GP Aragonie - Alex Rins si uhájil první místo před Márquezem. MotoGP má letos už osm různých vítězů
Text: Andrea Štipčáková | Foto: www.motorlandaragon.com, Team SUZUKI ECSTAR, Leopard Racing, EG 0,0 Marc VDS, LCR Honda IDEMITSU | Zveřejněno: 18.10.2020 | Zobrazeno: 23 995x
Královská kubatura letos poznala už osm odlišných vítězů. V Aragonu si pro první místo dojel Alex Rins, který se až do posledního kola bránil před dorážejícím Alexem Márquezem. Mladší bratr úřadujícího mistra světa si po závodě v Le Mans opět dojel pro druhé místo v MotoGP a posunul se v celkovém hodnocení šampionátu na dvanáctou pozici. Třetí pak skončil Joan Mir, který aniž by si letos dojel pro zlato, vede hodnocení mistrovství světa před v neděli osmnáctým Fabiem Quartararem o šest bodů. Závod Moto2 ovládl po pádech Bezzecchiho a Di Giannantonia Sam Lowes, v Moto3 pak vítězství patří Jaumemu Masiovi. Filip Salač projel cílem šestnáctý.
Kapitoly článku
MotoGP - Závod (23 kol)
Do posledního závodu dne odstartoval z prvního místa Fabio Quartararo (Petronas Yamaha SRT), vedle kterého se na gridu postavili Maverick Viñales (Monster Energy Yamaha MotoGP) a Cal Crutchlow (LCR Honda CASTROL). Druhá řada na roštu patřila Francovi Morbidellimu (Petronas Yamaha SRT), Jackovi Millerovi (Pramac Racing) a Joanu Mirovi (Team SUZUKI ECSTAR), třetí pak Takaaki Nakagamimu (LCR Honda IDEMITSU), Danilovi Petruccimu (Ducati Team) a Aleixovi Espargarovi (Aprilia Racing Team Gresini).
Nejlepší start předvedl Maverick Viñales, za kterého se zařadili Fabio Quartararo s týmovým kolegou Francem Morbidellim. Dobře se odlepili také Jack Miller s Alexem Rinsem, který startoval až z dvanácté pozice. Na osmé místo se posunul Andrea Dovizioso (Ducati Team) a na deváté Alex Márquez (Repsol Honda Team). Naopak se startovním polem propadl Cal Crutchlow, který byl po prvním kole až jedenáctý.
Maverick Viñales neváhal a využil souboje mezi týmovými kolegy ze stáje Petronas Yamaha SRT, kterým poodjel na rozdíl 0,661 sekundy. Francescu Bagnaiovi se nedaří navázat na dobré výsledky z minulých závodů. V Aragonu skončil po střetu se soupeřem ve třetím kole na zemi.
Alex Rins předváděl od začátku skvělý závod. Po povedeném startu předjel třetího Franca Morbidelliho a v pátém kole už stíhal Fabia Quartarara, na kterého ztrácel pouhých 0,094 sekundy. Dopředu se posouval také Alex Márquez, jenž se pohyboval na sedmé pozici. Nejlepší KTM ve startovním poli byla až ta Brada Bindera (Red Bull KTM Factory Racing) jedoucího na patnáctém místě.
Při průjezdu do šestého kola se Rins dostal před Quartarara, kterému okamžitě poodjel na rozdíl tří desetin sekundy. Krásný souboj o šestou pozici na trati předváděli Jack Miller s Alexem Márquezem, kteří se několikrát navzájem předjeli.
Mezitím se Rins nalepil na Viñalese, kterého záhy předjel. Morbidelli zase bojoval na trati s Quartararem. Oba jezdci byli v jednom momentu dlouzí, čehož využil za nimi zařazený Joan Mir a posunul se na třetí příčku. Ve své stíhací jízdě pokračoval i Alex Márquez, který se taktéž dostal před jezdce Petronasu. Pořadí tedy bylo v desátém kole následující – Rins, Viñales, Mir, Márquez, Morbidelli, Quartararo.
V poslední zatáčce před průjezdem do dalšího kola se před lídra mistrovství světa dostal Takaaki Nakagami a záhy také Jack Miller. Na devátého Andreu Doviziosa měl Quartararo náskok pouhé dvě desetiny sekundy, jenž velmi rychle Ital snížil a předjel ho také on. Na útok se pak chystal Cal Crutchlow, který na jezdce Petronasu ztrácel 0,111 sekundy.
Into the closing stages!!! 🙌
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 18, 2020
Can the @suzukimotogp riders keep @alexmarquez73 at bay! 🤔#AragonGP 🏁 pic.twitter.com/bWNowIVdyi
Ačkoliv se Alexi Márquezovi příliš nepovedla kvalifikace, podobně jako v Le Mans se dokázal probojovat až mezi tři nejlepší závodníky za dva jezdce Suzuki, kteří navíc začínali mít problémy s pneumatikami, a i jejich maximálka byla nižší než bratra úřadujícího šampiona. Fabio Quartararo měl problémy s motocyklem. Neustále se propadal startovním polem, v polovině závodu byl dokonce až sedmnáctý za Miguelem Oliveirou (Red Bull KTM Tech 3) a jeho týmovým kolegou Ikerem Lecuonou.
Perfektní výkon předváděl Alex Márquez i nadále a pět kol před cílem byl už na druhém místě a stíhal vedoucího Alexe Rinse, na kterého ztrácel půl sekundy. Mezitím Nakagami dojížděl Morbidelliho, naopak začal ztrácet Andrea Dovizioso pohybující se na sedmé pozici.
V předposledním kole se Alex Márquez pokusil dostat před Rinse, který mu to tam však zavřel, což mladého Španěla rozhodilo a na svého soupeře mírně ztratil. Nehodlal se však vzdát a brzy byl opět těsně za Rinsem. Ten si však nakonec dokázal první pozici uhájit a závod vyhrál. Alex Márquez si dojel pro druhé místo a opět ukázal, že není jen mladším bratrem úřadujícího mistra světa. Na jeho umístění reagoval krátce po závodě Marc Márquez, který na svém Twitteru zveřejnil: "Ahoj všichni! Jsem bratr Alexe Márqueze!"
Hola a tod@s! Soy el hermano de @alexmarquez73 🙋🏻♂️😁
— Marc Márquez (@marcmarquez93) October 18, 2020
Třetí pak skončil Joan Mir, který se díky šestnácti získaným bodům posouvá do čela šampionátu, aniž by vyhrál jediný závod. Pokud by si ani v následujících závodech nedojel pro zlato, a i přesto získal titul, stal by se prvním jezdcem od roku 1999, který si dojel pro šampionát bez jediného vítězství. Naposled se to povedlo ve 125ccm Emiliovi Alzamorovi, manažerovi bratrů Márquezových.
Maverick Viñales projel cílem na čtvrté pozici, Takaaki Nakagami pak na páté. Zklamaný bude Fabio Quartararo, jenž skončil na nebodované osmnácté pozici. V průběžném hodnocení mistrovství světa se nyní nachází na druhém místě, šest bodů za Joanem Mirem.
22°C, dráha suchá, 31°C, vlhkost: 32 %
1. | # | 42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 41'54.391 |
2. | # | 73 | Alex MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | +0.263 |
3. | # | 36 | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +2.644 |
4. | # | 12 | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | +2.880 |
5. | # | 30 | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | +4.570 |
6. | # | 21 | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | +4.756 |
7. | # | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | +8.639 |
8. | # | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda CASTROL | Honda | +8.913 |
9. | # | 43 | Jack MILLER | AUS | Pramac Racing | Ducati | +9.390 |
10. | # | 5 | Johann ZARCO | FRA | Esponsorama Racing | Ducati | +9.617 |
11. | # | 33 | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +13.200 |
12. | # | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +13.689 |
13. | # | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +14.598 |
14. | # | 27 | Iker LECUONA | SPA | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | +15.291 |
15. | # | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati Team | Ducati | +15.941 |
16. | # | 88 | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | +18.284 |
17. | # | 6 | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | +20.136 |
18. | # | 20 | Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | +21.498 |
19. | # | 38 | Bradley SMITH | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +25.300 |
20. | # | 53 | Tito RABAT | SPA | Esponsorama Racing | Ducati | +25.558 |
Not Classified | |||||||
# | 63 | Francesco BAGNAIA | ITA | Pramac Racing | Ducati | 21 Laps |
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.