GP USA - Laguna Seca, MotoGP QP

Pole position si sice do dnešního závodu vybojoval časem 1.21.678 tovární jezdec Yamahy Jorge Lorenzo, ovšem o jeho účasti v závodě rozhodne až lékařská prohlídka před ranním warm upem.


Druhý skončil se ztrátou 0.167 jeho stájový kolega Valentino Rossi a první řadu startovního roštu pak doplnil ještě Australan Casey Stoner s Ducati (+0.232).





Druhou řadu pak vytvoří pouze jezdci na motocyklech Honda v pořadí Dani Pedrosa (4., +0.435), Andrea Dovizioso (5., +0.457) - oba Repsol Honda a také Toni Elias (6., +0.468) - Gresini Honda.




Třetí řadu si vyjeli domácí Colin Edwards na Tech3 Yamaze (7., +0.812), jeho krajan Nicky Hayden - vítěz z let 2005 a 2006 (8., + 0.862) na Ducati a vloni třetí Chris Vermeulen (9., +0.956) se Suzuki. Ten musel celou kvalifikaci absolvovat s velkým sebezapřením, neboť celá levá strana jeho těla je jeden velký modrý flek.



Top 10 kvalifikace dokompletoval Loris Capirossi (10., +0.984) s druhým motocyklem Rizla Suzuki. S ním bude stát ve stejné řadě ještě Marco Melandri (11., +1.164) s Kawasaki a také Alex de Angelis (12., +1.326) na Gresini Hondě.


Pátou řadu si vyjeli Sete Gibernau (13., +1.428) na Ducati, Francouz Randy De Puinet (14., +1.469) na LCR Hondě a Brit James Toseland (15., + 1.712) na Tech3 Yamaze. 




Poslední dvě místa a šestou řadu na gridu pak dle očekávání vytvoří Niccolo Canepa (16., + 2.234) s jedinou Pramac Ducati a Maďar Gabor Talmacsi (17., + 2.850) na Scot Hondě. 

A jak celá kvalifikace vlastně probíhala:

Vše zlé začal vlastně Niccolo Canepa , který spadl už v 8. minutě kvalifikace a potřeboval hodně času, než se znovu dostal do své garáže pro druhý motocykl.

Další hodně kritický okamžik se udál v polovině kvalifikace, kdy Stoner najednou přestal kvůli problémům se řízením úplně jet rychle a Melandri ho zezadu v ideální stopě jen taktak a s velkou dávkou štěstí minul... 

Muž z Pole position, Jorge Lorenzo, upadl ve stejném místě jako dopoledne Chris Vermeulen a to 23 minut před koncem kvalifikace a pěkně rychle běžel do garáže..., když tento pád hlavně odnesla motorka. Ovšem o 20 minut později spadl tovární jezdec Yamahy bohužel ještě jednou po klasickém highsideru, a tentokráte to pro něho nevypadalo zrovna nejlépe. Hlavně pravé koleno se zdálo být hodně pochroumané... A tak Jorge opouštěl dráhu na nosítkách. Diagnoza je následující: vykloubené pravé rameno a zranění pravé nohy. Ačkoliv o jeho startu v závodě rozhodne až lékařská prohlídka před ranním warm-upem, tak Dr. Costa z Clinica Mobile dal už ke startu předběžný souhlas. 

V kačírku byl také 8 minut před koncem Casey Stoner a to při nájezdu do pasáže zvané "Corkscrew", čili do "vývrtky". Ovšem dvě minuty před koncem potkal těžký highsider i jeho a ani on kvalifikaci nedokončil, ovšem minimálně do Medical Centre došel Stoner po svých. Diagnóza jeho zranění pak zní: lehce pohmožděná pánev, takže ho na startu určitě uvidíme.  

Dle Valentina Rossiho mohou za tyto dva hororové páda pneumatiky, což vyvolalo znovu diskuzi o použití pouze jednoho typu kvalifikačních pneumatik: "To co jsem o těchto pádech slyšel, je dle mého mínění následující problém. Všechny pneumatiky jsou dělány z jedné směsi a na okruhu, jakým je Laguna Seca (kde je pouze 5 pravých zatáček), je pravá strana pneumatiky příliš tvrdá. A pokud se tedy tato pravá strana dostatečně nezahřeje na tu správnou teplotu, tak není žádná šance se vyhnout uklouznutí", řekl Valentino Rossi v italské televizi Italia "1". 


Takhle byl na TK dvě hodiny po skončení kvalifikace přinesen Jorge Lorenzo, který se chce zúčastnit warm upu a pak se rozhodnout, co dál.

Rossiho mínění potvrdil i Casey Stoner, který řekl, že díky nedostatečnému zahřátí pravé strany zadní pneumatiky sice vjel do zatáčky "3" opatrněji než normálně, ale přece jen vyprodukoval highsider...  

01- Jorge Lorenzo - Fiat Yamaha Team - Yamaha YZR M1 - 1′21.678
02- Valentino Rossi - Fiat Yamaha Team - Yamaha YZR M1 - + 0.167
03- Casey Stoner - Ducati Marlboro Team - Ducati Desmosedici GP9 - + 0.232
04- Dani Pedrosa - Repsol Honda Team - Honda RC212V - + 0.435
05- Andrea Dovizioso - Repsol Honda Team - Honda RC212V - + 0.457
06- Toni Elias - San Carlo Honda Gresini - Honda RC212V - + 0.468
07- Colin Edwards - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha YZR M1 - + 0.812
08- Nicky Hayden - Ducati Marlboro Team - Ducati Desmosedici GP9 - + 0.862
09- Loris Capirossi - Rizla Suzuki MotoGP - Suzuki GSV-R - + 0.984
11- Marco Melandri - Hayate Racing Team - Kawasaki ZX-RR - + 1.164
12- Alex De Angelis - San Carlo Honda Gresini - Honda RC212V - + 1.326
13- Sete Gibernau - Grupo Francisco Hernando - Ducati Desmosedici GP9 - + 1.428
14- Randy De Puniet - LCR Honda MotoGP - Honda RC212V - + 1.469
15- James Toseland - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha YZR M1 - + 1.712
16- Niccolò Canepa - Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP9 - + 2.234
17- Gabor Talmacsi - Scot Racing Team MotoGP - Honda RC212V - + 2.850

Tento víkend jsem měl poprvé letos sledovat závody na kanálu "DSF" a musím říci, že mě nadchl odborný a skvělý komentář ex-pilota MotoGP Alexe Hofmanna, který svou kariéru musel právě ukončit díky těžkému pádu na tomto okruhu, když ho před dvěma roky doslova "katapultoval" Francouz Sylvain Guintoli. Jak známo, Hofmann je nyní testovacím jezdcem Aprilie v seriálu WSBK a mohli jsme ho vidět začátkem týdne dva dny na Masarykově okruhu v Brně.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (16x):



TOPlist