GP Itálie – V Mugellu slaví vítězství Ital Bagnaia, Salač třináctý v Moto2

Den závodu Velké ceny Itálie měl na programu závody tříd Moto3, Moto2 a MotoGP. Všechny tři proběhly bez komplikací a za slunečného počasí. V třídě Moto3 vyhrál díky penalizaci soupeře Sergio Garcia (GasGas), Pedro Acosta (Kalex) slaví první vítězství v Moto2, kde se stal historicky nejmladším vítězem, a v MotoGP vyhrál domácí Grand Prix Francesco Bagnaia (Ducati). Filip Salač (Kalex) bodoval v závodu Moto2 třináctým místem. Devátý podnik sezony MS silničních motocyklů je už příští týden v Barceloně.

Kapitoly článku

MotoGP – Závod

Do závodu na 23kol odstartoval z první řady Fabio Di Giannantonio (Gresini Racing), Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team) a Luca Marini (Mooney VR46 Racing Team). Z druhé řady vyrazil Johann Zarco (Prima Pramac Racing), Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) a Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP). Třetí řada a trojice Aleix Espargaró (Aprilia Racing), Takaaki Nakagami (Idemitsu LCR Honda) a Pol Espargaró (Repsol Honda Team).

Po startu šel do vedení Luca Marini, jehož následoval Marco Bezzecchi a Fabio Di Giannantonio. Těsně za trojicí Italů jel Fabio Quartararo, Aleix Espargaró a Johann Zarco. Od druhého kola byl na první pozici Marco Bezzecchi, druhý jel Luca Marini, třetí byl Fabio Quartararo, čtvrtý Fabio Di Giannantonio a pátý Aleix Espargaró. Dvě desetiny za továrním jezdcem Aprilie jel Francesco Bagnaia, sedmý byl Johann Zarco, osmý Brad Binder, devátý Marc Márquez a první desítku uzavíral Enea Bastianini.

Po pěti kolech vedl Marco Bezzecchi, sedm desetin za Italem jel Fabio Quartararo, těsně za Francouzem byl Luca Marini. Na čtvrté místo se posunul Francesco Bagnaia, pátý jel Fabio Di Giannantonio, jehož těsně následoval Aleix Espargaró a Johann Zarco. Z šestnácté pozice havaroval Pol Espargaró (Repsol Honda Team). Od osmého kola jel na druhé pozici Francesco Bagnaia, třetí byl Fabio Quartararo, čtvrtý Luca Marini, který byl v těsném závěsu Francouze. Havaroval Joan Mir (Suzuki Ecstar Team), jemuž patřila šestnáctá příčka. V dalším kole spadl z třinácté pozice Alex Rins (Suzuki Ecstar Team).

Těsně před polovinou závodu došlo k změně vedoucího jezdce, když Francesco Bagnaia v závěru cílové rovinky předjel krajana Marca Bezzecchiho. Třetí Fabio Quartararo bojoval o stupně vítězů s dalším Italem Marinim, ale oba neztráceli kontakt s vedoucí dvojicí na nichž jim chybělo něco přes čtyři desetiny. Do druhé poloviny závodu měl první Bagnaia náskok šesti desetin na Fabia Quartarara, který stihl předjet Bezzecchiho. Oba pak o druhé místo chvíli bojovali čehož využil Marini, který se posunul na třetí místo. Pátý jel Aleix Espargaró, šestý Enea Bastianini, sedmý Johann Zarco, osmý Brad Binder, devátý Miguel Oliveira a desátý Fabio Di Giannantonio.

V době, kdy do konce závodu zbývalo odjet deset kol, měl první Francesco Bagnaia náskok přes jednu sekundu. Druhý jel Fabio Quartararo, třetí Marco Bezzecchi. Ve čtvrté zatáčce havaroval Enea Bastianini, který byl šestý a jel těsně za Espargarem na Aprilii. Tovární jezdec Aprilie pan ve dvanácté zatáčce předjel Mariniho a od stupňů vítězů dělily Španěla jen desetiny. V šestnáctém kole jel Aleix Espargaró necelé dvě desetiny za třetí Marcem Bezzecchim. Johann Zarco předjel Mariniho a posunul se na páté místo. V sedmnáctém kole už Espargaró figuroval na třetím místě a na druhého Quartarara ztrácel 1,4 sekundy.

Pět kol před cílem vedl Francesco Bagnaia náskokem 1,2 sekundy. Druhý Fabio Quartararo měl na třetího Aleixe Espargara náskok 1,7 sekundy a jezdec tovární Aprilie stačil najet na čtvrtého Marca Bezzecchiho něco kolem osmi desetin. Těsně za Bezzecchim jel pátý Johann Zarco a šestý Luca Marini. Sedmý byl Brad Binder a osmý Takaaki Nakagami už na Jihoafričana ztrácel necelých pět sekund. V předposledním kole ztrácel Marce Bezzecchi na třetího Espargara jen dvě desetiny, takže Ital byl stále ve hře o pódium stejně jako pátý Johann Zarco.

Domácí Velkou cenu Itálie vyhrál Francesco Bagnaia, druhý projel cílem Fabio Quartararo a z třetího místa se raduje Aleix Espargaró. Na čtvrté místo se v posledním kole protlačil Johann Zarco, Marco Bezzecchi závod dokončil pátý. Lídrem průběžného hodnocení zůstává Fabio Quartararo. Ve své, na nějaký čas poslední GP, skončil Marc Márquez (Repsol Honda) desátý.

GP Itálie, MotoGP – Závod (23kol)
22°C, dráha suchá, 36°C, vlhkost: 60%
1. # 63 Francesco Bagnaia IT Ducati Lenovo Team Ducati 41'18.923
2. # 20 Fabio Quartararo FR Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha +0.635
3. # 41 Aleix Espargaro ES Aprilia Racing Aprilia +1.983
4. # 5 Johann Zarco FR Prima Pramac Racing Ducati +2.590
5. # 72 Marco Bezzecchi IT Mooney VR46 Racing Team Ducati +3.067
6. # 10 Luca Marini IT Mooney VR46 Racing Team Ducati +3.875
7. # 33 Brad Binder ZA Red Bull KTM Factory Racing KTM +4.067
8. # 30 Takaaki Nakagami JP LCR Honda IDEMITSU Honda +10.944
9. # 88 Miguel Oliveira PT Red Bull KTM Factory Racing KTM +11.256
10. # 93 Marc Marquez ES Repsol Honda Team Honda +11.800
11. # 49 Fabio Di Giannantonio IT Gresini Racing MotoGP Ducati +12.916
12. # 12 Maverick Viñales ES Aprilia Racing Aprilia +12.917
13. # 89 Jorge Martin ES Prima Pramac Racing Ducati +17.240
14. # 73 Alex Marquez ES LCR Honda CASTROL Honda +17.568
15. # 43 Jack Miller AU Ducati Lenovo Team Ducati +17.687
16. # 40 Darryn Binder ZA WithU Yamaha RNF MotoGP Team Yamaha +20.265
17. # 21 Franco Morbidelli IT Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha +20.296
18. # 51 Michele Pirro IT Aruba.it Racing Ducati +21.305
19. # 87 Remy Gardner AU Tech3 KTM Factory Racing KTM +30.548
20. # 4 Andrea Dovizioso IT WithU Yamaha RNF MotoGP Team Yamaha +31.011
21. # 25 Raul Fernandez ES Tech3 KTM Factory Racing KTM +42.723
22. # 32 Lorenzo Savadori IT Aprilia Racing Aprilia +1kolo
             
Závod nedokončil/neklasifikován:        
  # 23 Enea Bastianini IT Gresini Racing MotoGP Ducati  
  # 36 Joan Mir ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki  
  # 42 Alex Rins ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki  
  # 44 Pol Espargaro ES Repsol Honda Team Honda  

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist