AB Motoracing v roce 2014 s produkční Hondou

Cardion AB Motoracing a jeho jezdec Karel Abraham budou v příští sezoně MotoGP používat závodní techniku Honda. Tým uzavřel dohodu s Honda Racing na dodání nového produkčního motocyklu pro rok 2014.

„V sezoně 2014 dochází k řadě zásadních změn v pravidlech, která by měla kompenzovat produkčním motocyklům včetně toho našeho jejich handicap. Je velmi těžké odhadnout, jak se nová pravidla promítnou do výsledků, ale věřím, že MotoGP bude příští rok vyrovnanější a zábavnější než letos nebo v předchozích letech, a to nejen na předních pozicích,“ podotkl manažer týmu Karel Abraham senior.

„Nikdo asi nepochybuje, že Honda jde v čele vývoje motocyklů pro celý šampionát mistrovství světa. Věřím, že v Hondě získáme kvalitní stroj, který bude těžit z obrovského potenciálu, který značka má,“ doplnil Karel Abraham.

Produkční motocykl týmu Cardion AB Motoracing bude mít oproti strojům s tovární podporou několik významných modifikací. Nebude vybaven nejnovější bezztrátovou převodovkou, bude mít konvenční systém otevírání ventilů pružinami namísto pneumatického a bude mít společnou elektroniku Magneti Marelli. Na druhou stranu tým bude moci použít až dvanáct motorů za sezonu namísto pěti, které mají k dispozici motocykly s tovární podporou, a bude moci používat nádrž na 24 litrů paliva namísto dvacetilitrové.
Stroj týmu Cardion AB Motoracing bude vybaven systémem odpružení Öhlins a brzdami Brembo. „Upřednostnili jsme tyto komponenty před nabízenými brzdami Nissin a odpružením Showa. Vůbec nepochybuji, že jde o kvalitní komponenty, s Öhlins a Brembo ale spolupracujeme dlouhodobě a nechtěli jsme toto partnerství ukončit. Hondě musíme poděkovat, že na naše podmínky přistoupila,“ konstatoval Abraham senior..

Karel Abraham na motocykl poprvé usedne zřejmě až na začátku února při prvních oficiálních předsezonních testech v Sepangu. „To pro nás znamená, že přijdeme o dva dny testování ve Valencii. Ty sice nejsou zdaleka tak důležité jako jarní testy, ale minimálně díky nim můžeme získat hrubou představu o tom, jak se motocykl chová, v čem je jiný a na co se připravit nebo zaměřit před jarními testy,“ vysvětlil jezdec.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist