Testy MotoE skončily, nyní je na řadě první závod sezony

Tři dny testování na okruhu Ricarda Torma ve Valencii mají za sebou týmy nové motocyklové série FIM Enel MotoE World Cup. První den byl rozdělen na dvě části a týmy pracovaly na nastaveních svých motorek. Druhý den proběhlo mimo testování nastavení také cvičná kvalifikace a třetí den byl ve znamení simulace závodu. Jezdce tak během tří dnů měli šanci poznat, jak bude přibližně vypadat závodní víkend, kterým odstartují premiérovou sezonu. První závod pojedou v rámci víkendu Velké ceny Německa na Sachsenringu.

V úterý měli jezdci cvičnou kvalifikaci, kterou vyhrál Hector Garzo (Tech 3 E-Racing), takže si vyzkoušel start z pole position v simulaci závodu. Na startu bylo sedmnáct jezdců z celkového počtu osmnáct. Chyběl Bradley Smith (One Energy Racing), jelikož ten měl pracovní povinnosti v rámci testování s Aprilia MotoGP. Sedmnáct závodníků tak v sedmi kolech změřilo poprvé sily v sedlech elektromotrek a výsledek byl opravdu zajímavý.

První “vítězství“ si na konto připsal brazilský závodník Eric Granado (Avintia Esponsorama Racing), který sedm kol zajel s časem 11'50,704 sekundy. Sekundu ztratil na vítěze druhý Hector Garzo, třetí Niki Tuuli (Ajo MotoE) byl o 1,8 sekundy pomalejší.

Španěl Hector Garzo po testech ve Valencii řekl: „Začali jsme s klasickým nastavením a celkem rychle se dostali do tempa. Zkoušeli jsme různé tlumiče a pneumatiky a nalezli přesně to, co nám sedlo. E.Pole byl výborný test a pro závod si myslím máme nastavení, které potřebujeme. Pro Německo myslím máme slušný základ, takže si věřím.“

Pátý Matteo Ferrari (Team Trentino Gresini MotoE) test komentoval slovy: „Byl to důležitý test v němž jsme se postupně, kolo od kola, neustále zlepšovali. V týmu je parádní atmosféra a to vám jen může pomoct. Během tréninkových jízd jsme měli smůlu na vadnou pneumatiku, ale jinak probíhalo vše hladce a užívali jsme si to. Také jsme jeli E-Pole a simulaci závodu. Byli jsme celkem rychlí, ale pořád sekundu za nejrychlejšími, což věřím ještě bude šance vymazat.“

Devátý Alex De Angelis (Octo Pramac Moto E) byl s výsledkem testování spokojen, když uvedl: „Opravdu jsem velmi spokojen. Byla to extrémně zajímavá a užitečná závodní simulace, jelikož se nám ve srovnání s prvními dvěma dny povedlo najít nastavení, které mi umožnilo být konkurenceschopným.“

Závod jako jediný nedokončil Randy de Puniet (LCR E-Team), který má po dvou pádech zdravotní problémy. „Test pro nás nebyl snadný, ne tak úspěšný jako ten v Jerezu,“ prozradil Francouz. „Pocitově je to dobré, ale zdá se, že jsme tu s tím víc válčili. Hned první den jsem po pěti odjetých kolech havaroval, už to vypadalo, že je cit s motorkou dobrý, ale dostal jsem highsider a hodně mě bolela noha. Odpoledne jsme pak řešili nějaké problémy s nastavením a vibracemi. Druhý den to bylo lepší a cit s motorkou zesílil, jenže následoval další highsider a tentokrát to odnesl loket. Proto jsem se rozhodl odjet jen kolo ze simulace závodu, abych nic neriskoval.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
JardaKTM přispěl 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist