GP Dauhá – V pátek zajel nejrychleji Australan Miller
Text: Petr Czyž | Zdroj: motogp.com | Foto: Repsol Media, Monster Energy Yamaha MotoGP, Ducati Media, KTM Racing, Ajo Motorsport | Zveřejněno: 2.4.2021 | Zobrazeno: 24 722x
Kapitoly článku
Moto3 – 2.volný trénink
Po odjetých dvaceti minutách vedl časomíru Darryn Binder (Petronas Sprinta Racing), jehož maximem na kolo byl čas 2'04,781 sekundy. Jen 0,187 sekundy ztrácel druhý v pořadí John McPhee (Petronas Sprinta Racing), třetí Izan Guevara (GasGas Gaviota Aspar Team) ztrácel 0,323 sekundy. Guevara jen krátce předtím figuroval na předposlední pozici. Filip Salač (Rivacold Snipers Team) byl prozatím poslední s časem 2'08,473 sekundy, jedno rychlé kolo mu zrušili kvůli překročení limitu tratě. V třiadvacáté minutě Salač nastavil 2'05,537 sekundy a to zatím stačilo na čtrnáctou pozici a postup do Q2.
Dvanáct minut před koncem tréninku ustal na dráze veškerý provoz a všichni seděli v boxech. Čekalo se na jezdce, kteří vyjedou jako první, aby v jejich závěsu nastavili nejrychlejší kolo pátečního programu tréninků. První vyrazili pšt minut před koncem jezdci stáje CIP Green Power Kaito Toba a Maximilian Kofler, ale nikdo je nenásledoval. Čekalo se a čekalo …
Dvě a půl minuty před koncem vyrazili na trať všichni jezdci Moto3. Lehce chaotický závěr, který si určitě vyžádá penalizace, zvládl nejlepším způsobem Darryn Binder, který je nejrychlejším jezdcem s časem 2'04,781 sekundy. Druhý Sergio Garcia (GasGas Gaviota Aspar Team) byl o čtyřicet tisícin pomalejší, třetí Gabriel Rodrigo ztratil 0,112 sekundy. Do pátého místa zajel John McPhee a Tatsuki Suzuki (SIC58 Squadra Corse). Závěr nevyšel Filipu Salačovi, který přišel o čtrnáctou pozici a trénink uzavřel devatenáctý. O přímý postup do Q2 se tak popere v sobotu ve třetím tréninku.
Filip Salač páteční tréninky komentoval slovy: „Pátek máme za sebou. V prvním tréninku to nevypadalo úplně špatně, dojel jsem třetí a pocit byl dobrý, motorka docela jela. Ve druhém tréninku jsem v prvním výjezdu na nových pneumatikách jel sám. Jel jsem úplně na své hraně, motorka byla na limitu, měl jsem hodně co dělat, abych nespadl skoro ve všech zatáčkách. Dal jsem do toho všechno a byl to nějaký čas 2:05,5 myslím. Do posledního výjezdu jsme opět museli čekat. Hodně lidí to nechápe, ale tady v Kataru v kategorii jako je Moto3 se bez slip streamu zajet dobré kolo nedá, protože tady to udělá sekundu až sekundu a půl jen na té hlavní rovině, která má přes jeden kilometr. Všichni říkají, jak stále vyčkáváme a nedá se na to dívat, ale nevím, jestli je lepší vyjet rovnou sám a zahodit tu šanci anebo počkat a zkusit bojovat. My máme navíc další problém s tím, že jakmile jedu uprostřed skupiny tak motorka úplně nejede. Kdo koukal na minulý závod, tak si všiml. Takže když jsem dnes vyjel do posledního kola, tak mě do první zatáčky předjeli dva jezdci a už bylo to. Jsem strašně naštvaný a zároveň smutný. Byl bych úplně nejradši, kdyby se udělalo Superpole, jako to bylo dříve, tam by se ukázal jezdec. Uvidíme, není nic ztraceno, v zatáčkách jsem rychlý, předjíždět umím, pocit není úplně špatný, uvidíme zítra.“
26°C, dráha suchá, 33°C, vlhkost: 68%
1. | # | 40 | Darryn BINDER | RSA | Petronas Sprinta Racing | Honda | 2'04.781 | ||
2. | # | 11 | Sergio GARCIA | SPA | GASGAS Gaviota Aspar Team | GASGAS | 2'04.821 | + | 0.040 |
3. | # | 2 | Gabriel RODRIGO | ARG | Indonesian Racing Gresini Moto3 | Honda | 2'04.893 | + | 0.112 |
4. | # | 17 | John MCPHEE | GBR | Petronas Sprinta Racing | Honda | 2'04.968 | + | 0.187 |
5. | # | 24 | Tatsuki SUZUKI | JPN | SIC58 Squadra Corse | Honda | 2'05.023 | + | 0.242 |
6. | # | 5 | Jaume MASIA | SPA | Red Bull KTM Ajo | KTM | 2'05.078 | + | 0.297 |
7. | # | 28 | Izan GUEVARA | SPA | GASGAS Gaviota Aspar Team | GASGAS | 2'05.104 | + | 0.323 |
8. | # | 52 | Jeremy ALCOBA | SPA | Indonesian Racing Gresini Moto3 | Honda | 2'05.143 | + | 0.362 |
9. | # | 37 | Pedro ACOSTA | SPA | Red Bull KTM Ajo | KTM | 2'05.169 | + | 0.388 |
10. | # | 55 | Romano FENATI | ITA | Sterilgarda Max Racing Team | Husqvarna | 2'05.271 | + | 0.490 |
11. | # | 82 | Stefano NEPA | ITA | BOE Owlride | KTM | 2'05.329 | + | 0.548 |
12. | # | 6 | Ryusei YAMANAKA | JPN | CarXpert PruestelGP | KTM | 2'05.392 | + | 0.611 |
13. | # | 27 | Kaito TOBA | JPN | CIP Green Power | KTM | 2'05.397 | + | 0.616 |
14. | # | 23 | Niccolò ANTONELLI | ITA | Avintia Esponsorama Moto3 | KTM | 2'05.412 | + | 0.631 |
15. | # | 7 | Dennis FOGGIA | ITA | Leopard Racing | Honda | 2'05.421 | + | 0.640 |
16. | # | 31 | Adrian FERNANDEZ | SPA | Sterilgarda Max Racing Team | Husqvarna | 2'05.438 | + | 0.657 |
17. | # | 50 | Jason DUPASQUIER | SWI | CarXpert PruestelGP | KTM | 2'05.507 | + | 0.726 |
18. | # | 92 | Yuki KUNII | JPN | Honda Team Asia | Honda | 2'05.526 | + | 0.745 |
19. | # | 12 | Filip SALAČ | CZE | Rivacold Snipers Team | Honda | 2'05.537 | + | 0.756 |
20. | # | 16 | Andrea MIGNO | ITA | Rivacold Snipers Team | Honda | 2'05.549 | + | 0.768 |
21. | # | 99 | Carlos TATAY | SPA | Avintia Esponsorama Moto3 | KTM | 2'05.655 | + | 0.874 |
22. | # | 73 | Maximilian KOFLER | AUT | CIP Green Power | KTM | 2'05.665 | + | 0.884 |
23. | # | 43 | Xavier ARTIGAS | SPA | Leopard Racing | Honda | 2'05.881 | + | 1.100 |
24. | # | 54 | Riccardo ROSSI | ITA | BOE Owlride | KTM | 2'05.924 | + | 1.143 |
25. | # | 53 | Deniz ÖNCÜ | TUR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 2'06.142 | + | 1.361 |
26. | # | 19 | Andi Farid IZDIHAR | INA | Honda Team Asia | Honda | 2'06.219 | + | 1.438 |
27. | # | 71 | Ayumu SASAKI | JPN | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 2'06.253 | + | 1.472 |
28. | # | 20 | Lorenzo FELLON | FRA | SIC58 Squadra Corse | Honda | 2'06.816 | + | 2.035 |
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.