Beseda s panem Abrahamem

V brněnském sále "Na Musilce" proběhla dnes skoro čtyři hodiny trvající beseda s panem Abrahamem na téma motocyklové silniční závody v zahraničí i v ČR a dále vše, co se týká brněnského Automotodromu.

Hned na začátku bych chtěl napsat, že kdo nepřišel, tak zřejmě zaváhal. Pan Karel Abraham během skoro čtyřhodinové debaty odpověděl na všechny dotazy posluchačů a nevyhýbal se ani přímým otázkám na tělo.

Hned v úvodu se všichni v sále dozvěděli, jaké bylo závodění Abaji ve stopětadvacítkách, kdo byli jeho tehdejší soupeři a kde závodí či nezávodí nyní. Jak to vlastně funguje v Aprilii, když chcete jezdit jejich tovární motocykl a co vše je potřeba dodržovat a splnit, než ji vlastně dostanete. Jaké byly tlaky právě od Aprilie, aby v týmu Cardion závodil Mattia Pasini! A také to, že dvěstěpadesátky klidně mohly klidně jezdit ještě i rok déle.

Dále byla na pořadu diskuze, zabývající se celou sezónou Moto2 a to včetně výměny šasí FTR za RSV a zpět za FTR a jaké zdravotní problémy měl Abaja po Brně. Ovšem také o tom, kde je současný vítězný motocykl z Valencie. 

A konečně přišlo na řadu nejen právě skončené testování v Sepangu, nýbrž i vůbec první test Abaji na Ducati v Mugellu, kdo si ho vyhlédl a jak to bylo vlastně s placením tohoto testu. Ale i o tom, že už vloni měl Abaja nabídku z kubatury MotoGP a sice od Hondy. Tehdy ji tým odmítl, ovšem druhá nabídka od Ducati se už odmítnout nemohla a nedala. Ducati měla totiž zmapováno celkem 8 pilotů a během celého testu byly výsledky posílány přímo do továrny a závěrem, kdy už směl Abaja jezdit naplno, tak byly jeho telemetrické výsledky velmi podobné Stonerovi, což rozhodlo o nabídce pro brněnského pilota. A ještě k těm dosaženým časům, jakýkoliv podraz by tehdy Abajovi a celému týmu cestu do MotoGP předčasně uzavřel. 

Velmi zajímavý byl názor na další vývoj motocyklu Desmosedici GP11 z úst samotného Abaji bezprostředně po Sepangu i s tím, že Ducati je absolutně v klidu. Nastíněna byla i další sportovní cesta Abaji do dalších roků, včetně toho, jak je to s placením náhradních dílů, rozbitých součástek po pádech či kdo zaplatí díly nové. 

V další části debaty se pan Abraham přiznal, že je "dornista", ale zároveň na dotazy také osvětlil, kdo vlastně rozhoduje třeba o tom, že se letošní Losail začne už ve čtvrtek, jakou logiku mají warm upy v sobotu a proč k tomu celému vlastně došlo.

Přišla pochopitelně řeč i na cenu piva na okruhu, na počet "hajzlíků" během závodu Grand Prix, počet obrazovek či třeba na to, že v roce 2006 se mělo jet v Brně opravdu naposledy. Na přetřes přišel i most přes trať či parkoviště. Proč se nesmí na rozdíl od závodů superbiků parkovat s motocykly až u trati, kolik se vydá za opravu prostříhaného drátěného plotu každý rok, nebo jak se vlastně určuje počet diváků a kolik je jich vlastně platících.

Samozřejmě, že byla i řeč o tom, proč na "Circuit Ricarda Torma" ve Valencii trefí španělský král Juan Carlos a prochází se i mezi boxy, zatímco u nás ...

Zajímavá diskuze byla o současných superbikových motocyklech, i třeba o tom, že to Biaggi po letošních úpravách pravidel WSBK nebude mít tak lehké jako vloni! Mluvilo se také o loňské Aprilii jednoho českého jezdce či o superbicích jako takových. A také, jak dlouho se ještě v Brně budou tyto závody vlastně jezdit. A také, proč se firma Infront Sports zase tak moc o závody superbiků nestará, jako třeba Dorna o MotoGP. 

Na otázku, jak vidí budoucnost MotoGP se zavedením litrových motorů od roku 2012, odpověděl pan Abraham: "Mluví se sice oficiálně o 22 jezdcích, já sám ale vím, že jich bude 24!!!"

Na přetřes přišla i otázka dalšího ročníku Grand Prix v Brně a zde bylo jednoznačně řečeno, že pokud letošní "zalistovací" poplatek nezaplatí stát, tak se Grand Prix v Brně v roce 2012 také nemusí jet a to i přes kontrakt až do roku 2013...!

Celkem zajímavá byla i debata o podmínkách, jak hluboký musí být třeba kačírek na Masecu, a jak se to třeba kontroluje. Stejně tak i o povinných - neklouzajících - barvách, kterými se natírají obrubníky závodní tratě...
  
Pěkný den z Brna, musím končit, spěchám už na Freestyle na brněnské Výstaviště, ale přesto bych chtěl panu Abrahamovi poděkovat, že čtenářům www.motorkari.cz věnoval tento čas, což zřejmě doceníme až někdy později. Za mě ale DĚKUJI MOOOOOOOOOOOOOOC!!!


    

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (27x):



TOPlist