V Albacete o evropské tituly

Za velké účasti českých jezdců se už o tomto víkendu uskuteční silničářské mistrovství Evropy. Na španělském okruhu Albacete se pojede v hlavních třídách GP125cc, supersport a superstock 1000. Nově byl zařazen ještě vložený závod talentovaných mladíků na Hondách 100 NSF a také se představí elektromotocykly v kategorii TTXGP.

Všichni si ještě pamatujeme nedávné doby, kdy se mistrovství Evropy jezdívalo jako celoroční seriál, který měl zastávky v Mostě nebo v Brně. Tomu už je ale konec a od roku 2008 se ME pořádá jako jednorázový závod na konci sezony. Do něj mohou postoupit nejlepší jezdci z evropských národních a zónových šampionátů a také organizátory pozvaní piloti. V praxi to vypadá tak, že by se podle pravidel UEM měly na start postavit top pětky z mistrovství Španělska, Francie, Německa, Itálie a Holandska a nejlepší čtyři z mistrovství Skandinávie, Balkánu a Alpe Adria Cupu, plus šest divokých karet. Čekají se plné rošty, i když mnoho jezdců, kteří by měli nárok startovat, do Albacete nepřijede. Důvodem je samozřejmě velká vzdálenost zejména pro středo a východoevropské jezdce a také fakt, že po náročné sezoně už jsou týmové pokladničky dost vyprázdněné. Celkem je přihlášeno přes sto jezdců z devatenácti zemí. Velká škoda, že závody letos nevysílá na rozdíl od předešlých let Eurosport.
Na 3539 metrů dlouhém okruhu Albacete se začíná už v pátek v 10:40 volným tréninkem superstocků 1000, pak přijdou na řadu 125 GP a po nich supersporty. V sobotu se pokračuje dvěma sériemi kvalifikací. Nedělní závody začínají v 10:30 (superstock 1000 na 20 kol), ve 12 hodin odstartují stopětadvacítky (18 kol) a program ukončí v 13:15 supersporty závodem na 20 kol. Celkem bude na „prize money“ rozděleno mezi nejlépe umístěné jezdce velmi slušných 90 tisíc eur.

Kde hledat favority? Ve třídě 125GP rozhodně mezi domácími jezdci (Maverick Vinales, Daniel Ruiz), kterým budou určitě zdatně sekundovat Italové (Alessandro Tonucci, Mattia Tarozzi) a Němci (Luca Grünwald a Marvin Fritz). Na poslední zveřejněné startovní listině nechybí mezi 42 jmény vicemistr Itálie Miroslav Popov na své superrychlé aprilii, stejně jako další Češi Ladislav Chmelík (FGR) a Andrea Toušková (Honda). Otazník visí nad letošním mistrem ČR Karlem Hanikou (Honda), který si během tréninků na poslední závod IDM zlomil obě ruce. V supersportech, kde je přihlášeno 32 jezdců, bude mít španělsko-italský dvojblok ulehčenou pozici, protože ME zcela ignorují Němci. Z Čechů se budou chtít prosadit Igor Kaláb (Yamaha) a Karel Pešek (Yamaha), pojedou i další známí z našich okruhů, Slovák Jaro Černý (Yamaha) a Slovinec Marko Jerman (Triumph). Početně nejslabší startovní listina třídy superstock 1000 slibuje souboje bývalého účastníka mistrovství světa Itala Ivana Goie se španělskými hvězdami v čele s Bernatem Martinezem či Javierem Foresem. Nás bude nejvíc zajímat výkon šlapanického Michala Filly, který není se svým BMW bez šancí. Vždyť loni obsadil v Albacete sedmé místo...
A jak to dopadlo v roce 2009? Ve dvackách vyhrál Němec Marcel Schrötter před Italem Alessandrem Tonuccim a Španělem Joanem Perellem. Náš Jakub Kornfeil obsadil po fantastickém finiši čtvrté a Míra Popov sedmé místo. Na 18. pozici dojel závod Karel Pešek. Supersportům kraloval Brit Kev Coghlan, který za sebou nechal domácího Javiera Forese a jeho krajana Adriána Bonastreho. Češi nestartovali, Slovák Jaro Černý skončil sedmáctý. V nejsilnější kubatuře se prosadil také Španěl, tentokrát Carmelo Morales, druhý byl další zástupce Pyrenejského poloostrova Bernat Martinez a třetí dojel Ital Stefano Cruciani. Nás potěšil sedmým místem Michal Filla, Tomáš Mikšovský se blýskl desátým místem,Viktor Noss bohužel havaroval.

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist