Je to velká výzva, prozradil po prvním závodu Viňales

V Aragonii stál Španěl Maverick Viňales na startu závodu MotoGP poprvé od srpnové Velké ceny Štýrska na Red Bull Ringu. Tehdy po jeho neuváženém zacházení s prototypem tří ladiček začal rychlý proces ukončení všech závazků s japonským výrobcem. Viňales pak podepsal smlouvu s Aprilii, absolvoval dvoudenní test v Misanu a o víkendu jel s RS-GP první závod mistrovství světa.

Po úvodních třech trénincích na Velkou cenu Aragonie, byl Maverick Viňales v kombinaci časů sedmnáctý s tím, že na nejrychlejšího Quartarara, jeho bývalého týmového kolegu, ztrácel v sobotu dopoledne necelých devět desetin. Naopak současný parťák Aleix Espargaró byl druhý s 0,023 sekundy ztráty. V kvalifikaci zajel Viñales devatenáctý čas, který byl o 1,442 sekundy pomalejší než čas na pole position. První závod v sedle Aprilie Španěl dokončil na osmnácté pozici, sedmadvacet sekund za vítězem, necelých osmnáct sekund za Aleixem Espargarem.

Když vedení Aprilie oznamovalo angažmá Mavericka Viňalese přiznalo, že proces přizpůsobení se týmu a motocyklu začíná právě nyní v Aragonii a to prvním závodem. Díky tomu, že Viñales má šanci dokončit letošní sezonu s italským výrobcem, získá potřebné zkušenosti a informace, které mu v úvodu nové sezony 2022 rozhodně pomůžou.

„Ještě nejsem ve své komfortní zóně, takže je to výzva,“ prozradil po závodu v Aragonii Maverick Viňales. „Je to velká výzva. Je pravdou, že výsledek je výsledek, ale pro nás je těch šest závodů jako přání, protože můžeme začít pracovat, můžeme začít se vzájemně poznávat a to je ten bod, na kterém potřebujeme pracovat.“

„Chtěl bych být vpředu hned od prvního závodu, ale nebylo by fér něco takového očekávat. Potřebuji tvrději pracovat, potřebuji o něco víc porozumět motorce. Bude to proces krok za krokem. Přijde ale okamžik, kdy ten velký krok uděláme, to je jasné.“

Maverick Viňales zároveň přiznal, že hlavním bodem, na kterém potřebují zapracovat, je nájezd do zatáček, protože tam nemá potřebnou jistotu s předkem RS-GP. „Potřebuji zlepšit nájezdy do zatáček, protože jsem byl zvyklý to dělat jedním způsobem a teď to musím změnit a nemám tam stále dostatečnou jistotu,“ prozradil Viñales pro motorsport.com.

„To ale přijde. Co se týče trakce, ta byla dobrá, cítil jsem se dobře, což bylo pozitivní. Také životnost pneumatik byla po celou dobu závodu dobrá, takže jsem na to dokázal tlačit až do posledního kola. Jsou tady pozitiva, třebaže závod nebyl perfektní. Máme ale pozitivní body, které jsou vždy důležité. Takže jasné, že tu máme něco, co musím zlepšit a kluci mi s tím určitě pomůžou. Ale rozhodně se v dané oblasti musím zlepšit.“

Pozitivem pro Viňalese je již zmiňovaná životnost pneumatik, protože se změnou přilnavosti v průběhu závodu měl Španěl u Yamahy problémy. „Jel jsem stejným tempem jako ve čtvrtém tréninku, takže jsem nepocítil ztrátu přilnavosti, což je důležité. V úvodu závodu jsem cítil velmi dobrý potenciál, ale byl jsem omezen jezdci přede mnou a také neznal motorku, jak moc na ni můžu zatlačit. V polovině závodu jsem se cítil velmi dobře a ke konci jsme už byli celkem konkurenceschopní.“

„Potřebujeme teď získat data z celého závodního víkendu. Potřebuji porozumět týmu a tým zase musí pochopit mě. Během čtyřiceti minut tréninku je to velmi komplikované. Není to snadné, každý tu je hodně rychlý. Takže ano, krok za krokem dojdeme k cíli, tím jsem si jist. Toto byl první krok,“
dodal Viñales.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist