GP Katalánska – V Barceloně slaví Lorenzo, Abraham třináctý
Text: Petr Czyž | Zdroj: motogp.com | Foto: Repsol Media, Estrella Galicia 0,0 Marc VDS, Leopard Racing, Redox Prüstel GP, Gresini Racing | Zveřejněno: 17.6.2018 | Zobrazeno: 35 752x
Kapitoly článku
Moto3 – Závod
Do závodu na 21 kol startoval z první řady Enea Bastianini (Estrella Galicia 0,0), Jorge Martin (Del Conca Gresini Moto3) a Tatsuki Suzuki (SIC58 Squadra Corse). Druhá řada Ayumu Sasaki (SIC Racing Team), Aron Canet (Estrella Galicia 0,0) a Kaito Toba (Honda Team Asia). Třetí řada John McPhee (CIP-Green Power), Gabriel Rodrigo (RBA BOE Skull Rider) a Marco Bezzecchi (Redox PrüstelGP). Český závodník Jakub Kornfeil (Redox PrüstelGP) do závodu odstartoval čtrnáctý z páté řady
Po startu se do vedení posunul Jorge Martin, jehož následoval Japonec Tatsuki Suzuki. Vedoucí dvojice si během prvního kola vytvořila náskok téměř dvou sekund na třetího Johna McPhee, čtvrtý jel Aron Canet, pátý byl Gabriel Rodrigo a šestý Enea Bastianini. Ve dvanácté zatáčce došlo ke kontaktu Lorenza Dalla Porty s Darrynem Binderem, což pro oba znamenalo konec závodu. Jakub Kornfeil startem pozice nezískal, ale postupně se propracoval na sedmé místo, které mu patřilo ve čtvrtém kole závodu.
Po pěti odjetých kolech vedla dvojice Jorge Martin a Tatsuki Suzuki náskokem 2,5 sekundy na druhou početnější skupinu, kterou vedl Enea Bastianini, čtvrtý byl Aron Canet, pátý Masia, šestý Marco Bezzecchi, sedmý Andrea Migno, osmý Gabriel Rodrigo, devátý John McPhee a desátý Alberto Arenas. Jakub Kornfeil se propadl na šestnáctou pozici a navíc dostane od komisařů FIM časovou penalizaci. Fabio Di Giannantonio (Del Conca Gresini Moto3) málem dostal highsider, ustál to, ale z třinácté pozice se propadl na pětadvacátou.
V devátém kole závodu havaroval z první pozice Jorge Martin, takže vedení převzal Japonec Tatsuki Suzuki. Na druhé místo se posunul Enea Bastianini, jemuž na vedení rázem scházelo necelé půl sekundy. Třetí jel Aron Canet, čtvrtý Jaume Masia a pátý byl Marco Bezzecchi. Na první body letošní sezony to vypadalo v případě Nicolo Bulegy, který byl šestý. Časovou penalizaci 1,6 sekundy dostal dvacátý Livio Loi, dvanáctý Jakub Kornfeila (zkrácení v zatáčkách 1-2) a šestnáctý Yurchenko vyfasoval 1,2 sekundy. Penalizace se jim připočítá po skončení závodu.
V polovině závodu vedl Nicolo Bulega, druhý jel Jaume Masia, třetí Marco Bezzecchi, čtvrtý byl Enea Bastianini a pátý Tatsuki Suzuki, který přišel o dvousekundový náskok a nyní musel bojovat o pozice na stupních vítězů ve skupině, kde to v každé zatáčce hrozilo kontaktem a pádem. Jakub Kornfeil jel dvanáctý a více méně osamocen, protože na první skupinu ztrácel čtyři sekundy a osm desetin za sebou měl Japonce Tobu.
Šest kol před koncem kolidovala ve čtvrté zatáčce trojice Aron Canet, Alberto Arenas a Nicolo Bulega. Arenas narazil do Caneta, pak do Bulegy a všichni šli ve vysoké rychlosti k zemi z pozic, které znamenaly šanci bojovat o vítězství nebo stupně vítězů. Ital Bulega znovu nebude bodovat a to už je v jeho případě až neuvěřitelná smůla. Incident je vyšetřován komisaři FIM. V první zatáčce osmnáctého kola narazil Jaume Masia do Andrea Migna a závod pro ně skončil v kotrmelcích.
Původně desetičlenná vedoucí skupina měla po sérii nehod už jen pět závodníků – John McPhee, Marco Bezzecchi, Gabriel Rodrigo, Enea Bastianini a Tatsuki Suzuki. Jakub Kornfeil jel devátý, ale jeho konečný výsledek ovlivní časová penalizace po skončení závodu. V závodu pokračovalo sedmnáct jezdců, takže naděje na bodovaný výsledek byla velká a to i v případě Lorenza Dalla Porty, který po pádu z úvodu klání s velkou ztrátou pokračoval na sedmnácté pozici.
Závod vyhrál Enea Bastianini, který slaví svůj první triumf od GP Japonska 2016. Na druhém místě projel cílem Marco Bezzecchi, který porazil třetího Gabriela Rodriga těsným rozdílem tří tisícin. Jen 0,087 sekundy dělilo od stupňů vítězů Skota Johna McPhee. Jakub Kornfeil byl v cíli šestý, ale vzhledem k penalizaci je jeho výsledná pozice jedenácté místo.
27°C, dráha suchá, 39°C, vlhkost: 67%
1. | # | 33 | Enea BASTIANINI | ITA | Leopard Racing | Honda | 38'36.883 |
2. | # | 12 | Marco BEZZECCHI | ITA | Redox PruestelGP | KTM | +0.167 |
3. | # | 19 | Gabriel RODRIGO | ARG | RBA BOE Skull Rider | KTM | +0.170 |
4. | # | 17 | John MCPHEE | GBR | CIP - Green Power | KTM | +0.257 |
5. | # | 24 | Tatsuki SUZUKI | JPN | SIC58 Squadra Corse | Honda | +0.639 |
6. | # | 27 | Kaito TOBA | JPN | Honda Team Asia | Honda | +6.801 |
7. | # | 21 | Fabio DI GIANNANTONIO | ITA | Del Conca Gresini Moto3 | Honda | +6.872 |
8. | # | 72 | Alonso LOPEZ | SPA | Estrella Galicia 0,0 | Honda | +6.600 |
9. | # | 10 | Dennis FOGGIA | ITA | SKY Racing Team VR46 | KTM | +7.315 |
10. | # | 25 | Raul FERNANDEZ | SPA | Angel Nieto Team | KTM | +7.507 |
11. | # | 84 | Jakub KORNFEIL | CZE | Redox PruestelGP | KTM | +7.638 |
12. | # | 76 | Makar YURCHENKO | KAZ | CIP - Green Power | KTM | +8.263 |
13. | # | 7 | Adam NORRODIN | MAL | Petronas Sprinta Racing | Honda | +15.256 |
14. | # | 41 | Nakarin ATIRATPHUVAPAT | THA | Honda Team Asia | Honda | +26.621 |
15. | # | 11 | Livio LOI | BEL | Reale Avintia Academy 77 | KTM | +28.559 |
16. | # | 65 | Philipp OETTL | GER | Sudmetal Schedl GP Racing | KTM | +32.980 |
17. | # | 48 | Lorenzo DALLA PORTA | ITA | Leopard Racing | Honda | +2kola |
Závod nedokončil/neklasifikován: | |||||||
# | 5 | Jaume MASIA | SPA | Bester Capital Dubai | KTM | ||
# | 16 | Andrea MIGNO | ITA | Angel Nieto Team Moto3 | KTM | ||
# | 44 | Aron CANET | SPA | Estrella Galicia 0,0 | Honda | ||
# | 8 | Nicolo BULEGA | ITA | SKY Racing Team VR46 | KTM | ||
# | 75 | Albert ARENAS | SPA | Angel Nieto Team Moto3 | KTM | ||
# | 14 | Tony ARBOLINO | ITA | Marinelli Snipers Team | Honda | ||
# | 71 | Ayumu SASAKI | JPN | Petronas Sprinta Racing | Honda | ||
# | 42 | Marcos RAMIREZ | SPA | Bester Capital Dubai | KTM | ||
# | 88 | Jorge MARTIN | SPA | Del Conca Gresini Moto3 | Honda | ||
# | 22 | Kazuki MASAKI | JPN | RBA BOE Skull Rider | KTM | ||
# | 40 | Darryn BINDER | RSA | Red Bull KTM Ajo | KTM |
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.