Jedenáctá GP sezony – Motul TT Assen

Druhou polovinu sezony zahajuje MS silničních motocyklů na slavné dráze v nizozemském Assenu. Zároveň je tento podnik posledním závodem první části letošního ročníku, jelikož po jeho skončení následuje měsíční letní přestávka. Součástí závodního víkendu Grand Prix je také doprovodná pohárová soutěž FIM Enel MotoE™ World Cup.

Kapitoly článku

TT Circuit Assen (NED)

Assen je součásti světového šampionátu od jeho vzniku v roce 1949, když ještě v Holandsku závodili na klasických silnicích. Závodní okruh TT-Circuit Assen vybudovali v roce 1955. V roce 1999 došlo na modifikaci včetně nové hlavní tribuny, řídící věže, tiskového střediska a boxových stání. Poslední změna nastala přelomem let 2005 a 2006, kdy došlo ke zkrácení tratě na současných 4542 metrů. V jednom kole jezdci projedou celkem 18 zatáčkami – 12 pravými a 6 levými.

Rekordy a informace MotoGP – TT Circuit Assen (NED)

Nejrychlejší kolo – Maverick Viňales – Yamaha (2021) – 1'31,814
Rekord okruhu – Fabio Quartararo – Yamaha (2021) – 1'32,869
Kvalifikační rekord – Maverick Viňales – Yamaha (2021) – 1'31,814
Maximální rychlost – Andrea Iannone (2015) – 319,8 Km/h

Délka závodu MotoGP - 26 kol (118,1 km)
Motul TT Assen – MotoGP 2021:
Stupně vítězů – 1.Quartararo (Yamaha), 2.Viňales (Yamaha), 3.Mir (Suzuki)
Pole position – Maverick Viňales (Yamaha) – 1'31,814 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Fabio Quartararo (Yamaha) – 1'32,869 sekundy

MotoGP – preview

S náskokem 34 bodů zahajuje druhou polovinu sezony Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP), lídr průběžného hodnocení a úřadující mistr světa třídy MotoGP. Francouz měl trošku nejistý úvod sezony, ale od Portugalska, kde letos poprvé vyhrál, jezdí velmi dobře, což je samozřejmě vidět na stavu jeho bodového konta. Quartararo má na kontě 172 bodů, troje vítězství a troje druhá místa. Po Assenu sezonu zastaví letní přestávka, takže pro Quartarara bude hodně důležité si udržet nastavené tempo, aby od závodu v Británii mohl nakročit cestu za obhajobou titulu mistra světa.

Na druhém místě průběžného hodnocení je Aleix Espargaró (Aprilia Racing), který vyhrál závod v Argentině a čtyřikrát v řadě slavil umístění na třetím místě. V Barceloně ani na Sachsenringu na stupně vítězů nezajel, ale to neznamená, že by slábly jeho ambice porazit Quartarara a vyhrát šampionát. Naopak. Aprilia využije letní přestávku k tomu, aby od Británie mohl Espargaró využít plný potenciál jejich litrového prototypu.

Druhé umístění na stupních vítězů v řadě slavil na Sachsenringu Johann Zarco (Prima Pramac Racing). Francouz je nyní průběžně třetí s 27 body ztráty na druhého a s 61 body ztráty na vedení v soutěži. Do konce sezony zbývá odjet deset závodů, přesně tolik, kolik jich má světový šampionát letos za sebou. Uvidíme, jak Zarco zabojuje a zda se mu podaří ztrátu na své rivaly výraznějším způsobem umazat.

Rovných 100 bodů má na kontě Enea Bastianini (Gresini Racing). Ital vyhrál tři závody, má také tři nuly, což mu v konkurenci příliš nepomohlo a proto je nyní sice součástí nejlepší pětice jezdců, ale ztráta na vedení je v jeho případě na 72 bodech, což je skutečně hodně. Jak víme, stále je před námi deset závodů, ale vymazat tolik bodů na soupeře kalibru Quartarara nebo Espargara, to Bastianini nebude mít vůbec snadné.

Na páté pozici je Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing), jemuž na Bastianiniho schází 18 bodů, ale Jihoafričan má jediný bod náskoku na dvojici továrních jezdců Ducati. Po druhém nedokončeném závodu v řadě je Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) šestý, sedmý je Jack Miller (Ducati Lenovo Team), který si na Sachsenringu připsal body za třetí místo. Oba tovární jezdci výrobce z Boloně mají po 81 bodech. Co je jisté už teď tak to, že třebaže byl Franceco Bagnaia pasován do role favorita na titul, letos to určitě nebude.

Na osmé a deváté pozici je dvojice jezdců Suzuki Alex Rins (Team SUZUKI ECSTAR) a Joan Mir (Team SUZUKI ECSTAR). Jakmile japonský výrobce oznámil odchod z MotoGP, jezdcům se přestalo dařit a smůla je pronásleduje na každém kroku. Rins nebodoval v pěti posledních závodech s tím, že byl v Německu hendikepován zraněním zápěstí. Mir má na kontě čtyři nuly, takže u Suzuki, s níž právě Mir vyhrál v roce 2020 titul mistra světa, to teď vypadá na ručník.

Ani Honda nemá na růžích ustláno, jelikož jejich jednička Marc Márquez (Repsol Honda Team) teď rehabilituje po operaci ramene, které podnikl ve Spojených státech, a ostatním jeho kolegům se příliš nedaří. Třeba v Německu Honda nezískala jediný bod, což se této značce nestalo od roku 1982, takže rovných čtyřicet let!

MotoGP – MS po GP Německa:

1. # 20 Fabio Quartararo FR Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 172
2. # 41 Aleix Espargaro ES Aprilia Racing Aprilia 138
3. # 5 Johann Zarco FR Prima Pramac Racing Ducati 111
4. # 23 Enea Bastianini IT Gresini Racing MotoGP Ducati 100
5. # 33 Brad Binder ZA Red Bull KTM Factory Racing KTM 82
6. # 63 Francesco Bagnaia IT Ducati Lenovo Team Ducati 81
7. # 43 Jack Miller AU Ducati Lenovo Team Ducati 81
8. # 42 Alex Rins ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 69
9. # 36 Joan Mir ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 69
10. # 88 Miguel Oliveira PT Red Bull KTM Factory Racing KTM 64
11. # 89 Jorge Martin ES Prima Pramac Racing Ducati 61
12. # 93 Marc Marquez ES Repsol Honda Team Honda 60
13. # 10 Luca Marini IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 52
14. # 12 Maverick Viñales ES Aprilia Racing Aprilia 46
15. # 44 Pol Espargaro ES Repsol Honda Team Honda 40
16. # 30 Takaaki Nakagami JP LCR Honda IDEMITSU Honda 38
17. # 72 Marco Bezzecchi IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 35
18. # 73 Alex Marquez ES LCR Honda CASTROL Honda 26
19. # 21 Franco Morbidelli IT Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 25
20. # 49 Fabio Di Giannantonio IT Gresini Racing MotoGP Ducati 16
21. # 40 Darryn Binder ZA WithU Yamaha RNF MotoGP Team Yamaha 10
22. # 4 Andrea Dovizioso IT WithU Yamaha RNF MotoGP Team Yamaha 10
23. # 87 Remy Gardner AU Tech3 KTM Factory Racing KTM 9
24. # 25 Raul Fernandez ES Tech3 KTM Factory Racing KTM 5
             
25. # 51 Michele Pirro IT Aruba.it Racing Ducati 0
26. # 6 Stefan Bradl DE Repsol Honda Team Honda 0
27. # 32 Lorenzo Savadori IT Aprilia Racing Aprilia 0

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 0 Kč od 0 uživatelů.



TOPlist