Čtvrtá GP sezony – Velká cena Texasu

Přesun materiálu MS silničních motocyklů z Argentiny do Texasu v USA už není tak náročný, jak tomu bylo, co do délky přeletu v případě Indonésie, každopádně týmy již byly předem informovány o tom, že ne vše dorazí včas, takže před pátečními tréninky na Okruhu Amerik budou někteří mechanici mít za sebou probděnou noc. Každopádně zrušení pátečního programu, tak jak jsme to viděli v Argentině, už snad nehrozí a čtvrtý podnik sezony 2022 Red Bull Grand Prix of The Americas začna tak jak má.

Kapitoly článku

Okruh Amerik, Austin (USA)

Dráhu Circuit Of The Americas (COTA) projektoval Hermann Tilke a díky členitosti terénu se do ni snažil dostat některé slavné zatáčky z okruhů celého světa. V jednom kole je tak možné projet vysokorychlostním úsekem Maggotts a Becketts na Silverstonu, stadionovou sekcí na Hockenheimu nebo zažít pocity průjezdu legendární osmou zatáčkou v tureckém Istanbul Parku.

Dráha Okruhu Amerik je dlouhá 5513 metrů, v nejširším místě má 15 metrů a nejdelší rovinkou je 1200 metrů dlouhý úsek mezi jedenáctou a dvanáctou zatáčkou. V jednom kole jezdci projedou celkem 20 zatáčkami – 11 levými a 9 pravými.

Rekordy a informace MotoGP – Okruh Amerik, Austin (USA)

Nejrychlejší kolo – Marc Márquez - Honda (2015) – 2'02,135
Rekord okruhu – Marc Márquez – Honda (2014) – 2'03,575
Kvalifikační rekord – Marc Márquez - Honda (2015) – 2'02,135
Maximální rychlost – Jack Miller - Ducati (2021) – 352,9 Km/h

Délka závodu MotoGP - 20 kol (110,3 km)
Velká cena Texasu – MotoGP 2021:
Stupně vítězů – 1.Márquez M. (Honda), 2.Quartararo (Yamaha), 3.Bagnaia (Ducati)
Pole position – Francesco Bagnaia (Ducati) – 2'02,781 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu - Marc Márquez (Repsol Honda) - 2'04,368 sekundy

MotoGP – Preview

Po závodu v Argentině máme nového lídra průběžného hodnocení královské kubatury. Tímto lídrem je Aleix Espargaró (Aprilia Racing), vítěz třetí Grand Prix sezony 2022. Španěl si první triumf Aprilie, ale i svůj v MotoGP, připsal přesně ve 200.závodě, který v nejsilnější kategorii absolvoval. Na startovním roštu už není výrobce, který by alespoň jeden závod MotoGP nevyhrál. Espargaró má nyní 45 bodů a náskok sedmi bodů na druhého v pořadí.

Na druhé pozici průběžného hodnocení je Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing). Jihoafričan byl druhý v Kataru, osmý v Indonésii a teď naposledy šestý v Argentině. Vedoucí pozici zatím neohrozil, ale kdo ví, šanci Binder rozhodně má a Texas může být dobrým místem na Espargara zaútočit.

Z vedení šampionátu zaznamenal propad na třetí místo Enea Bastianini (Gresini Racing). Italský závodník vyhrál závod v Kataru, ale z Indonésie a Argentiny si odváží celkem 11 bodů, což mu nemohlo stačit. Navíc má na kontě 36 bodů, což je stejný počet, na jaký dosáhl také Alex Rins (Team Suzuki ECSTAR). Španěl byl v Argentině třetí a to mu umožnilo tento zajímavý progres.

Úřadující mistr světa Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) nenavázal na druhé místo z Indonésie, protože jak po závodě uvedl, bojoval s přilnavostí zadní části motorky. Francouz věří, že to v Texasu bude jiný příběh a udělá maximum, aby ztrátu na vedení, která je nyní na 10 bodech, zredukoval před návratem do Evropy na minimum.

Co je rozhodně překvapením, a pro Ducati velmi nepříjemným, je současná pozice jejich továrních jezdců. Jack Miller (Ducati Lenovo Team) je průběžně jedenáctý s 30 body ztráty na vedení, Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) je čtrnáctý a na prvního mu chybí 33 bodů. Nejlepším jezdcem Ducati tak nadále zůstává jezdec soukromé stáje Gresini Racing, Enea Bastianini.

Z nováčků je nejvýše postavený osmnáctý Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team). Italský závodník v úvodních dvou závodech vůbec nebodoval, ale v Argentině si spravil chuť devátým místem a zároveň svým prvním umístěním v Top10. Díky přísunu sedmi bodů je nyní osmnáctý, tři body za týmovým kolegou Marinim, 13 bodů za desátým Espargarem.

Zpět do sedla motorky se vrací Marc Márquez (Repsol Honda Team), který má od lékařů zelenou, takže bude v Texasu závodit. Španěl měl těžký pád v Indonésii během zahřívacího tréninku a následně řešil problémy s dvojím viděním. Musel vynechat víkend v Argentině a nyní to zkusí v Texasu na trati Okruhu Amerik v Austinu, kde má vynikající bilanci vítězství nejen v závodech, ale i v kvalifikacích.

MotoGP – MS po GP Argentiny:

1. 41 Aleix Espargaro ES Aprilia Racing Aprilia 45
2. 33 Brad Binder ZA Red Bull KTM Factory Racing KTM 38
3. 23 Enea Bastianini IT Gresini Racing MotoGP™ Ducati 36
4. 42 Alex Rins ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 36
5. 20 Fabio Quartararo FR Monster Energy Yamaha MotoGP™ Yamaha 35
6. 36 Joan Mir ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 33
7. 88 Miguel Oliveira PT Red Bull KTM Factory Racing KTM 28
8. 5 Johann Zarco FR Pramac Racing Ducati 24
9. 89 Jorge Martin ES Pramac Racing Ducati 20
10. 44 Pol Espargaro ES Repsol Honda Team Honda 20
11. 43 Jack Miller AU Ducati Lenovo Team Ducati 15
12. 21 Franco Morbidelli IT Monster Energy Yamaha MotoGP™ Yamaha 14
13. 12 Maverick Viñales ES Aprilia Racing Aprilia 13
14. 63 Francesco Bagnaia IT Ducati Lenovo Team Ducati 12
15. 93 Marc Marquez ES Repsol Honda Team Honda 11
16. 30 Takaaki Nakagami JP LCR Honda IDEMITSU Honda 10
17. 10 Luca Marini IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 10
18. 72 Marco Bezzecchi IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 7
19. 40 Darryn Binder ZA WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team Yamaha 6
20. 73 Alex Marquez ES LCR Honda Castrol Honda 4
21. 4 Andrea Dovizioso IT WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team Yamaha 2
22. 87 Remy Gardner AU Tech3 KTM Factory Racing KTM 1
           
23. 25 Raul Fernandez ES Tech3 KTM Factory Racing KTM 0
24. 49 Fabio Di Giannantonio IT Gresini Racing MotoGP™ Ducati 0
25. 6 Stefan Bradl DE Honda HRC Honda 0

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist