Desátá GP sezony – Velká cena Německa

Po italské Grand Prix následuje další bitva o mistrovské body, jenž jezdci můžou získat hned ve dvou Grand Prix těsně po sobě. Velká cena Německa a TT Assen ukončí první část letošní sezony, jelikož dvanáctá Grand Prix zahájí její druhou část začátkem srpna ve Velké Británii. Pro české fanoušky je závod v Německu příležitostí vidět své favority naživo, protože se jede kousek za hranicemi.

Kapitoly článku

Sachsenring (GER)

V okolí města Chemnitz pořádali závody už od roku 1920. V devadesátých letech s ohledem na vyšší bezpečnost a nároky FIM a FIA padlo rozhodnutí vybudovat závodní areál Sachsenring, kde přivítali první světový podnik silničních motocyklů v roce 1998. Okruh od té doby prošel několika změnami, které měly vždy znamenat posun směrem k vyšší bezpečnosti soutěžících.

Dráha okruhu Sachsenring patří mezi ty nejpomalejší v celém seriálu. Okruh má délku 3671 metrů, šířka dráhy je 12 metrů a nejdelší rovinka má 700 metrů. Jezdci v jednom kole projedou 13 zatáčkami - 10 levých a 3 pravé.

Technická dráha německého okruhu má svá specifika, jako například zatáčku číslo jedenáct, kterou známe pod názvem “Vodopád“. Je to zatáčka na pravou ruku přes horizont a jezdci do ni najíždějí ve vysoké rychlosti po sérii levých zatáček. Přitom dochází k prudkému ochlazení pravé strany pneumatik, která musí okamžitě nabídnou vysokou úroveň přilnavosti, což je často problém a důvod nepříjemných pádů.

Rekordy a informace MotoGP – Sachsenring (GER)

Nejrychlejší kolo – Marc Márquez - Honda (2019) – 1'20,195
Rekord okruhu – Marc Márquez - Honda (2019) – 1'21,228
Kvalifikační rekord – Marc Márquez - Honda (2019) – 1'20,195
Maximální rychlost – Johann Zarco (2021) – 301,6 Km/h

Délka závodu MotoGP - 30 kol (110,1 km)
GP Německa – MotoGP 2021:
Stupně vítězů - 1.Márquez (Honda), 2.Oliveira (KTM), 3.Quartararo (Yamaha)
Pole position – Johann Zarco (Ducati) – 1'20,236 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Miguel Oliveira (KTM) – 1'21,701 sekundy

MotoGP – Preview

Po závodním víkendu italské Grand Prix v Mugellu má vedoucí jezdec šampionátu Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) celkem 147 bodů a náskok na hodnotě 22 bodů. Když loni přijel do Německa, vedl Francouz tabulku průběžného hodnocení náskokem 14 bodů. Je vidět, že jeho cesta za obhajobou titulu získává jasnější obrysy a jeho jediným cílem bude v Německu svůj náskok navýšit. Každopádně si teď naposledy v Katalánsku připsal na konto letos druhé vítězství v závodě a v následném pozávodním testu MotoGP byl nejrychlejším jezdcem na dráze.

Na druhé pozici průběžného hodnocení je Aleix Espargaró (Aprilia Racing). Španěl jel v Barceloně pro body za druhé místo, ale poslední kolo nedokončil v nastaveném tempu, jelikož začal předčasně slavit, což ho nakonec dostalo až na páté místo v cíli. A mohl být rád, protože to také mohlo dopadnout hůř, kdyby do něho někdo zezadu narazil. Každopádně Espargaró cítí šanci vyhrát mistrovství a v Německu bude chtít odčinit výpadek z Barcelony.

Dva závody v řadě nedokončil Enea Bastianini (Gresini Racing), třetí jezdec průběžného hodnocení královské kubatury. Proto teď Ital ztrácí na druhého Espargara 31 bodů a na vedení v soutěži 53 bodů. Bastianini soutěž v jednu chvíli vedl, teď mu budou tři nuly značnou přítěží nejen v cestě nahoru, ale už vůbec si třetí pozici udržet.

Tři body za Bastianinim je Johann Zarco (Prima Pramac Racing), čtvrtý muž průběžného pořadí. Francouz byl v Barceloně třetí, což byly jeho letos třetí stupně vítězů. Poprvé byl třetí v Indonésii, druhý v Portugalsku a teď slavil pódium v Barceloně. Cílem číslo jedna bude pro Zarca zajet tak, aby první část sezony uzavřel v Top3.

Na průběžné páté příčce je Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team), vítěz z Jerezu a Mugella, nicméně také jezdec, který ve třech závodech nebodoval a to je pro továrního jezdce italského výrobce celkem problém. Bagnaia teď ztrácí na vedení v soutěži 66 bodů, 10 bodů mu chybí na čtvrtého Zarca. Pokud nezlepší výsledkovou konzistenci, nebude ani u bitvy o Top3.

Minimální rozdíly jsou mezi jezdci od šestého po desáté místo, protože ty dělí jen 13 bodů. Šestý je Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing), sedmý Alex Rins (Suzuki Team Ecstar), osmý Joan Mir (Suzuki Team Ecstar), devátý Jack Miller (Ducati Lenovo Team) a desátý Marc Márquez (Repsol Honda). V případě Millera již víme, že letos jede posledním rokem u Ducati, jelikož již podepsal dvouletou smlouvu s továrním týmem KTM. V případě Márqueze je jasné, že v Německu závodit nebude, protože má po operaci ramene, kterou absolvoval ve Spojených státech krátce po závodu v Mugellu. Krále Sachsenringu tak o nadcházejícím víkendu zastoupí Němec Stefan Bradl z testovací stáje HRC.

MotoGP – MS po GP Katalánska:

1. # 20 Fabio Quartararo FR Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 147 bodů
2. # 41 Aleix Espargaro ES Aprilia Racing Aprilia 125
3. # 23 Enea Bastianini IT Gresini Racing MotoGP Ducati 94
4. # 5 Johann Zarco FR Prima Pramac Racing Ducati 91
5. # 63 Francesco Bagnaia IT Ducati Lenovo Team Ducati 81
6. # 33 Brad Binder ZA Red Bull KTM Factory Racing KTM 73
7. # 42 Alex Rins ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 69
8. # 36 Joan Mir ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 69
9. # 43 Jack Miller AU Ducati Lenovo Team Ducati 65
10. # 93 Marc Marquez ES Repsol Honda Team Honda 60
11. # 88 Miguel Oliveira PT Red Bull KTM Factory Racing KTM 57
12. # 89 Jorge Martin ES Prima Pramac Racing Ducati 51
13. # 12 Maverick Viñales ES Aprilia Racing Aprilia 46
14. # 10 Luca Marini IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 41
15. # 44 Pol Espargaro ES Repsol Honda Team Honda 40
16. # 30 Takaaki Nakagami JP LCR Honda IDEMITSU Honda 38
17. # 72 Marco Bezzecchi IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 30
18. # 73 Alex Marquez ES LCR Honda CASTROL Honda 26
19. # 21 Franco Morbidelli IT Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 22
20. # 40 Darryn Binder ZA WithU Yamaha RNF MotoGP Team Yamaha 10
21. # 49 Fabio Di Giannantonio IT Gresini Racing MotoGP Ducati 8
22. # 4 Andrea Dovizioso IT WithU Yamaha RNF MotoGP Team Yamaha 8
23. # 87 Remy Gardner AU Tech3 KTM Factory Racing KTM 8
24. # 25 Raul Fernandez ES Tech3 KTM Factory Racing KTM 1
             
25. # 51 Michele Pirro IT Aruba.it Racing Ducati 0
26. # 6 Stefan Bradl DE Repsol Honda Team Honda 0
27. # 32 Lorenzo Savadori IT Aprilia Racing Aprilia 0

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist