V Římě představili nový seriál FIM Enel MotoE World Cup

Promotér mistrovství světa silničních motocyklů Dorna Sports společně s FIM v úterý představili nový motocyklový seriál plně elektrických motorek FIM Enel MotoE World Cup. Slavnostní prezentace proběhla v Římě a hlavní město Itálie samozřejmě nebylo zvoleno náhodou, když je hlavním sponzorem projektu energetická společnost ENEL.

V průběhu představení FIM Enel MotoE World Cup bylo potvrzeno, že první závody spatří světlo světa v roce 2019 a startovní rošt bude čítat osmnáct elektromotorek Energica z celkem jedenácti týmů, které jsou už teď součástí seriálu Grand Prix. Jedná se o privátní týmy MotoGP Tech 3, LCR, Marc VDS Racing, Pramac Racing, Avintia Racing, Angel Nieto, Gresini Racing, jenž nasadí po dva jezdce. Po jednom jezdci bude ze čtyř týmů tříd Moto2 a Moto3. V sezoně 2019 má jít o celkem pět závodů, které budou pouze na evropských okruzích.

„Dorna společně s FIM jsou potěšeni postoupit do světa elektrické mobility, možnosti, kterou považujeme za paralelní cestu do budoucna,“ uvedl šéf Dorny Carmelo Ezpeleta. „Dnes jsme nadšeni, že můžeme oznámit spolupráci s Enelem, titulárním sponzorem oficiálního názvu FIM Enel MotoE World Cup stejně jako technického partnera pro MotoGP. Jsme velmi hrdí, že můžeme pracovat s tak globální a inovativní společností jakou je Enel a těšíme se na spolupráci, jenž rovněž zahrnuje IRTA, privátní MotoGP týmy a vynikající motocykl Energica.“


Motorku Energica Ego představil Loris Capirossi, který v jejím sedle přijel až na pódium. Tento stroj má výkon 110 KW, maximální rychlost 250 Km/h a zrychlení z 0-100 Km/h je za 3 sekundy. Baterie je na pětaosmdesát procent nabitá do půl hodiny. Tento stroj Ital Capirossi nejen představil, ale také už vyzkoušel a na jeho adresu uvedl: „Je to rozdíl, protože jsem celý život jezdil s různými typy motorek. Začal jsem na dvoutaktech, pak čtyřtakty a teď elektrika.“

„Opravdu jsem si to užil, protože jsem objevil zcela něco nového a když jsem motorku testoval poprvé, řekl jsem si: 'Páni, to je ale jízda.' Teď jsme na začátku vývoje, ale jdeme správným směrem. Točivý moment je úžasný. Můžete si hrát s plynem. Výkon je vždy dostupný, zvuk je takový, no je to něco jiného. Poprvé, když jsem jel na závodní dráze, a v zatáčce položil koleno na zem, slyšel jsem zvuk jak klouže po asfaltu. Je to jiné, je to budoucnost a věřím, že to bude hezká jízda.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 0.5 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist