GP Portugalska - Historicky první sprintový závod vyhrál Bagnaia, Filip Salač má pole position

Třída MotoGP má za sebou historicky první sprintový závod. Fanoušci v něm viděli hned několik pádů a také krásných soubojů, o které se postarali zejména jezdci na prvních příčkách. Vítězem se nakonec stal Francesco Bagnaia, druhý skončil Jorge Martin a po chybě Miguela Oliveiry si pro stupně vítězů dojel i Marc Márquez. Třídy Moto3 a Moto2 čekají první závody až v neděli. Z pole position do nich odstartují Ayumu Sasaki a Filip Salač.

Kapitoly článku

Moto3™ - 3. volný trénink

Sobotní trénink odstartoval nejlépe David Muñoz (BOE Motorsports), který ve svém pátém kole nastavil čas 1’47,602 sekundy. Oproti svému nejlepšímu času ztrácel necelou desetinu, a také většina ostatních jezdců byla v první části třicetiminutovky pomalejší než v pátek. Druhý jezdil Joel Kelso (CFMOTO Racing PrüstelGP), jenž ztrácel 0,240 vteřiny, průběžná třetí pozice pak patřila Diogo Moreirovi (MT Helmets – MSI). V kombinovaných časech byl stále nejrychlejší Daniel Holgado (Red Bull KTM Tech 3) s časem 1’47,320 sekundy

Červené časy začali závodníci zajíždět až v posledních osmi minutách, při druhém výjezdu na trať. Mezi prvním a druhým sektorem měli Lorenzo Fellon (CIP Green Power) a Tayiyo Furusato (Honda Team Asia) menší kolizi, při níž vyjeli mimo trať. Zatímco pro prvního jmenovaného trénink skončil, Japonec se ještě zvládl vrátit na trať.

Vítězem tréninků se stal Ivan Ortolá (Angeluss MTA Team), jenž byl s časem 1’46,971 sekundy nejen nejrychlejší, ale zároveň překonal rekord trati. Druhé místo obsadil José Antonio Rueda (Red Bull KTM Ajo) se ztrátou 0,099 vteřiny, David Muñoz byl pak odsunutý na třetí pozici. Čtvrtý skončil Diogo Moreira, pátá příčka patří pátečnímu vítězi Danielu Holgadovi. Za ním se umístili Kaito Toba (SIC58 Squadra Corse), Ayumu Sasaki (Liqui Moly Husqvarna Intact GP) a osmičku nejlepších uzavřel Jaume Masia (Leopard Racing).

GP Portugalska, Moto3™ – 3. volný trénink
16°C, dráha suchá, 17°C, vlhkost: 69 %
1. # 48 Ivan Ortola ES Angeluss MTA Team KTM 01'46.9710    
2. # 99 José Antonio Rueda ES Red Bull KTM Ajo KTM 01'47.0700 + 0.099
3. # 44 David Muñoz  ES BOE Motorsports KTM 01'47.0720 + 0.101 
4. # 10 Diogo Moreira BR MT Helmets - MSI KTM 01'47.1360 + 0.165 
5. # 96 Daniel Holgado ES Red Bull KTM Tech3 KTM 01'47.1690 + 0.198 
6. # 27 Kaito Toba JP SIC58 Squadra Corse Honda 01'47.2160 + 0.245
7. # 71 Ayumu Sasaki JP Liqui Moly Husqvarna Intact GP Husqvarna 01'47.2440 + 0.273 
8. # 5 Jaume Masia ES Leopard Racing Honda 01'47.2530 + 0.282 
9. # 6 Ryusei Yamanaka JP Autosolar GASGAS Aspar M3 GASGAS 01'47.3380 + 0.367 
10. # 80 David Alonso CO Autosolar GASGAS Aspar M3 GASGAS 01'47.3790 + 0.408 
11. # 82 Stefano Nepa IT Angeluss MTA Team KTM 01'47.4340 + 0.463 
12. # 66 Joel Kelso AU CFMOTO Racing PruestelGP CFMOTO 01'47.4360 + 0.465 
13. # 38 David Salvador  ES CIP Green Power KTM 01'47.4520 + 0.481 
14. # 53 Deniz Öncü TR Red Bull KTM Ajo KTM 01'47.5420 + 0.571 
15. # 43 Xavier Artigas ES CFMOTO Racing PruestelGP CFMOTO 01'47.5590 + 0.588 
16. # 24 Tatsuki Suzuki JP Leopard Racing Honda 01'47.7100 + 0.739 
17. # 54 Riccardo Rossi IT SIC58 Squadra Corse Honda 01'47.7260 + 0.755 
18. # 19 Scott Ogden GB VisionTrack Racing Team Honda 01'47.8060 + 0.835
19. # 18 Matteo Bertelle IT Rivacold Snipers Team Honda 01'48.0400 + 1.069 
20. # 7 Filippo Farioli IT Red Bull KTM Tech3 KTM 01'48.1820 + 1.211 
21. # 95 Collin Veijer NL Liqui Moly Husqvarna Intact GP Husqvarna 01'48.2290 + 1.258 
22. # 64 Mario Suryo Aji ID Honda Team Asia Honda 01'48.3720 + 1.401
23. # 55 Romano Fenati IT Rivacold Snipers Team Honda 01'48.6090 + 1.638 
24. # 63 Syarifuddin Azman MY MT Helmets - MSI KTM 01'48.6210 + 1.650
25. # 70 Joshua Whatley GB VisionTrack Racing Team Honda 01'48.7570 + 1.786
26. # 72 Taiyo Furusato JP Honda Team Asia Honda 01'48.9120 + 1.941
27. # 22 Ana Carrasco ES BOE Motorsports KTM 01'48.9360 + 1.965 
28. # 20 Lorenzo Fellon FR CIP Green Power KTM 01'49.4710 + 2.500 

Informace o redaktorovi

Andrea Štipčáková - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist