MotoE 2019 – Novinky z Rakouska včetně seznamu týmů

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
IvanDvoutakťák (5069) napsal 21.08.2018 v 17:36

Instituce, který generují takovéto zmatky

https://www.garaz.cz/clanek/oznaceni-paliv-se-zmeni-znate-nove-symboly-benzinu-a-nafty-20000110?dop-ab-variant=&seq-no=1&source=hp

se pokoušejí vést Evropu ...

IvanDvoutakťák (5069) napsal 21.08.2018 v 17:07

Jsem nedostatečně fundovaný odpůrce, ale obdobný argument jako Tom68
***myslet si, že třeba Dukovany jsou postavené líp něž most v Janově,
je čiré bláznovství *** , bych teda nepoužil

IvanDvoutakťák (5069) napsal 21.08.2018 v 07:27

https://racehero.io/events/ctt-irrc-horice-17-19-8-2018-acr210-407/results

https://racehero.io/events/ctt-irrc-horice-17-19-8-2018-acr210-407/results/1073744585
https://racehero.io/events/ctt-irrc-horice-17-19-8-2018-acr210-407/results/1073744581
https://racehero.io/events/ctt-irrc-horice-17-19-8-2018-acr210-407/results/1073744597
https://racehero.io/events/ctt-irrc-horice-17-19-8-2018-acr210-407/results/1073744600
https://racehero.io/events/ctt-irrc-horice-17-19-8-2018-acr210-407/results/1073744603

KARING (245) napsal 21.08.2018 v 01:31

Výsledky na AMK Hořice mimo třídy 175-250 NEJDOU OTEVŘÍT!!! NEŠLO BY S TÍM NĚCO UDĚLAT?

IvanDvoutakťák (5069) napsal 20.08.2018 v 23:44

Tom68 : nechci nic "zastavovat", jen jsem převědčen, že pro tuto "elektrifikaci"
konkrétně zde v ČR nebudou dostatečné kapacity výroby elektřiny , protože
"tunelové podnikání " bude pokračovat. Začne překotnou výrobou vozidel ...
U technika, zmiňujícího brněnské VUT, bych předpokládal jiný přístup, než že
"se uvidí! , kde tuto energii budeme vyrábět a že "nebudeme potřebovat
současnou energii na zpracování ropy na benzín a naftu".
Toto jsou dost nejasné vize, nemyslíš ?
Předesílám ale současně, že toto debatou už nadále nebudu ztrácet čas.

A k dokonalému přehledu a znalostem nicka Nikdo bych dodal jen tolik,
že mně, na rozdíl od něj,
překvapuje, že na motorkáře chodí lidi různé i nízké úrovně,
kteří si nedohlídnou ani na špičku nosu a duchem jsou spíše slabší ...

KARING (245) napsal 20.08.2018 v 19:45

E- technika jen na krátké jízdy po městě, on ten dojezd stejně aspoň u motorek je malý u aut se dá nacpat větší baterka nebo v lepším případě použít hybridní auto! Ceba je zatím skandální a asi o moc lepší nebude! U závodních motorek je to úplně o ničem!

Nikdo (123) napsal 20.08.2018 v 11:09

Nuvolari je fakt expert "co nastane za dlouhou dobu a pokoušet se to dopředu řešit stávajícími technologiemi, které jsou zjevně úplně špatné, viz. současné možnosti elektropohonů"
Jak přišel na to, že to bude za dlouhou dobu? A proč jsou stávající technologie zjevně úplně špatné?

Myslím, že se za krátkou dobu budeme všichni divit, kam se to pohne. A směrem ke spalování mrtvých zvířátek a rostlin to nebude, byť by si to někteří přáli...

Nuvolari (2329) napsal 19.08.2018 v 21:11

desmo69: jistě sis všimnul, že je tady víc příspěvků obecně se týkajících elektromobility, takže to není odbočení. Krom toho mnohým z nás vadí závody elektromotorek zčásti právě kvůli falešné doktríně elektropohonů.
A k docházející ropě bych to řekl takto. Nás strašili, že v roce 2000 dojde uhlí. Uhlí nedošlo a tepelné elektrárny jedou, jak o život, v Německu chcou Ti magoři dokoce odbourat jaderky a přejít na ně (veškeré obnovitelné srač_ to nevyřeší). Ropa taky jen tak nedojde, to si buď jist. Pak je tady plyn, který se v současné době jeví nejekologičtěji. A pak? Buď si jistý, že právě ropní giganti mají nejspíš řešení v šuplíku a jestli ne, tak ho mít budou. Jestli to bude vodík, baterky úplně jiných vlastností, nebo třeba miniaturní jaderné reaktory, to fakt nevím, nejsem geniální objevitel. Co ale vím, že je nesmysl anticipovat něco, co nastane za dlouhou dobu a pokoušet se to dopředu řešit stávajícími technologiemi, které jsou zjevně úplně špatné, viz. současné možnosti elektropohonů. Přpomíná mi to něco, o čem jsem náhodou zaslechl před pár dny - domky z betonové skořepiny vyráběné 3D tiskárnou. To taky není cesta pro stavebnictví...

Nikdo (123) napsal 19.08.2018 v 20:43+1

To Nuvolari: Mně nepřekvapuje, že na motorkáře chodí lidi různé úrovně, i nízké, kteří si nedohlídnou ani na špičku nosu a duchem jsou spíše slabší. Přesto pár poznámek k těm Tvým šesti bodům (znovu opakuji, že nejsem zastánce ani průkopník elektro, ale jsem realista a jsem ochotný se podívat o pár let dopředu):

ad 1) ano, elektromotor je primitivní, sám jsem viděl několik vozů, které už na přelomu století (19/20) bylo vybaveno elektromotorem, který využíval energie spalovacího motoru. Přesto mi tedy vysvětli, proč vývojové centra automobilek makají zejména na tomto a ne na spalovacím motoru či čímkoliv jiném.

ad 2) četl jsem celou řadu studií a žádná nebyla úplně objektivní. Občas vyhraje elektro, občas spalovací. Záleží, kdo studii dělal a kdo ji třeba platil. Většina z nich ignoruje energii, která se musí vynaložit na těžbu a zpracování ropy, která je velmi energeticky náročná. Ve srovnání s elektřinou je to fakt výrazný rozdíl.

ad 3) myslíš, že to tímto skončí? Co když bude za rok dva baterka s dojezdem 1000km? To není utopie, to je prostě skutečnost, která může přijít. Pak budeš říkat co? Když byly první mobilní telefony (mimochodem velmi primitivní věc, obyčejný komunikátor přes radiové vlny - napadlo někdy Marconiho, co vlastně vytvořil?), tak stály naprostý nesmysl, byly to krávy těžké, že jsi to neunesl a dovolal jsi se jen z pár míst. A dnes? Mimochodem všiml jsi si, jak lidi naprosto rezignovali na to, že před cca 6-8 lety vydržel mobil i týden bez nabíjení a dnes stojí fronty na nové modely za 20tis, které vydrží stěží den?

ad 4) mobilní síť byla taky utopie. A je tu. Elektrická síť byla utopie - a je tu. Stačí, aby byla poptávka, proč by to nemělo fungovat? Přípojka jde zbudovat na každém místě, kde je alespoň trochu odběr (stačí větší dům). Takže zase prázdný argument, spíše přání otce myšlenky než racionální argumentace.

ad 5) všichni jsou ovce, jen Ty jsi letadlo Svezl jsi se někdy v elektro voze? Nemusí se Ti to líbit, ale neber pocit, že je to super a lepší než spalovací motor, ostatním. Nejsou masírovaní žádným vládcem (trochu tápu, kdo je pro Tebe vládce), prostě se jim plynulost a síla líbí víc než nutnost řadit a trápit spojku s převodovkou... (opět opakuji, že nejsem fanatický elektro blázen, ale objektivně říkám, že svezení v tom je fajn).

ad 6) elektřina naopak cestou je a je cestou jedinou, protože do nekonečna pálit fosilní produkty nepůjde. A půjde-li vývoj tímto způsobem, ropa se nikdy nespotřebuje, resp. její spotřeba bude náročná, protože pokud ji nebudeme nesmyslně pálit v motorech, tak na silonky a plast jí nepadne tolik

A závěrem mi dovol jedno povzdechnutí/upozornění - pokud jsi ročník 1950 a méně, tak nejspíš násput elektromobility už nezažiješ, pokud jsi 1950-1970, tak bude pozvolný, ale už se s tím budeš muse smířit (budeš těm lidem říkat blázni a oni se budou smát, když kolem bezhlučně projedou) a pokud jsi ročník 1970+ a vydrží Ti tyto nesmysly, tak budeš (jako že vlastně už teď jsi) za blázna Ty...

Držím Ti palce. Věř, že vše není spiknutí a není tady žádný vládce, jen lidi prostě občas nechtějí to, co bys chtěl Ty.

desmo69 (638) napsal 19.08.2018 v 20:18

Nuvolari, ale tohle všechno nemá absolutně nic společnýho s šampionátem MotoE. A když už si tak odbočil od motosportu tak klidně můžeš dodat jak si představuješ dopravu na téhle planetě až dojde ropa. A to jednou dojde, stejně jako např. helium. Není otázka jestli, ale kdy. A pak co? Vodík? To ale budeš mít taky bez zvuku

Tom68 (50) napsal 19.08.2018 v 17:33

To Nuvolari: Od závodů emotorek jsme se dostali dost daleko teda. Ale můj pohled na věc je takový, že se řeší, jak budou dopravní prostředky poháněné za padesát let , se současností ani rokem 2040 příkladně to teď nemá nic moc společného. Že se vývoj podpíchne tím, že do měst nemůžou diesely nebo jsou vyhrazené pruhy pro eletromobily apod. to je jenom maličkost. Rozhodnou výrobci a jejich nabídka, ne evropští politici (možná třeba čínští nebo indičtí, to je úplně jiný trh).
Elektromobilita způsobem náhrady spalovacího motoru v autě elektromotorem asi nemá budoucnost, ale třeba koncept čtyř motorů na každé kolo, to už je jiná věc. Jinak účinnost využití el. energie od elektrárny až po přenos na silnici vč. ztrát ve vedení apod. je dnes asi 70%, o tom si může současný spalovací motor nechat jenom zdát.
Celková ekologická zátěž je pojem tak ohebný (příznivci nebo odpůrci rádi zapomínají na některé nepodstatnosti, jako je těžba a zpracování ropy nebo výroba elektřiny atd.), že o tom vůbec nemá cenu se bavit.
Těch dotací se vývoji a zejména výrobě zase tolik nenajde, to je takový náš český pohled na věc, že se dá erár vždycky podojit, zaplaťpánbůh, že takhle jaky my nefunguje celý svět.

Co se týká Němců, vidím to podobně, tak uvidíme, protože my jsme hospodářsky jedenáctá spolková země. Ale to je pohled současníků, uvidíme co bude. Posledních asi stopadesát let pokládali současníci trvale za blouznivce pouštějící se do nemožných (politických i hospodářských) projektů USA, ale není to tak špatná země, tak to třeba přežijeme.

Nuvolari (2329) napsal 19.08.2018 v 16:36

Nikdy bych neřekl, že tolik blouznivců, kteří jsou omámení elektromobilitou se najde zrovna tady, na motorkářích. Ale jen to svědčí o tom, kolk bláznů už se podařilo ekofašistům přesvědčit. Pár argumentů:
1. Elektromobilita není žádná špička technologie, je to naopak dosti primitivní.
2. Celková ekologická zátěž elektromobilů je vyšší, než zátěž průměrného automobilu se spalovacím motorem. Data se dají dohledat a jen podotýkám, že se jedná o zítěž celkovou, včetně výroby a likvidace všech částí..
3. Použitelnost elektromobilů je nesmírně omezená - v podstatě na vlastníky rodinných domů jako nákupní taška pro manželku. Jakákoliv delší cesta (příkladně na lyže do Itálie) je vyloučena. Pokud ovvšem přiblblý elektroblázen nechce cestou dvakrát dobíjet a naplánovat si cestu na dva dny.
4. Vybudování nějaké veřejné sítě nabíjecích míst - v podstatě co parkovací místo, to nabíjecí místo včetně systému placení je zcela nereálné, počínaje kapacitou výrobců elektřiny, vedení a konče pořizovací cenou takového stupidního projektu, která to automaticky diskvalifikuje.
5. Potřeba elektromobility je jedna z obrovských lží, kterými krmí dnešní vládcové a média lidi (stejně jako potřeba imigrantů, potřeba dotací a jiné podobné nesmysly). Bez dotací, na které si lačně brousí výrobci zuby, a bez toho, že lživě přesvědčují hloupé ovce o tom, jak je to strašně fajn (a tím vytváří sice malou ale přesto poptávku), by nikdo elektromobily nevyráběl a nekupoval.
6. Elektromobilita určitě není cestou v současnosti a je velkou otázkou, jestli vůbec kdy bude (např. baterie s téměř okamžitou dobou nabíjení, nebo jejich unifikace a jednoduchá možnost výměny za nabité kusy atd. atd.) .

A pro Toma68 last but not least: Němci jsou v současné době jedni z největších blouznivců a to nejenom v otázkách energetiky, eko, imigro, ale i v mnoha dalších.

Tom68 (50) napsal 19.08.2018 v 10:08

To IvanDvoutakťák: Závody sledovat nemusíš, ale tím že na to budeš nadávat, to prostě nezastavíš. Zájem na tom mají především výrobci (aut i motorek). Všechno půjde v klidu a za dvacet let určitě nebude na ulicích víc elektromobilů než aut se spalovacími motory.
A že na tom má zájem FIM (a FIA) je celkem logické, vždycky (i výrobci) chtěli, aby špičkové závody byly špička technického vývoje a pro továrny je MS (i F1) velká laboratoř s reklamou.

P.S.: Ti "avtgardní" evropani zveřejňují spousty materiálů o náhradě zdrojů spotřebovávané energie. Otázka je, kterým se dá věřit. Ale třeba Toyotě bych věřil. Tobě jako brňákovi doporučuju "naši" VUT, myslím, že se tam dají najít celkem realistické informace.
P.P.S.: Kde to energii budeme vyrábět, se uvidí (a nebudeme potřebovat současnou energii na zpracování ropy na benzín a naftu). Němce bych za úplné blouznivce nepovažoval. Myslet si, že třeba Dukovany jsou postavené líp něž most v Janově, je čiré bláznovství.
P.P.P.S: e-formule jsou dobré závody s dobrou technikou a výbornými jezdci (ale potichu, to je fakt).

Nikdo (123) napsal 19.08.2018 v 08:17

To Karing: mam to spravne, mluvil jsem o ledove, staci se podivat jinde.
Jste ocividne s Nuvolari na jedne lodi a stejne pomateni temi dotacemi... Muzete mi, prosim, konecne odpovedet, co povazujete vy za hi-tech a budoucnost dnesni doby? A zkuste pri tom treba pohledat, na cem makaji vyvojove tymy automobilek. Meli byste jim napsat, ze ten jejich vyvoj elektromotoru je na nic, ze se maji zajimat o neco jineho (o co, to jsem z vas jeste nedostal).
Znovu opakuji, ze nejsem nejaky elektro optimista, ale spis realista. A s tou Ice-speedway ma Karting pravdu, je to tradice, vsichni tam jedou Jawu a Japonce to nezajima. Protoze se organizator rozhodl, ze to bude levne, tudiz dal takova pravidla, aby to moc nestalo. A tak to fabriky nezajima a je to hobby zavodeni, i kdyz s obrovskym nabojem. Ale pokud toto udela Dorna, ze bude konzervovat technicka pravidla, pak se ji muze stat to, ze ji odejdou fabriky, ztrati sledovanost a bude slus. A to ocividne nechce.

To Ivan: ptas se, kde se na to vezme energie. Staci se podivat na energetickou narocnost CR a uvidis, ze nase produkce je daleko vyssi nez spotreba, takze energii mame, s tim problem nebude. I kdyz skonci velke solarni elektrarny (ktere jen hyzdi krajinu) budou nejspise v kratke dobe nahrazeny malymi na soukromych domech, protoze s rostouci cenou el. a klesajici cenou panelu bude pro domacnost levnejsi, delat si elektrinu sama. Bude stacit panel a baterie. Pozadavku na energii bych se nebal.
A nemaluj si, ze vse prijde ze dne na den, prechod bude plynuly, ne sok.

KARING (245) napsal 18.08.2018 v 22:35

Boro2 - E-pitomosti mají zatím slabý dojezd a taky velkou cenu, obvykle 3x dražší než normální motorka a docela pochybuji, že se v dohledné době podaří vyvinout výkonnější baterie... A výkonnější budou zase znamenat dražší! Klidně ať si to jezdí po městě, ale ať to necpou na závodní dráhu! Moc dobře to tady napsal Nuvolari, že DORNA jen sbírá body za ekologickou uvědomělost a a chce peníze a dotace za ekonesmysly!

KARING (245) napsal 18.08.2018 v 22:17

Nikdo - myslím, že se pleteš, na ploché dráze se jedou čtyřventily, jen na ledě jsou dvouventily! Na plošině je zbytečné toho moc měnit jsou tam ldlouhá léta jednoválce 500, palivo je metylalkohol a navíc to nezajímá ani Japonce a velké firmy ono se těch motorek moc neprodá! A s tím, že je E-motocykl budoucnost a špička techniky je ůnaprostá hloupost! Jedině tak do skůtrů, když pojedeš pro housky a mléko!

IvanDvoutakťák (5069) napsal 18.08.2018 v 18:34

Nestačil jsem k tomu konci první etapy české fotovoltaiky dodat, že ty firmy
co ji provozují a my jim každý měsíc platíme za její ekologičnost, už budou
"zavčas bankrot" a stát bude ty panely likvidovat za peníze daňových poplatníků.

IvanDvoutakťák (5069) napsal 18.08.2018 v 18:26+1

Máš-li "zdravý kořínek, Kyjovjane Boro, budeš "tam muset"
Za 30, nebo za 40 let ?
Ti avantgardní Evropani, co teď rozjíždí "elektromobilitu", dosud ale nezveřejnili
žádný materiál, zabývající se třeba jen teoreticky náhradou energetické kapacity,
za, byť zpočátku jen soukromá motorová vozidla se spalovacími motory ...
To je, kolik "elektřiny" (vyráběné ekologicky!) bude ta vysněná elektromobilita
vyžadovat . Jak dopadla první etapa české fotovoltaiky víme všichni a stát(!) ještě
bude muset hradit (samozřejmě EKOLOGICKOU !) likvidaci těch panelů,
nakoupených za babku z Číny, kterým už brzy bude končit životnost, nahradit je podstatně větší kapacitou nových(podle vzoru Německa !), vystavět "nějaké ty větřáky", novelizovat "jádro", pokud ho po vzoru Německa nezlikviduje úplně
a nahradit uhelné elektrárny. Jen nevím čím !
Takže "vzhůru ke světlým zítřkům" elektromobility

Boro2 (15) napsal 18.08.2018 v 16:29+1

Ať se to někomu líbí nebo ne, musíme tam v konečném důsledku všichni. Myslím tím do elektromobility. A nejenom na závodních okruzích ale i v běžném provozu. Není to sice záležitostí několika příších let, ale budoucnost je tam. Vždy samozřejmě budou nostalgici vzpomínat na svou oblíbenou minulost, ale tím se nic nezmění. Tak jako na železniční stanici dnes už běžně nenalezneme parní lokomotivy (kromě vzpomínkových historických jízd), tak bude v budoucnu raritou vozidlo se spalovacím motorem. Nevím, kolik z vás má v l a s t n í zkušenosti s elektromobilem. Já osobně mám poměrně často zapůjčený firemní elektromobil. Po jeho vrácení se mi vždy velmi těžko zvyká na auto se spalovákem. Elektromobil (a podobné to bude s elektromotorkami) má totiž od nulových otáček k dispozici plný kroutící moment a výkon. Jeho zrychlení je v porovnání se spálováky zodpovídající kategorie naprosto nevídané. Navíc je to bez hluku, bez jedovatých výfukových plynů a bez zbytečného vypouštění odpadního tepla do atmosféry. Jediný hluk vytváří pouze ventilátor klimatizace. Náklady na spotřebu vycházejí kolem 50 - 60 Kč na 100 km.Pokud máte obavy o kolemjdoucí, je možné zapnout i výstražný zvuk varující chodce před tichým automobilem. V budocnu si chodci budou muset zvyknout kontrolovat dopravní situaci hlavně zrakem, nikoli sluchem. Podobně to tu už jednou bylo, když na začátku minulého století musel v Anglii před samohybem utíkat běžec s červeným praporkem a varovat kolejdoucí, že se blíží kočár bez koní. A nakonec si všichni zvykli. Tiché závody MotoE a FormulaE by asi uvítali i na autodromu v Mostě, kde mají problémy s lidmi, kteří si postavili rodinné domky v blízkosti závodního okruhu a teď protestují proti hluku.

Nikdo (123) napsal 18.08.2018 v 14:41

To Nuvolari: neprekvapil jsi. Polozil jsem Ti jednoduchou otazku a odpoved jsem nedostal.
Klidne si me zablokuj, je to taky reseni, jak ukoncit diskusi. I kdyz dost ubohe, lec v tomto pripade odpovidajici Tve intelektualni urovni.
Mimochodem blokaci nezabranis tomu, abychom si tu na diskusi psali, ale pouze tomu, abych Ti nemohl psat soukrome zpravy. O tom jsem nikdy neuvazoval a tak mi ani nebude tato cesta komunikace s Tebou schazet.
Tak si jeste odpoledne rekni sestricce o ten ruzovy prasek, udela Ti dobre.

Nuvolari (2329) napsal 18.08.2018 v 14:06

Nikdo: konstruktivní diskuze s někým, kdo považuje elektromobilitu za technologickou špičku? To je asi jako řešit kvadraturu kruhu nebo vynalézt perpetuum mobile. Ale od Tebe jsem ještě příspěvek, který by měl hlavu a patu, nečetl. A ani nebudu, protože si tě dávám do blokace. Číst výlevy každého joudy fakt nemusím...

IvanDvoutakťák (5069) napsal 18.08.2018 v 13:28

Když to tak "frčí" , pořídíme si "na starý kolena" taky nějakou tu další
M.cz - identitu a bez motocyků i přátel , co Ty na to, Nuvolari ...

Nikdo (123) napsal 18.08.2018 v 13:11

Nuvolari, Ty jsi si dnes od sestricky nevzal tu ruzovou tabletku, ze? Jinak si nedovedu vysvetlit Tve vyroky smerem k ostatnim.
Rad diskutuji, ale diskuse musi byt konstruktivni, coz je mozne jen s intelektualne smelymi jedinci. Ty mi, diky tem prispevkum, prijdes trosicku nesmely, takovy stydlinek...
A pokud chces opravdu diskutovat, tak napis, co povazujes za technologickou spicku Ty, at jsme v obraze.

IvanDvoutakťák (5069) napsal 18.08.2018 v 12:19

P . S . V "rezervě" ještě zůstávají DVOUVÁLCE pro budoucí MotoGP250,
nebo 300, 400, 500 , když teď nově 3V - MotoGP750 - Triumph . . .
"Kreativnost" nezná mezí !

IvanDvoutakťák (5069) napsal 18.08.2018 v 12:14

A tak to, Afro, už jen zopakuju :

IvanDvoutakťák (2379) napsal Včera v 17:55
Už jde jen o to, jak moc "to" brzdí motorem
a nakolik musí pomoci ještě brzdy .
Detailně to budou znát jen jezdci ...

IvanDvoutakťák (5069) napsal 18.08.2018 v 12:12

Jen je třeba, proboha , lépe volit slova - nejsou to přece dotace od státu,
či od EU ... Je to "charita" výrobců Dorně - ta řada let jednotných motorů Honda
pro kategorii MotoGP600, následovat bude další "charita", tentokrát od Triumphu
a posléze od výrobců e-bajků ...

Nuvolari (2329) napsal 18.08.2018 v 12:12+1

PityGPX: už si srovnej svoji identitu Ogg - Pity a změň si rychle fotku, nebo mě fakt nasereš, chlapče!

Nuvolari (2329) napsal 18.08.2018 v 12:08

Elektro je technologická špička! Ty nejseš jen Nikdo, Ty jsi regulérní blázen. Ale pro Tvůj duševní klid Ti řeknu, že takto postižených je vás slušná hromada.

afro-r1 (513) napsal 18.08.2018 v 12:03

Nevim kolik toho motorka na okruhu narekuperuje, kdyz ma pred kazdou zatackou zadni kolo skoro ve vzduchu. 95% pujde na predek, jako u kazde normalni motorky.

Nikdo (123) napsal 18.08.2018 v 11:38

Proboha o jakych dotacich pro Dornu to porad melete?
Dorna se snazi o propagaci technicke spicky, tim elektro bezesporu je. Je to volba Dorny, ze nechce jinou cestu, treba i levnejsi, boji se, ze by ji nekdo ten primat mohl vyfouknout.
Podivejte se na cestu Nascar nebo Ice speedway, tam nastavili podminky tak, ze se jede na dvouventilovych jawach a nic noveho se do vyvoje netlaci. Je to nostalgie, ale kdyz chces videt techmologickou spicku, Motogp je the best.
Navic netlacit na technologicky vyvoj je rizikove i proto, ze fabriky asi nechteji ukazovat neco, co je 20 let prekonane.
Ted asi spalovaci motory tahnou, ale budte si jisti, ze to je mrtva vec... A to nejsem fanda elektro.

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist