Ezpeleta: Není to úplně normální

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Marex (2570) napsal 13.10.2012 v 21:55-1

Desmo 02:37: Trefa vedle. Od prezentace sériových strojů jsou tu stocky. WSBK je o ladění a vylepšování série. Je pouze otázkou reglementu,nakolik pravidla dovolí velké změny. Já sám bych rád viděl MS stocků,ale to nemá nic společného s připravovanou jednotnou elektronikou (to je přece u této třídy megačíčovina) a kdo ví, jakou pohromu ještě tvůj taťka na tyto skvělé závody sešle!?

desmo69 (638) napsal 13.10.2012 v 17:56

Asi taky záleží jak u kterýho týmu. Když je známo že Aprilia je mění častějš než ostatní tak kdo ví jak je to u nich..

PacienT.cz (687) napsal 13.10.2012 v 17:51

Ptal jsem se na to Emmetta a ten říkal, že je číslo 39 zřejmě dezinfomací a pokud on ví, tak by to mělo být 26 a 29, takže je otázka, odkud to číslo Ezpeleta má. Ale i těch necelých třicet je pěkná porce...

pasolini (260) napsal 13.10.2012 v 16:22

Je asi fakt,že 39 motorů (jestli je to fakt pravda-nechce se mi tomu všřit) je už teda opravdu hodně. Ikdyž jsou to upravený série. Souhlasím s názorem co tady padle, že by mohla být hranice 1 motor na víkend (ne na závod).
Ale nějaké razamtní zpomalování změnou techn.pravidel od zeleného stolu bych nědělal. Je nutno zachovat současnou úroveň.Naopak by bylo dobře podpořit medializaci. Tam Flaminiovci silně pokulhávali. V tom je SPZ dobrej, to mu jde.

PacienT.cz (687) napsal 13.10.2012 v 14:20

Ještě by se asi hodilo dodat, že před čtyřmi lety byl požadavek, aby továrny prodávali motory soukromým týmům a ty na odpověděli, že motor po 1 milion Eur nikomu neproadjí, takže...

desmo69 (638) napsal 13.10.2012 v 13:01-2

Nuvolari, a kdo se tady baví o atraktivnosti závodů? To je snad úplně jiná kapitola ne?

IvanDvoutakťák (5070) napsal 13.10.2012 v 10:38+1

Technika, respektive její cena, je jiná oblast, než to,
ve které třídě(WSBK/SSTK1000 vs. MotoGP1000) se víc
"závodí" a ta druhá(MotoGP!) uspává
Tak se tady nehašteřte jako děti, pánové

Nuvolari (2329) napsal 13.10.2012 v 09:09+2

desmo69: divím se, že máš odvahu kritizovat závody, které jsou většinou perfektní podívanou, když sám obhajuješ závody, které jsou dnes většinou ideální ukolébavkou pro ty, co normálně nemůžou usnout...

desmo69 (638) napsal 13.10.2012 v 02:37-2

SBK na rozdíl od motogp není v pozici kdy má dokazovat technickou vyspělost a dokonalost. Mají prezentovat kvalitu sériově vyráběných motorek..což se sto motorama na víkend jaksi do téhle filozofie nesedí. To je snad nějaká reklama že po pár ostrých km je motor na odpis? Šaškárna

PacienT.cz (687) napsal 12.10.2012 v 22:24+1

6 motorůje na hov*** a 39 taky. Podle mého laického názoru tak cca co závod to motor, ve WSBK. V MotoGP tak motor na dva závody...

Paťan (361) napsal 12.10.2012 v 21:47

Souhlas. limit motoru je o nicem. Bud pojedu s neomezenym poctemmotoru a budu je menit jak bude potreba nebo si jich necham vyrobit 6 ale o to kvalitnejsich aby vydrzeli takovou zatez co tech 40. wsbk chteli priblizit serii. fajn. fichtl je taky serie a nikdo jim nezakazune na fichtlcupech jestli vymenej 10 motoru nebo to odjedou s jednim. hlavne aby ve fichtlu byl motor z fichtla a v simakovi motor pro simsona.

Marex (2570) napsal 12.10.2012 v 21:32+1

Teď se v tom topím. Flaminni je matěj, páč to zavedl do kaše,ale Ezpeleta za nic nemůže, páč to dělá MSM, Fim, Irta a továrna na piškoty. Něčí lejno je pro někoho holt chuťovečka, přičemž ostatní lejna jsou ekl.
Tomuhle se říká nestrannost a přítomný intelekt.

martin1 (658) napsal 12.10.2012 v 19:56

Aprilia + motor cca 200 km, Maxi asi fakt naposledy ale jo mají titul nasypali do toho nejvíc, at uberou elektroniku a drahé technologie kola motor a jezdec to je superbike-poslední roky se to dotáhlo na gp viz. časy na stejných dromech...

Paulo (2561) napsal 12.10.2012 v 18:48

No to je jednoduchý. v motoGP jsouy vymakaný motory a ve WSBK normální kšunty z krámu . A to je ten rozdíl mezi speciálem a sériovkou

PacienT.cz (687) napsal 12.10.2012 v 18:13+2

Hmmm, limit počtu motorů se v MotoGP zavedl proto, že hodně motorů znamenalo hodně peněz a ne každý si to mohl dovolit, jenže to byl spíše tah továren (Hondy především) v boji proti ostatní konkurenci. Suzuki si přeci vyjednala vyjímku na 9, respektive změnu pravidla (0 vítězství = 9 motorů) a pak stejně zdrhli.
Stejně je to o tom, kolik ten motor stojí a jaká je konečná částka za sezónu, to znamená, kolik týmů si takové náklady může dovolit. Ono 780 000 € za 39 motorů není nijak málo a CRTéčka jedou s podobnými motory, kterých mají povolených jen 12.
Přečtěte si třeba toto:
//www.motomatters.com/news/2012/03/25/motogp_bikes_to_go_to_5_engines_per_seas.html
nebo toto:
//motomatters.com/news/2010/09/03/suter_introduces_2012_motogp_bike_but_wi.html

josef58 (823) napsal 12.10.2012 v 17:12+2

Yamasaki 10:06
Píšu to zde stále dokola, že 6ti super motorama se náklady nesníží. Ba naopak, náklady oproti 40 "sériovkám" prudce vylétnou nahoru jak říká technik od Aprilky, nebo BMW. To snad dá každýmu rozum.

josef58 (823) napsal 12.10.2012 v 17:04+1

Rado 09:33

desmo69 (638) napsal 12.10.2012 v 16:32-2

Nuvilari, a proč Dorna a né FIM? Ta nemá zodpovědnost za Grand Prix? Dorna je jen promotér přece.

Nuvolari (2329) napsal 12.10.2012 v 16:03+2

desmo69: znovu opakuju - vrcholnou odpovědnost má Dorna a potažmo Espezeta. Je jeho věcí a úlohou, co chce a dokáže nebo nedokáže prosadit. A jestli nechce nebo nedokáže prosadit věci, které Grand Prix pozvednou, tak mu nikdo tuhle odpovědnost nesejme.

desmo69 (638) napsal 12.10.2012 v 15:09-2

Nuvolari, no to je zase blábol takže když s něčím příjde Ezpeleta, tak je to blbec co do toho kecá továrnám..když s něčím příjdou továrny tak Ezpeleta je blbec páč si od toho nechá kecat továrnama.
Jo a proč z toho všeho vynecháváš FIM nebo IRTA? Ti snad v komisi Grand Prix nejsou? S každou změnou musí přijít podpis Dorny, FIM, MSMA a i IRTA. Tzn. Ezpeleta, Verneda (pokud se nic nezměnilo), Tsubouchi, Poncheral.
A aby se to vůbec před tu komisi dostalo tak tam musí být podpis všech členů MSMA.
Takže aby se prosadila nějaká změna musí s tím souhlasit Yamaha, Honda, Ducati (dřív Suzuki, Kawasaki), Dorna, FIM a IRTA jakožto asosiace jezdců a týmů.
Ale jasně, Ezpeleta nařídíl - Ezpeleta udělal

Nuvolari (2329) napsal 12.10.2012 v 13:13-1+2

PacienT: ale kdo je promotér Grand Prix? Dorna Kdo je CEO Dorny? Espezeta. Takže vrcholná odpovědnost je jeho. Jeho vyjednávací síla a jiné okolnosti jsou z externího pohledu nedůležité.
Když na MF udělají nesmyslné daňové zákony, taky budeš chtít hlavu ministra...

Plastky266 (658) napsal 12.10.2012 v 13:08+2

PacienT.cz - to máš marný, je to ďábel, tak může za vše Ja v F1 Bernie...

PacienT.cz (687) napsal 12.10.2012 v 12:35-4+7

Nevím proč si tolik lidí myslí, že zavedení šesti motorů na sezónu nebo limitu paliva chtěl Ezpeleta? To byl návrh MSMA, tedy továren, které si to dokázali z tehdejších vyjednávacích pozic prosadit a Honda letos narhovala dokonce snížení na pět, vědoma si kvality svých motorů. Možná by si někteří lidé měli o celé problematice přečíst něco víc, než začnou vynášet soudy o tom co je čí vina.

Fast17 (431) napsal 12.10.2012 v 11:53-2

pasolini - ale CRT sou prototypy (= nikde nic podobnýho nekoupíš jako sériovku. jen sou postavený s trochu jiným přístupem)
opic26 - já se přidávám - to by byla teprv opravdu závodní série a vidělo by se co je nejlepší jako přístup - jestli neusálej hon za koněma, nebo chytrý zacházení s váhou...

pasolini (260) napsal 12.10.2012 v 11:33-1+3

Ezpeleta: "chceme jednu závodní sérii pro prototypy... ...tato svá slova potvrdil zavedením CRT a neustálým tlakem na snižováni jejich počtu(prototypů)

opic26 (457) napsal 12.10.2012 v 11:15

Kubát: Nejde vyhovět všem a Ducati se pomohlo právě zase přechodem ze sice výkoné, ale pouze 1 výjezd "přeživší" Baylissovy 999, na 1198. Vyvstává tím opět hl.otázka motosporu jako drahého koníčku . mám na to prachy? ne? tak jdu o soutěž níž a nebudu tolik vidět. Já chci, aby SBK řídil třeba nějakej nezávislej eskymák, stanovil jasná pravidla a pustil tam všechno co se prodává ( navíc KTM, Triumph, Bimota, Benelli + možnost startu o 20-35kg lehčích 2-ventilů jako NCR a Vyrus plných hořčíku a titanu).

afro-r1 (513) napsal 12.10.2012 v 10:53+1

Podle me se tu jako novy motor bere i teny stary, ve kterem jsou po zavode vymeneny nejvice namahane soucastky. Urcite nema smysl vyhazovat po 100 kilometrech treba specialni prevodovku a podobne. Klasicka rozborka a sborka motoru v ramci priprav na dalsi zavod.

Kubát (1404) napsal 12.10.2012 v 10:38

nejde ale porovnávat motogp a wsbk. bajky mají víc závodů. ale řekl bych že těch 40 je opravdu moc. tady potom vznikají rozdíly mezi týmy. třeba soukromé ducati se pak nemůžou nikdy dostat na úroveň továren, kde se ty motory opravdu mění jak na běžícím pásu

Marex (2570) napsal 12.10.2012 v 10:25-1+1

Sací: Hele, to asi spíš na celý závodní víkend, ne?
Hehe. Chápu tě, dělám si prču.

IvanDvoutakťák (5070) napsal 12.10.2012 v 10:24-2+3

Přesně, Opic - vše začalo nekvalifikovaným rozhodnutím
(hádejte koho!)omezit počty motorů pro MotoGP800/1000,
jako zoufalou snahou zastavit snižovaní počtu zůčastněných
fabrických týmů = trapnému počtu startujících jezdců .
Výsledek to má, jak se ukazuje, přesně opačný - motory jsou
neustále dražší a komu by to nepřipomělo "kalouskovštinu"
se zvýšením DPH (= cen!), aby se vybralo víc do státní ka-
sy Taky se vybralo(a ještě vybere!!) míň ...
Rado/9.33

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist