GP Velké Británie – Marco Bezzecchi přivezl Aprilii vítězství, Filip Salač dojel sedmý

Grand Prix Velké Británie je minulostí. Závod MotoGP byl kvůli oleji na trati restartován. Ve vedení se dlouho držel Fabio Quartararo, který měl na soupeře více než pětisekundový náskok. Pak ho ale zradilo zařízení ride height device a jezdec musel klání vzdát. Vítězem závodu se tak stal Marco Bezzecchi a Aprilia se po delším čase opět podívala na pódium. Druhé místo si vybojoval Johann Zarco a třetí v napínavém závěru Marc Márquez, jenž porazil čtvrtého Franca Morbidelliho jen o sedmnáct tisícin. V Moto2 získal své první vítězství Senna Agius, Filip Salač je spokojený se sedmou příčkou. V Moto3 pak dojel první José Antonio Rueda, a to přestože startoval z poslední pozice na gridu.

Kapitoly článku

MotoGP™ – Závod (20 kol, restartovaný na 19 kol)

Do závodu MotoGP startoval již potřetí za sebou z pole position Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP), vedle kterého se postavili Alex Márquez (BK8 Gresini Racing Team) a Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team). Druhá řada patřila Marcovi Márquezovi (Ducati Lenovo Team), Fermínovi Aldeguerovi (BK8 Gresini Racing MotoGP) a Jacku Millerovi (Prima Pramac Yamaha MotoGP). Ze třetí řady startovali Fabio Di Giannantonio (Pertamina Enduro VR46 Racing Team), Luca Marini (Honda HRC Castrol) a Johann Zarco (CASTROL Honda LCR).

Do závodu se velmi dobře odlepil Alex Márquez, který však hned v úvodní zatáčce havaroval kvůli špatně fungující ride height device. Vedení se tak ujal Marc Márquez, za kterého se na druhou příčku zařadil Fabio Quartararo a třetí jel Francesco Bagnaia. Na čtvrté pozici se pohyboval Fermín Aldeguer, následovaný byl Lucem Marinim, Jackem Millerem, Fabiem Di Giannantoniem a Joanem Mirem, který uzavřel nejlepší osmičku.

Ještě v prvním kole ve čtvrtém sektoru havarovali Franco Morbidelli Aleixem Espargarem. Traťoví komisaři museli rychle uklidit zbytky motocyklů z trati. Enea Bastianini si splnill penalizaci jednoho dlouhého kola.

Ve druhém kole, kdy vedl Marc Márquez už o šest desetin sekundy před druhým Fabiem Quartararem, španělský lídr šampionátu havaroval. Krátce nato byla kvůli vylitému oleji na trati po pádu Morbidelliho a Espargara vyvěšena červená vlajka.


Do restartovaného závodu mohli odstartovat všichni jezdci včetně těch, co spadli. Aby to bylo jinak, musela by být odjeta už tři kola klání, což se v tomto případě nestalo.

Restartovaný závod byl vypsaný na devatenáct kol. Do něj se velmi dobře z gridu odlepil Francesco Bagnaia, který se ujal vedení. Ve druhé zatáčce mu ho však uzmul Fabio Quartararo. Na třetím místě jel Marc Márquez, který byl následovaný Jackem Millerem a Alexem Márquezem, který si po pádu musel měnit kombinézu. Na šesté příčce se pohyboval Johann Zarco, sedmý byl Luca Marini a osmý Marco Bezzecchi. Fermín Aldeguer chyboval a vyjel mimo trať, do klání se vrátil až na patnácté příčce.

Jack Miller jel ve skvělém tempu. Ve druhém kole předjel Marca Márqueze a začal stíhat i druhého Francesca Bagnaiu, před kterého to ještě ve třetím sektoru poslal. Na prvního Fabia Quartara však už ztrácel dvě sekundy.

Při nájezdu do třetího kola tak bylo pořadí následující: Vedl Fabio Quartararo jedoucí na měkké přední pneumatice s náskokem 2,5 sekundy, následovaný byl druhým Jackem Millerem a třetím Johannem Zarcem, kterému se povedlo dostat jak před Francessca Bagnaiu, tak Marca Márqueze. Na šesté příčce se pohyboval Alex Márquez, sedmý byl Joan Mir a osmý Marco Bezzecchi.

Ve třetím sektoru třetího kola oba jezdci tovární Ducati nezávisle na sobě chybovali a byli dlouzí. Na trať se vrátili na deváté a desáté pozici.


Štěstí Francescovi Bagnaiovi nepřálo. Ve čtvrtém kole havaroval a stejně jako v Le Mans si z hlavního závodu neodveze ani jeden bod, což je pro něj velká ztráta.

V pátém kole vedl i nadále Fabio Quartararo, který měl náskok už tří desetin. Jak však informoval v průběhu klání Michelin, měkká pneumatika zatím není stavěná tak, aby vydržela celý závod. Francouzský jezdec tak bude muset být velmi obezřetný. Na druhé příčce jel osamoceně Jack Miller, třetí Marco Bezzecchi na něj ztrácel jednu sekundu. Na čtvrté pozici byl Johann Zarco, pátý byl Alex Márquez a šestý Franco Morbidelli. Na sedmém místě jezdil Joan Mir, Marc Márquez byl osmý.

Fabio Quartararo jel ve velmi dobrém tempu. V osmém kole vedl o pět vteřin. Naopak Jack Miller se startovním polem propadal, předjela ho hned trojice jezdců. Na druhé příčce byl Marco Bezzecchi, který potvrzoval, že Aprilii se v Silverstone opravdu daří, třetí byl Johann Zarco, který by jistě rád navázal na úspěch v Le Mans. Čtvrtý jel Franco Morbidelli, pátý zmíněný Jack Miller, na jehož zadním kole byl již nalepený šestý Marc Márquez. Za ním jel Alex Márquez a osmý byl Joan Mir. Fermín Aldeguer se po chybě pomalu posouval dopředu a byl jedenáctý.

V devátém kole Marc Márquez Jacka Millera předjel a začal stíhat před sebou jedoucího Franca Morbidelliho. Ztrácel na něj zhruba tři desetiny. A předjíždělo se i v polovině startovního pole, když o deváté místo bojovali Luca Marini a Pedro Acosta.


Souboj mezi Francem Morbidellim a Marcem Márquezem vyvrcholil v jedenáctém kole, kdy se španělský jezdec před svého soupeře dostal a okamžitě mu mírně poodjel. Na třetí místo však lídr mistrovství světa ztrácel tři sekundy.

Bojovali mezi sebou také zástupci Hondy Luca Marini a Joan Mir, kteří soupeřili o devátou příčku. Úspěšnější byl zatím Joan Mir.

Fabio Quartararo přišel o první místo kvůli závadě na svém motocyklu, kdy mu přestalo fungovat ride height device. Byl nucený z klání odstoupit. Mohlo jít o jeho první vítězství od roku 2022. Čelo závodu tak převzal Marco Bezzecchi, který vedl před druhým Johannem Zarcem o tři sekundy. Na něj ztrácel třetí Marc Márquez dvě vteřiny. Jack Miller opět zatahal a vrátil se na čtvrtou příčku, Franco Morbidelli uzavíral nejlepší pětku. Na šesté příčce se i nadále pohyboval Alex Márquez, sedmá pozice patřila Pedrovi Acostovi a osmá Joanu Mirovi.


Zatímco na prvních třech pozicích se nic neměnilo, čtyři kola před cílem se sjeli Jack Miller, Franco Morbidelli a Alex Márquez a odstartoval boj o čtvrtou pozici. Nejlépe z nich si vedl Franco Morbidelli, který svým soupeřům zvládl poodjet a vypadalo to, že se možná dotáhne i na třetího Marca Márqueze. Díky souboji Millera a Alexe Márqueze se naopak na dvojici dotáhl sedmý Pedro Acosta.

Marco Bezzecchi si už první místo pohlídal a dojel si letos pro své první vítězství. Druhé místo bere Johann Zarco a třetí skončil Marc Márquez. Španěla v posledním kole dojel Franco Morbidelli, přičemž se dvojice několikrát tvrdě předjela. Jezdec tovární Ducati projel cílem dříve o pouhých sedmnáct tisícin. Morbidelli se tak musí spokojit se čtvrtým místem a Alex Márquez bere body na pátou příčku. Na šesté pozici byl odmávnutý Pedro Acosta, který v závěru předjel Jacka Millera, jenž skončil sedmý. Jako osmý projel cílem Luca Marini, devátý Fermín Aldeguer a nejlepší desítku uzavřel Fabio Di Giannantonio.


Závěrečné pořadí se ještě může měnit. U Joana Mira, Enei Bastianiniho, Lorenza Savadoriho a Somkiata Chantry mělo ředitelství závodu podezření na porušení předpisu souvisejícího s tlakem v pneumatikách.

GP Velké Británie, MotoGP™ – Závod (20 kol, restartovaný na 19 kol)
16°C, dráha suchá, 33°C, vlhkost: 45%
1. # 72
Marco BEZZECCHI
Aprilia Racing Aprilia    
2. # 5
Johann ZARCO
CASTROL Honda LCR Honda + 4.088
3. # 93
Marc MARQUEZ
Ducati Lenovo Team Ducati + 5.929
4. # 21
Franco MORBIDELLI
Pertamina Enduro VR46 Racing Team Ducati + 5.946
5. # 73
Alex MARQUEZ
BK8 Gresini Racing MotoGP Ducati + 6.024
6. # 37
Pedro ACOSTA
Red Bull KTM Factory Racing KTM + 7.109
7. # 43
Jack MILLER
Prima Pramac Yamaha MotoGP Yamaha + 7.398
8. # 10
Luca MARINI
Honda HRC Castrol Honda + 7.729
9. # 54
Fermin ALDEGUER
BK8 Gresini Racing MotoGP Ducati + 8.584
10. # 49
Fabio DI GIANNANTONIO
Pertamina Enduro VR46 Racing Team Ducati + 9.764
11. # 36
Joan MIR
Honda HRC Castrol Honda + 10.320
12. # 12
Maverick VIÑALES
Red Bull KTM Tech3 KTM + 11.318
13. # 25
Raul FERNANDEZ
Trackhouse MotoGP Team Aprilia + 16.175
14. # 42
Alex RINS
Monster Energy Yamaha MotoGP Team Yamaha + 16.312
15. # 33
Brad BINDER
Red Bull KTM Factory Racing KTM + 16.262
16. # 88
Miguel OLIVEIRA
Prima Pramac Yamaha MotoGP Yamaha + 31.641
17. # 23
Enea BASTIANINI
Red Bull KTM Tech3 KTM + 38.225
18. # 32
Lorenzo SAVADORI
Aprilia Racing Aprilia + 40.488
19. # 35
Somkiat CHANTRA
IDEMITSU Honda LCR Honda + 48.884
RT # 20
Fabio QUARTARARO
Monster Energy Yamaha MotoGP Team Yamaha + 7 laps
RT # 63
Francesco BAGNAIA
Ducati Lenovo Team Ducati + 16 laps
RT # 41
Aleix ESPARGARO
Honda HRC Test Team Honda + 16 laps

Informace o redaktorovi

Andrea Štipčáková - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist