Capirossi oznámil ukončení závodní kariéry

Trojnásobný mistr světa Loris Capirossi oznámil v dnešním pozdním odpoledni v paddocku na okruhu v Misanu ukončení své závodní kariéry po finálovém závodě letošní sezóny ve Valencii.

Ve čtvrtek v 17.20 hodin se dlouho špatně utajované tajemství stalo skutečným činem. Loris Capirossi (38) pověsí po 330 závodech Grand Prix a 22 rocích strávených v paddocku svou helmu na pomyslný hřebík.

Hlasem zastřeným těžko skrývanými slzami se tak oblíbený jezdec týmu Pramac-Ducati známý všem jako CAPIREX rozhodl ukončit svou aktivní kariéru po letošním finálovém závodě ve Valencii a odmítl tím i veškeré nabídky ze světa superbikového šampionátu.
Capirossi přišel v roce 1990 ve věku 16 roků do světa Grand Prix a hned se stal v týmu bratří Pileriových světovým šampionem stopětadvacítek. Svůj titul obhájil i o rok později. Potom přestoupil do vyšší třídy, do dvěstěpadesátek. V roce 1995 jel poprvé závody v královské kubatuře, kde závodil i v sezóně 1996 za Marlboro-Yamaha-Team Wayne Raineyho.
Potom se vrátil nazpět do dvěstěpadesátek, kde v roce 1998 získal po ještě dlouho hodně diskutovaném souboji s týmovým kolegou Haradou svůj třetí titul mistra světa. 

V královské kubatuře vyhrál celkem devět z celkového počtu 29 vyhraných závodů Grand Prix. V souboji o titul mistra světa v této nejprestižnější kubatuře ale nikdy nehrál tu hlavní úlohu a to ani v nejlepších rocích továrny Ducati, 2003 až 2007.
Potom závodil tři sezóny s továrním motocyklem Suzuki, zažil ale více zklamání než úspěchů. Doufal, že nový vítr do plachet získá v letošní sezoně v týmu Pramac-Ducati, což se mu ale vůbec nepodařilo. 
"Opravdu jsme se hodně snažili, ale výsledky zůstaly daleko za očekáváním. Proto jsem musel svůj původní plán, v roce 2012 ještě jednou závodit s litrovým motocyklem, nechat padnout. A na konkurence neschopném motocyklu CRT závodit nechci", vysvětlil důvody svého ukončení závodní činnosti Loris Capirossi.
Misano-GP tak bude Capirossiho posledním závodem před domácím publikem: "Pojedu určitě naplno a to i v následujících závodech, kde jsou některé mé oblíbené okruhy", řekl na závěr skvělý a oblíbený italský jezdec.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist