Hlasy ze Sepangu

Ohlasy na testování MotoGP na okruhu Sepang v Malajsii včetně velké FOTOGALERIE naleznete uvnitř tohoto článku.

Valentino Rossi (Gauloises Yamaha Team)
S tímto testem jsem velmi spokojený, zvláště s dnešním dnem. Byl to velmi důležitý test s novým motocyklem, učinil jsem nějakou dobrou práci. Dnes jsem zajel celkem málo kol, ale motocykl vypadal společně s pneumatikami dobře. Od závodu z minulého roku jsem se zlepšil, zlepšení je i v porovnání s testem z konce minulého roku a to je povzbuzující. Na novém motocyklu je ještě mnoho věcí k testování a hodně práce, kterou je potřeba udělat, ale na další test příští měsíc se již těším.
Colin Edwards (Gauloises Yamaha Team)
Dnešek byl dobrý. V nejteplejší části dne jsem absolvoval mnoho kol. Změnil se vítr a tak všechny informace byly různé. Pár kol mi trvalo reagovat na změnu větru a tak jsem udělal několik chyb, ale o jednom jsem se přesvědčil, že jsem držel dobrou rychlost, a že to bylo dobré. Odjíždím v pozitivní náladě, s tím co jsem dosáhl jsem spokojený. Nemohu se dočkat až se sem vrátím a budu pokračovat v dobré práci.
Jeremy Burgess (šéftechnik Valentina Rossiho)
Test byl úspěšný, přesně jsme splnili plán. Okruhové časy byly lepší a zlepšili jsme i nový motocykl. V žádném ohledu nejsem nespokojený. Toto byl teprve první test roku, Yamaha odvedla dobrou práci a dala nám dobrý motocykl. Naší povinností je nyní připravit ten motocykl co nejlépe na start sezóny.
Daniele Romagnoli (šéftechnik Colina Edwardse)
Byl to pozitivní test. Nalezli jsme dobrý motocykl s dobrým nastavením. Motocykl jede dobře, zlepšili jsme během testu jeho stabilitu. Colin dnes absolvoval simulaci závodu a jeho rychlost byla dobrá, lepší než v loňském závodě. Samozřejmě se ještě musíme k testování vrátit a na všem opět pokračovat. Potřebujeme pracovat na nastavení podvozku a brzdách. Potřebujeme pokračovat v práci na drobných zlepšení, ale základ již máme velmi dobrý.
Loris Capirossi (Ducati Marlboro)
Byly to tři pozitivní dny, zvláště protože jsem byl schopen uskutečnit skutečné testování. Metodicky jsem pracoval na nastavení pružení a na nastavení brzd. Práce byla také při testování pneumatik, hledal jsem správnou rovnováhu. S posledními inovacemi jsem velmi spokojený. Vývoj s Bridgestone postupuje kupředu. Příští testování na Sepangu se budeme soustředit na zadní pneumatiku, kterou chci zlepšit v závislosti na dlouhou závodní vzdálenost. Bez ohledu na dosažené časy musíme v každém případě dál pokračovat v této cestě. Musím připustit, že je výborné být konkurenceschopný.
Carlos Checa (Ducati Marlboro)
Plánoval jsem opět testovat, ale bolest hlavy mi dělala problémy a tak jsem musel zůstat smutný v hotelu. Loris odvedl velkou práci a já se již nemohu dočkat, až se za pár týdnů do Sepangu vrátím a dostanu opět příležitost jezdit na mé Ducati.
Livio Suppo (manažer týmu Ducati Marlboro)
Byl to pozitivní test. Vypadá to, že společně s Bridgestone odstartoval GP5 dobře. Pneumatiky se již osvědčily na výborné úrovni, jak v závodní verzi, tak i v kvalifikační. Bylo skutečně potěšitelné vidět na tváři Lorise opět úsměv a sledovat ho jak výborně jezdí. Škoda Carlose, ale já věřím, že na příští testy bude v pořádku a do Sepangu se vrátí ještě více nažhavený. Velký dík všem našim partnerům, zvláště pak Shell Advance, který nám dovolil získat tyto výsledky.
Shinya Nakano (Fuchs Kawasaki Racing)
Dnes bylo důležité získat odezvu nového motocyklu 2005 ZX-RR s různou tuhostí rámu. Bylo dobré mít v boxu techniky od Kawasaki i SRT, kteří hodnotily výkon nového povozku. Je to teprve první test s novým motocyklem a v současnosti zatím nemám stejnou rovnováhu jako se strojem 2004. Ale to jsem při prvním testu očekával. Je důležité, že odjíždíme s jasným směrem, který pomůže ve vývoji motocyklu 05. Na nejlepší kombinaci pneumatik Bridgestone jsem zajel své nejrychlejší kolo, byl to jasný krok vpřed.
Alex Hofmann (Fuchs Kawasaki Racing)
Nový rám má několik pozitivních bodů, ale jako vše nové, tak i zde je několik oblastí pro zlepšení. Je důležité zajistit tyto věci ještě během vývojového a testovacího programu. Pro mne je velká výhoda změna těžiště. Při své výšce 1,8 metru se nyní cítím více klidný a uvolněný. Již nepotřebuji tolik tlačit při akceleraci na řidítka. Zatím jsem ještě rychlejší na loňském motocyklu, ale to jsem při prvním testu očekával. Při dalších testech se to určitě změní. Pokud jde o poslední pneumatiky Bridgestone, tak se mi líbí hlavně přední pneumatika. Dává mi více přilnavosti a tím i více důvěry. Myslím si, že jezdec, který letos používá pneumatiky Bridgestone, bude velmi spokojený.
Nicky Hayden (Repsol Honda)
Test byl opravdu dobrý a plynulý. Jistě je zde ještě hodně práce, ale tým pracuje dobře. Mechanici HRC, Michelinu i Showy nejsou polekaní ze žádné práce. Vím kde jsou rezervy a co musím udělat. Absolvoval jsem mnoho kol, pravděpodobně až příliš mnoho kol, ale měl jsem před sebou mnoho věcí pro testování, mnoho pneumatik od Michelinu, z nichž několik bylo skutečně dobrých. Řekl bych, že to byl opravdu cenný začátek roku.
Max Biaggi (Repsol Honda)
Dobré na tomto testování je, že jsem zde, a že jsem mezi nejrychlejšími. Věřte, že jsem si tím nebyl jistý. Začal jsem zraněnému kotníku důvěřovat až po 25-30. kolech. Na druhou stranu jsem věděl, že zde není příliš mnoho času, že je přede mnou mnoho práce. Děkuji bohu, že jsem neztratil sílu a vůli pracovat. Během testovacích dnů jsem nikdy neopustil okruh před 22. hodinou. Věřili by jste, kdybych Vám řekl, že jsem dokonce zavíral bránu okruhu? Samozřejmě, že členové týmu i technický šéf Erv Kanemoto trávili tyto večery semnou, protože máme společný cíl - postavit vítězný motocykl.
Erv Kanemoto (šéftechnik týmu Repsol Honda)
Celkově to byl pozitivní test pro celý tým. Přijeli jsme sem jako zcela nový tým. Velmi rychle jsme našli dobře fungující metodu, nyní je v týmu dobrý duch. Během těchto tří dnů jsme vyvíjeli několik nových dílů dodaných od HRC. Myslím si, že jsme na motocyklech našli dobré základní nastavení. Nyní na této platformě můžeme stavět v příštím testování.
Sete Gibernau (Telefonica MoviStar Honda)
HRC nám dodala několik dílů, které bylo potřeba otestovat ještě předtím, než se zabudují do nových motocyklů. Myslím si, že jsme s nimi dobře naložili a kvalitně je otestovali. Byl jsem schopný jezdit mnoho kol na hranici času 2:02 a několik nad 2:01. Tento test mi také pomohl porozumět, proč jsem zde měl vloni tak špatný závod. Jeden z mých cílů při příjezdem sem, bylo dobře spolupracovat s Michelinem a HRC. Myslím si, že tato spolupráce byla dobrá.
Marco Melandri (Telefonica MoviStar Honda)
Jsem s dnešním výkonem spokojený, protože to byla jako vždy v tomto vedru velmi těžká práce. Trochu jsme změnili geometrii a motocykl byl hned lepší. K lepšímu vedle změn geometrie vedly i nové pneumatiky Michelin. Tento okruh nikdy pro mne nebyl dobrý a tak jsem se tohoto testu trochu obával. Dnes jsem jezdil mnoho kol s použitými pneumatikami a viděl jsem, že nejsem hodně daleko od ostatních jezdců. Pokud jde o jedno rychlé kolo, tak to je ještě trochu brzo. Potřebuji tento motocykl více pochopit.
Juan Martinez (šéftechnik Sete Gibernaua)
Dnes jsme testovali několik různých nastavení podvozku a dokončili tak vše, co jsme měli během tohoto testování absolvovat. Nyní potřebujeme všechny nashromážděné údaje analyzovat, což bude začátkem práce pro rok 2005. S dosavadními výsledky jsem spokojený. Sete jezdil rychleji. Nyní si musíme ověřit, zda modifikace z tohoto okruhu můžeme použít i jinde.
Fabrizio Cecchini (šéftechnik Marco Melandriho)
Opouštíme Malajsii spokojení s několika dobrými výsledky. Marco vstoupil do rodiny Honda Gresini po dvou těžkých sezónách v MotoGP. Jsem rád, že mohu říci, že nyní jezdí tak jak mu vyhovuje a postupně se zrychluje. S použitými pneumatikami dnes nalezl velmi dobrý rytmus. Nejezdil simulaci závodu, ale s jednou sadou pneumatik najezdil více jak 20 kol.
Troy Bayliss (Camel Honda)
Dnes mohu konečně říci, že jsem nakonec spokojený. Oproti včerejšku jsem o 1,3 sekundy zrychlil. Vše šlo lépe a tak jsem zpět na správné cestě k tomu, abych zde jezdil lépe než při loňském závodě. Absolvoval jsem dvě minisimulace závodu, vždy po deseti kolech, při kterých jsem dosahoval dobrou rychlost. Jsem si jistý, že až se sem vrátím, budu schopný začít tam, kde jsem nyní skončil. Přes těžký začátek pracoval celý tým dobře. Dnes ráno jsem mohl několik kol jezdit za Alexem a to bylo dobré. Mrzí mne, že kvůli jeho zdravotnímu problému musel předčasně skončit. Jsem si jistý, že však bude brzo v pořádku.
Alex Barros (Camel Honda)
Dnes jsem začal opravdu dobře a hned jsem jezdil rychle. Pak jsem se však nadýchal studeného vzduchu a ztvrdnul mi krk. Masírovali mne a dávali mi léky, ale vše bylo zbytečné. Je to škoda, ale i takovéto věci se stávají. Nahradím si to příští testování.
Ramon Forcada (šéftechnik Alexe Barrose)
První dva dny jsme dodrželi testovací plán, ale naprosto banální incident nám pokazil dnešní testování. Zde je ve stínu 30 stupňů a když se jezdci vrátí z jízdy, chtějí se samozřejmě ochladit. Alex rozepnul před větrákem svou kombinézu a ochlazoval se. Studený vzduch ho nachladil.
Ruben Xaus (Fortuna Yamaha Tech 3)
Jezdím na motocyklu, který je hodně odlišný od toho, co potřebuji. Měl jsem proto několik fyzikálních problémů, které skončily puchýři. Toto je těžký okruh a tak jsem se i dnes soustředil na poznávání motocyklu M1. Jasně je vidět na telemetrii, že tomu dávám dost plynu. Oproti Ducati je motocykl kratší a má jiný přenos váhy. Vztah s týmem je dobrý, ačkoliv si ještě musím zvyknout na speciality japonské práce. Možná by bylo lepší jezdit poprvé na motocyklu někde v Evropě, kde okruhy znám. Nakonec jsem ale z prvního testu šťastný.
Toni Elías (Fortuna Yamaha Tech 3)
Od začátku to bylo tvrdé, ale po mém nedělním pádu jsem nakonec stejně spokojený. Vše co jsem měl naplánované jsem absolvoval. Dnes odpoledne jsem dokonce absolvoval první testy pneumatik Michelin. Velké změny na motocyklu jsme nedělali. Vše vyžaduje čas a já se nakonec na tento motocykl adaptuji. Zde se mi testovalo lépe než ve Valencii, kde jsem na M1 jezdil poprvé. Musím neustále testovat. Užil jsem si to a odjíždím spokojený. FOTOGRAFIE Z TESTOVÁNÍ NA OKRUHU SEPANG

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist