Hlasy z Jerezu

Ohlasy jezdců MotoGP na první závod světového šampionátu této sezóny. Na konci článku naleznete opět rozsáhlou fotogalerii, která Vám na více jak stu snímcích přiblíží všechny tři závody.

Alex Barros (Camel Honda)
Nemohu říci, že jsem se čtvrtým místem spokojený, zvláště pak kvůli tomu, jak jsem ho získal. Jsem spokojený, když bojuji o přední pozice, o pódium, ne když jsem takto vzadu. Zaplatil jsem vysokou cenu za můj start, kdy jsem udělal chybu z neznalosti elektrického systému a propadl jsem se startovním polem. Pak jsem se snažil propracovat kupředu, ale trvalo mi polovinu závodu, než jsem se dostal na tuto pozici. Vedoucí skupina byla již dávno pryč. Je to ovšem teprve první závod, nyní musím vše napravit v Estorilu.
Troy Bayliss (Camel Honda)
Jsem celkem šťastný. Myslím si, že šesté místo není špatný výsledek pro první závod na novém motocyklu. Jsem rád za celý tým. Je před námi ještě dlouhá sezóna, chci se více sžít s tímto motocyklem a pak zajet několik dobrých závodů. Cítím se dobře, má motivace je nyní ještě větší.
Max Biaggi (Repsol Honda)
Toto nebyla Grand Prix, na kterou by se mělo zapomenout, toto byla Grand Prix, kterou bych si měl velmi dobře pamatovat. Není jak popsat můj závod. V Itálii je přísloví, že nemusíte uvnitř jizvy pohybovat nožem. Z pozice, ze které jsem startoval, mohlo vše dopadnout daleko hůře. Nejsem s umístěním spokojený, ale vím, že jsem do toho dal vše nejlepší co jsem mohl. Nic víc se dělat nedalo.
Nicky Hayden (Repsol Honda)
Jsem velmi frustrovaný! Většinu víkendu jsem jezdil dobře. Dobře jsem odstartoval a byl jsem na dobrém místě. Chlapci mě trochu poodjeli, ale mě se podařilo mezeru trochu opět snížit. Vše vypadalo pohodlně. Jezdilo se mi dobře, ale nakonec jsem chyboval při brždění do poslední zatáčky. Jsem velmi zklamaný. Všichni jsme velmi tvrdě pracovali celou zimu, první závod byl blízko pódia a nakonec z toho nejsou ani žádné body.
Shinya Nakano (Fuchs Kawasaki Racing)
Je to fantastické zahájení sezóny pro novou Kawasaki s motorem „Big Bang“. Jsem velmi šťastný. Všichni technici v Kawasaki odvedli vynikající práci, silný byl i motor, který má pro příště ještě větší výkon. Také mé pneumatiky Bridgestone byly velmi dobré v těchto podmínkách. Od startu jsem jel velmi tvrdě, ale nedokázal jsem se udržet vedoucí skupiny. Je těžké udržet velkou rychlost při osamocené jízdě. Pokračoval jsem v tvrdé jízdě až do konce a dokonce jsem mohl následovat Barrose, který mne předjel. Více pozic jsem již neztratil.
Alex Hofmann (Fuchs Kawasaki Racing)
Byl to těžký boj ve větru a na zaprášeném okruhu. Neměl jsem dobrý start, ale byl jsem schopný absolvovat několik předjetí a první kolo končit jako osmý. Vpředu se jelo velmi rychle. Dobře jsem si zazávodil se skupinou, ve které byl Edwards, Checa a poté i Biaggi. Byl jsem většinu závodu schopný s nimi držet rychlost, s novým motorem jsem neměl žádné problémy, stejně jako s pneumatikami Bridgestone. Myslím si, že jsem dnes ukázal svůj potenciál.
Kenny Roberts jr. (Suzuki MotoGP)
Cítil jsem, že motocykl udělal náhlý, neočekávaný pohyb a poznal jsem, že musím do boxů. Až do té doby byl motocykl dobrý. Jsem zklamaný z toho, že jsem nemohl dokončit závod, hlavně kvůli mému týmu. Nyní se těším na Portugalsko a další závod, kde bych mohl skončit lépe.
John Hopkins (Suzuki MotoGP)
Opravdu nejsem spokojený s dnešním závodem, to není místo kde jsem chtěl skončit. Jediné s čím jsem spokojený je, že jsem skončil na bodovaném místě v prvním závodě sezóny. Měl jsem několik problémů s větrem, také jsem mohl jet na tvrdších pneumatikách, ale to byla má volba, protože jsem chtěl mít měkčí závodní pneumatiky Bridgestone. Portugalsko je nyní na 100% v mé mysli, musím si z tohoto závodu vzít všechno kladné a použít to pro další víkend.
Carlos Checa (Ducati Marlboro)
Abych řekl pravdu, tak jsem vůbec nečekal, že dokončím závod. Nejprve nebylo nic špatného, ale pak jsem měl kontakt s Tamadou když se mne pokusil předjet na brzdách. Znovu mi to poranilo ramenu, pak mě předjeli Barros a Bayliss, nemohl jsem odporovat ani Biaggimu s Edwardsem, když na mne zaútočili. Fyzicky i technicky to byl těžký víkend, uvážím li však všechny okolnosti, není toto špatný výsledek.
Loris Capirossi (Ducati Marlboro)
Můj dík patří Mobilní klinice, kvůli které jsem mohl dokončit závod. Odvedl jsem to jak nejlépe jsem uměl, ale bohužel jsem nemohl jezdit na motocyklu tak jak jezdím jindy. Měl jsem problém při přesunech na motocyklu a tak jsem udělal několik chyb. Jel jsem jak jsem mohl a dokázal jsem dokončit závod. Výsledek není dobrý, ale dva nebo tři body jsou vždy lepší než žádný.
Sete Gibernau (MoviStar Honda MotoGP)
Udával jsem během závodu opravdu rychlé tempo, ale ke konci jsem trochu zpomalil, abych viděl kde jsou Valentinovi silné stránky. Jeli jsme vzájemně tvrdě, ale já mám stejně ve své mysli pokoj, dal jsem do toho vše co jsem mohl. Obecně řečeno jsem na vysoké úrovni již v prvním závodě. Bude to dlouhý a tvrdý šampionát. Nechci aby se o tak výborném závodě mluvilo pouze z důvodu toho, co se stalo v poslední zatáčce. Miluji tento sport a nechci se zapojovat do politiky, chci zůstat silný a klidný, chci se soustředit na svůj sen. Vedl jsem od začátku závodu, chtěl jsem zjistit Rossiho rychlost, myslím, že to byla správná strategie. Nesmím přestat v práci.
Marco Melandri (MoviStar Honda MotoGP)
Skončit v Jerezu při debutu na Hondě na pódiu je víc než se mi mohlo zdát. Nikdy jsem nebyl v Jerezu na pódiu a tak chci tento moment sdílet s Gresinim, Hondou, Michelinem a MoviStar. Po startu jsem se pokusil následovat Seteho, ale jeho rychlost byla neuvěřitelná. Soustředil jsem se proto na svůj vlastní závod a pokusil se udržet své místo. Pak udělal Hayden chybu a já postoupil na třetí místo. Start z první řady a konec na pódiu mi dává mnoho důvěry do Estorilu.
Valentino Rossi (Gauloises Yamaha)
Byl to úžasný závod, neuvěřitelné vítězství, po pádu v ranním Warm Upu opravdu těžké. Jsem rád, že jsem se při pádu nezranil, tým odvedl dobrou práci v přípravě mého druhého motocyklu pro odpolední závod. Gibernau od startu nasadil rychlé tempo, já se jen pokusil zůstat s ním a zaútočit na konci. Dostal jsem se na první místo, ale udělal jsem chybu v posledním kole při brždění a tak mě Gibernau předjel. V rychlých zatáčkách jsme se znovu předjeli, ale já měl lepší výjezd. Měl jsem dostatečný prostor pro předjetí v poslední zatáčce, bylo to jediné místo, kde jsem mohl předjíždět. Dotkli jsme se, ale motocyklové závody toto někdy přinášejí. Vím, že Sete není spokojený, ale je zde 16 dalších závodů a bude při nich mnohem více tvrdých bitev. Úroveň tohoto závodu byla opravdu velká.
Colin Edwards (Gauloises Yamaha)
Nastavení motocyklu, které jsem nalezl při testech a trénincích nevypadalo, že bude pracovat v těžkých větrných podmínkách během závodu. Rozhodl jsem se tedy udělat několik úprav. V podstatě jsem se vrátil k základu z testů na Phillip Islandu a Catalunyi, ale toto nastavení nepracovalo tak jak jsem doufal. Byl to těžký závod. Přesto jsem bojoval o šesté místo, a to až do okamžiku, kdy jsem měl kolizi s jiným jezdcem a ztratil kontakt se skupinou. Něco jsem hledal, ale nenalezl to, přesto jsem se tento víkend mnohému naučil. Nyní chci pokračovat v Estorilu.
Toni Elías (Fortuna Yamaha)
Jsem šťastný, že jsem dokončil závod. Nyní musím pokračovat v tvrdé práci, učit se a pokračovat v růstu. Dnes jsem měl možnost bojovat s několika jezdci, které zná mnoho fanoušků. Zvláště jsem spokojený s fyzickou kondicí, myslel jsem si, že na této úrovni to bude mnohem tvrdší.
Ruben Xaus (Fortuna Yamaha)
Byl to velmi těžký víkend. Přestože se snažím analyzovat závod, stále jsem nenašel vysvětlení pro první kolo. Nevím co se stalo v poslední zatáčce, prostě jsem upadl. Můj tým i fanoušci mě hodně podporovali, zasloužili si lepší výsledek než ten, který jsem získal. Nyní nesmím přestat pracovat a myslet na příští závod v Estorilu.
Makoto Tamada (Konica Minolta Honda)
Naneštěstí jsem ztratil několik pozic během začátku závodu a to mě nedovolilo pokusit se zůstat s nejrychlejší skupinou. Po několika kolech jsem dokázal díky zachycení dobrého jezdeckého rytmu získat několik pozic, ale těsně po polovině závodu jsem měl nějaké komplikace při průjezdu zatáčkami. Z tohoto důvodu jsem následně až do cíle nevyužíval plný potenciál mé Hondy RC 211V, nechtěl jsem riskovat ztrátu tvrdé práce během celého španělského víkendu.
Shane Byrne (Team Roberts)
Měl jsem trochu problém s motorem, který pokašlával již v ranním Warm Upu. Myslel jsem si, že to bylo odstraněno, ale po startu závodu se to vrátilo. Jel jsem ke straně dráhy, motor neběžel správně a tak zde nebyla možnost pokračovat v závodě. Byl to jeden z těch víkendů, kde se může vše pokazit a nakonec se také vše pokazí. Hodně jsem se ovšem naučil a jsem i spokojenější s podvozkem. Máme v motocyklu hodně potenciálu. Fotografie z Grand Prix Španělska

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist