02:40

Marex: no to asi ano, ale pre mna je Honda ikonou motocykloveho sportu!

josef58: povies aj mne ako sa vyjadril Abaja na adresu CRT?

desmo69 (638) napsal 19.12.2011 v 00:36

josef58, ja za nicim ani nikym nestojim. Jasny ze by se me mnohem vic libilo motogp bez nejakych crt srandicek, ale kdyz to tak nejde tak to tak nejde. Bud by bylo na startu maximalne 17 prototypu (to ale se stestim) tri az ctyr znacek co by jezdili v rozestupech po trech vterinach, nebo bude 24 cr prototypu co teoreticky by mohli aspon z casti nabidnout to co v moto2. A co myslis ze prilakalo fanousky na okruhy a k tv? Motogp bylo vzdy o tom ze se predjizdelo, byla akce a zadna nuda.
A ze Ezpeleta rekl ze by se mu libilo mit na startu jen cr motorky...to je sice pekny, ale jak rikam uz ponekolikate, nevim jak by se to dalo zrealizovat. CR tymum nikdo neprikazuje pouziti motoru vychazejiciho ze serie. Je to pouze dovoleno. Pravidla pro ne plati absolutne stejna jak pro ostatni..tzn. mimo jiny i tech max 1000ccm a 81mm vrtani. Proste vse je stejny.
Navic Ezpeleta zminuje jednotnou elektroniku atd. a ne nejakej zasadni zasah do reglementu o motorech. A nejspis i na tohle je ta reakce Hondy...jednotna elektronika se nelibi ani Burggesovi, a Yamaha z toho nejspis taky neskace radosti. Na druhou stranu zlevneni to bude radikalni, takze by to na start mohlo prilakat vic tech "klasickych prototypu". A motogp je prakticky jedina poradna reklama pro vyrobce silnicnich motorek. Kort kdyz se pojede Argentina a premysli se o Rusku a Indii...plus dalsi USA zavod. A to si ty Yamahy, Hondy atd. asi nenechaji jen tak utyct.

AKRO (-498) napsal 18.12.2011 v 23:51

ChenziiR2001 - Zato od tebe se člověk dozví jen to, že je Rossi nejlepší! Nakonec jsme to všichni letos viděli!

ChenziiR1 (158) napsal 18.12.2011 v 23:36

desmo69 v 20:43: se člověk i něco dozví.ne jak od kolovrátků typu "tanečník"...

AKRO (-498) napsal 18.12.2011 v 23:09

Josef58 - Je to marné, Desmo je SPZ-demagog! Ptát se ho na názor, je ztráta času!

josef58 (823) napsal 18.12.2011 v 22:36

desmo69
-zřejmě neochvějně stojíš za svým guru Carmelem a jeho CRT, dobře
- mě se zas líbil názor na CRT při autogramiádě od ABAJI, proto Co ty na to?

Marex (2570) napsal 18.12.2011 v 22:36

Josef: Já bych ty fanoušky nekritizoval. Dělají pro motosport rozhodně víc, než antifans. Opačný názor je nutný,ale ne vždy a za každou cenu.
Mike: Myslím, že to půjde i bez Hondy. Resp. nikdo není nenahraditelný.

josef58 (823) napsal 18.12.2011 v 22:24

AKRO, mike99
A co se dělá se škodnou? Fans Carmelos 100x horší, jak fans Rossíkos, páč Vale špatným rozhodnutím škodí jen sobě a max. dalším třem ducnám. Naproti tomu SPZka celému motocyklovému sportu

AKRO (-498) napsal 18.12.2011 v 21:39

Spzka je škodná nejvyšší třídy!

mike99 (322) napsal 18.12.2011 v 21:34

desmo69: takze Carmelo si presadi co chce a ked sa to tovarnam nepaci, tak sa mozu aj na hlavu postavit, aj tak im to nepomoze Preto asi Honda pohrozila, ze o zavodenie CRT nema zaujem. "Honda je skvělý partner pro třídu Moto2, pro motocyklový sport toho hodně udělala, ale v jejich filozofii není jednotná. Bylo mě řečeno, že pokud nebudou moci vyvíjet svojí technologii, tak nebudou mít zájem se šampionátu zůčastnit"..tak super no...

SoulTrain21 (753) napsal 18.12.2011 v 20:59

Tak ono to světlo snad bude už na té motorce zabudované,ne? Nemyslím si,že by ho montovali pří zastávce v boxech,to je přece blbost. Podle mě to bude na princip F1.Jakmile se rozprší,tak se to světla aktivuje..

desmo69 (638) napsal 18.12.2011 v 20:44

resp. né měnit pneu ale celý motorky...

desmo69 (638) napsal 18.12.2011 v 20:43

Marex, jj...ono už to stejně používali např. Redding a Elias. Jestli něco podobný bude i v sbk, netuším.
A na ty světla jsem zvědavej. Jak to budou dělat, když se rozprší v půlce závodu a půjdou měnit pneu? To ještě budou montovat i světla? To bude ještě větší zmatek než teď...

josef58 (823) napsal 18.12.2011 v 20:42

Proč zasedá komise Grand Prix, když stejně rozhoduje nejmocnější
Ještě, že tam Carmelo nebyl od prvopočátku, to by dodnes byly bubnové brzdy ovládané táhly a lanky

Marex (2570) napsal 18.12.2011 v 19:57

Desmo: Jsem myslel, že to bylo nové pravidlo pro bajky... asi mne zmátlo, že jsem to viděl na superbikový mašině...
Dííík.

desmo69 (638) napsal 18.12.2011 v 19:52

mike99, co na tom chceš vysvětlovat? Vždyt to je napsáno v té tvé citaci: "tak má sílu tyto změny prosadit i proti vůli továren právem veta stálého výboru komise Grand Prix" Právo veta má celá komise Grand Prix, né jen jeden její člen. Samozřejmě bude muset na svou stranu dostat ostatní členy, ale to už bude maličkost..pochybuju totiž že by IRTA tak držela s továrnama..pro ni to totiž bude rozhodně změna k lepšímu.

dejf. (1341) napsal 18.12.2011 v 19:51

jo, sem slepej.)

mamba54 (1340) napsal 18.12.2011 v 19:11

Mám dojem, že je to Ivan Silva.

dejf. (1341) napsal 18.12.2011 v 19:08

tak to koncovy "mokrý" svetlo neni vubec od veci. Uz me to napadlo mockrat dyz se jelo za naky poradny futéře.

ps: co to je za bajkera na ty prvni fotce? dobre z toho visí

mike99 (322) napsal 18.12.2011 v 18:20

mamba54, desmo69: k tomu clanku nevravim nic. Aj som napisal, ze "mozno o tomto jednala komisia" a nedal som ani smajla, aby to nevyzeralo, ze si robim srandu.
Ja tu pisem o tom, ze Carmelo povedal, ze on si zmenu pravidiel presadi aj ked sa to tovarnam nebude pacit.

Ako by ste si to vysvetlili, keby ste si toto precitali?
"Carmelo Ezpeleta na posledním zasedání komise Grand Prix navrhl změny, které prakticky budou znamenat, že příští sezóna bude poslední, ve které budou tovární motocykly naprostými prototypy. Od roku 2013 by měly být zavedeny jednotné elektronické jednotky a limit maximálního počtu otáček. Konečné rozhodnutí o tomto kroku by mělo proběhnout v květnu roku 2012 na zasedání komise Grand Prix. Vypadá to tedy, že Carmelo Ezpeleta vyhlásil továrnám válku a dal zřetelně najevo, že je přesvědčený o tom, že pokud nebudou jeho návrhy přijaty, tak má sílu tyto změny prosadit i proti vůli továren právem veta stálého výboru komise Grand Prix. Vyjádřil také vůli nadále přizpůsobovat technická pravidla tak, aby napomohla srovnání konkurenceschopnosti týmů CRT."

Ked o tomto nerozhoduje sam, tak potom podla vas je autor clanku klamar.

AKRO (-498) napsal 18.12.2011 v 13:47

Copak Desmo? Zase ti sáhli na SPZku?

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist