Jedenáctá GP sezony – Velká cena Aragonie

Závody ve španělské Aragonii každým rokem na nějaký čas ukončily evropskou část světového šampionátu, jehož paddock odletěl na misi po Pacifiku. Letos je kvůli zdravotní situaci vše jinak a závodit se bude na okruhu v Aragonii hned dva víkendy v řadě. Ten nadcházející bude ve znamení Velké ceny Aragonie, další pak Velké ceny Teruelu. Aragonie je španělská provincie a Teruel je jejím hlavním městem. Součástí závodního víkendu v Aragonii je také pohárová soutěž Red Bull Rookies Cup.

Kapitoly článku

MotorLand Aragón (SPA)

Název Aragonie je odvozen od protékající řeky Aragón, a oficiální název zní Aragonské autonomní společenství, což je jedno ze sedmnácti autonomních společenství a historické území na severu Španělska. Závodění v okolí severošpanělského Alcañizu má tradici od roku 1963. Později ale vznikla potřeba postavit dráhu, která splňuje nejvyšší bezpečnostní kritéria, takže dostal zelenou supermoderní MotorLand Aragón, jehož duchovním otcem je architekt Hermann Tilke. MotorLand není jen závodní dráha, ale součástí areálu jsou také prostory pro firmy, které se věnují výrobě, vývoji a samozřejmě mají velmi blízko k motorsportu.

Stavbu areálu Španělé dokončili v roce 2009 a už o rok později tam motocyklové mistrovství světa absolvovalo premiérový víkend Grand Prix. Dráha měří 5077 metrů, široká je 15 metrů a nejdelší rovinka má 968 metrů. Celkem je tam sedmnáct zatáček - 10 levých a 7 pravých.

Rekordy a informace MotoGP – MotorLand Aragón (SPA)

Nejrychlejší kolo – Marc Márquez - Honda (2015) – 1'46,635
Rekord okruhu – Jorge Lorenzo - Yamaha (2015) – 1'48,120
Kvalifikační rekord – Marc Márquez - Honda (2015) – 1'46,635
Maximální rychlost – Andrea Dovizioso – Ducati (2019) – 346,1 Km/h

Délka závodu MotoGP - 23kol (116,8 km)
GP AragonieMotoGP 2019:
Stupně vítězů - 1.Márqzez (Honda), 2.Dovizioso (Ducati), 3.Miller (Ducati)
Pole position – Marc Márquez (Honda) – 1'47,009 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Marc Márquez (Honda) – 1'48,330 sekundy

MotoGP – Preview

V čele průběžného hodnocení je Fabio Quartararo (Petronas Yamaha SRT), který sice nezajel na výbornou v domácí Grand Prix, ale to ani jeho soupeři, takže nyní vede náskokem 10 bodů. Francouz má před sebou posledních pět závodů sezony v nichž nemůže výrazněji chybovat, ale jet naplno a sbírat pódia a body. Pokud si takové nasazení udrží, máme tu nového mistra světa. Jenže pět závodů je stále dost na tak malý náskok a Aragonie s okruhem MotorLand, to je země zaslíbená Ducati.

Španěl Joan Mir (Team Suzuki ECSTAR) v Le Mans doplatil na pád Valentina Rossiho, protože musel mimo trať a to pro jezdce Suzuki představovalo ztrátu, kterou už do konce závodu nevymazal. Pokud by bojoval o přední pozice, jak tomu bylo v posledních závodech, možná by průběžné pořadí královské kubatury vedl on. Na vedení teď ztrácí 10 bodů a o ty bude bojovat stejně jako o to, aby si udržel pozici druhého muže šampionátu.

Třetí v pořadí Andrea Dovizioso (Ducati Team) by rozhodně rád ukončil éru u Ducati tím nejlepším možným způsobem, ale zatím to není z jeho strany tak přesvědčivé. Na druhou pozici teď ztrácí 8 bodů, na vedení v soutěži bodů 18. Kde povedou jeho kroky po skončení sezony zatím jasné není stejně jako v případě jeho kolegy ze superbikovéhoho MS Chaze Daviese. Jeho Ducati nahradila také mladším závodníkem.

Cíl být mezi nejlepšími třemi má Maverick Viňales (Monster Energy Yamaha MotoGP), který je jen jediný bod za Doviziosem, takže tam by rozhodně chtěl být až budou z Aragonie příští týden odjíždět. Jenže charakter okruhu MotorLand Aragón zpravidla nahrává značce Ducati, jenž tam bývá hodně silná a to je něco s čím musí Viñales počítat. Snadné to nebude, třebaže se to na první pohled může zdát.

Průběžně pátá příčka Takaaki Nakagamiho (IDEMITSU LCR Honda) je pro Japonce velkým pozitivem, jelikož je v této chvíli nejlepším jezdcem Hondy. Letos se jim zranil Marc Márquez a Hondy najednou ztratila dech, protože není nikdo, kdo by Španěla výkonnostně nahradil. Hodně se spekulovalo, že Márquez pojede závody v Aragonii, ale to určitě ne.

MotoGP – MS po GP Francie:

1. Fabio QUARTARARO FRA Yamaha 115 bodů
2. Joan MIR SPA Suzuki 105
3. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati 97
4. Maverick VIÑALES SPA Yamaha 96
5. Takaaki NAKAGAMI JPN Honda 81
6. Franco MORBIDELLI ITA Yamaha 77
7. Jack MILLER AUS Ducati 75
8. Pol ESPARGARO SPA KTM 73
9. Miguel OLIVEIRA POR KTM 69
10. Danilo PETRUCCI ITA Ducati 64
11. Brad BINDER RSA KTM 62
12. Alex RINS SPA Suzuki 60
13. Valentino ROSSI ITA Yamaha 58
14. Alex MARQUEZ SPA Honda 47
15. Johann ZARCO FRA Ducati 47
16. Francesco BAGNAIA ITA Ducati 42
17. Aleix ESPARGARO SPA Aprilia 24
18. Iker LECUONA SPA KTM 18
19. Cal CRUTCHLOW GBR Honda 13
20. Bradley SMITH GBR Aprilia 11
21. Stefan BRADL GER Honda 8
22. Tito RABAT SPA Ducati 8
23. Michele PIRRO ITA Ducati 4

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 8 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist