Grand Prix Španělska pohledem našich

Kapitoly článku

V úvodním závodě v Kataru byl nejúspěšnějším reprezentantem Karel Abraham, který získal dva body za čtrnácté místo a protože v předsezónních testech dosáhl v Jerezu skvělého třetího času, všichni jsme se i tenhle víkend těšili na jeho další bodový přísun. Nasvědčoval tomu i první volný trénink, ve kterém Abaja zajel dvanáctý čas. Ve druhém si pohoršil na třiatřicáté místo a ve kvalifikaci dokonce havaroval. I proto se svým kvalifikačním časem (byť jen o 1,076 pomalejším než poleman Tomizawa) zařadil až na pětadvacátou pozici. Zlepšenou náladu přinesl nedělní warm-up, kde zaznamenal třináctý čas, ale problémy přišly v samotném závodě. Hned po startu závodu došlo ke hromadné kolizi, ve které se ocitlo na zemi devět jezdců a kvůli znečištěné trati byl závod přerušen a restartován. Karel se sice úvodnímu pádu dokázal vyhnout, ale po opakovaném startu měl už smůlu. V snaze dostat se dopředu došlo ke strkanici a Karel skončil na zemi. Byl to sice lehký pád a on zvedl stroj a pokračoval dál, ale ztráta na bodovaná místa byla už příliš velká. Z posledního místa postoupil o pár míst dopředu, ale na lepší než 28. místo v cíli už to nevyšlo.


Karel Abraham po závodě řekl: „Z výsledku jsem samozřejmě zklamán. Čekal jsem, že to bude těžký závod, protože start ze sedmé řady je vždy o štěstí, jak vám to ve skrumáži čtyřiceti jezdců vyjde. Před hromadnou kolizí jsem naštěstí předjížděl několik jezdců a jel po vnitřní stopě, která zůstala čistá, a tak jsem se pádu vyhnul. Po opakovaném startu jsem předjížděl Lukáše Peška, na nás se natlačil zezadu ještě jeden ze soupeřů, já neměl kam uhnout a on do mne strčil. To už jsem se pádu neubránil. Skončil jsem na zemi a závod pro mne prakticky skončil, i když jsem ještě bojoval dál, ale ztráta na body byla příliš velká. Škoda, protože motocykl se choval mnohem lépe a problémy s předním kolem jsme prakticky vyřešili. V této nesmírně vyrovnané třídě se ale ukazuje, že každá maličkost bude hrát roli a ovlivní umístění. Stejně tak každý závod bude jiný. Pro následující Grand Prix v Le Mans chystáme další úpravy podvozku i aerodynamiky, a tak věřím, že se mi bude dařit víc než dnes v Jerezu.“


Výsledky závodu a průběžné pořadí najdete zde.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist