Mladý Gardner versus Rossiho brácha
Text: Petr Šour | Foto: internet | Zveřejněno: 25.10.2010 | Zobrazeno: 5 936x
Mediální bublina splaskla! Mimořádně očekávaný souboj mezi desetiletým synem bývalého mistra světa pětistovek Wayna Gardnera a o tři roky starším nevlastním bratrem Valentina Rossiho se sice konal, ale jen v jízdě útěchy. Ani jeden totiž nepostoupil do hlavního závodu.
Souboj, který světová média avízovala už několik týdnů dopředu, se měl konat uplynulý víkend v rámci mistrovství Evropy na španělském okruhu Albacete. Oba slavní mladíčci tam byli přihlášeni k závodu série Honda NSF100. Ani Remy Gardner, ani Luca Marini, ale do nedělního závodu neprošli sítí kvalifikací.
Vzali tak zavděk alespoň jízdou útěchy na pět kol. Starší Marini v ní skončil třetí, Gardner dokonce až jedenáctý, ale všichni jezdci na identických strojích Honda NSF100
dojeli do cíle
B-finále v jednom chumlu. Luca Marini měl oproti Gardnerovi výhodu nejen v tom, že je o tři roky starší, ale také v tom, že na Hondě NSF100 celý rok závodí v rodné Itálii. Remy na tomto stroji ve Španělsku debutoval, stejně jako si poprvé vyzkoušel oficiální okruhové svezení. Zatím to spíš brousí doma v dirt-tracku v sedle stroje Moriwaki 80. Podle slov jeho slavného otce se ale už příští rok celá rodina přestěhuje do Evropy, kde bude mít víc příležitostí svést se v juniorských šampionátech.
Dnes jednapadesátiletý Wayne Gardner se v roce 1987 stal mistrem světa královské třídy do 500 ccm jako vůbec první Australan. Dařívalo se mu i v Brně, kde na Masarykově okruhu vyhrál dvě Velké ceny. Po ukončení motocyklové kariéry, během které absolvoval sto závodů Grand Prix, přešel v roce 1993 na závody cestovních aut. Stále ale spolupracoval s továrnou Honda, se kterou ho svázaly jeho největší životní úspěchy. Stal u zrodu kariéry svého krajana Daryla Beattieho a nyní tedy připravuje svého syna Remyho.
Vzali tak zavděk alespoň jízdou útěchy na pět kol. Starší Marini v ní skončil třetí, Gardner dokonce až jedenáctý, ale všichni jezdci na identických strojích Honda NSF100


Dnes jednapadesátiletý Wayne Gardner se v roce 1987 stal mistrem světa královské třídy do 500 ccm jako vůbec první Australan. Dařívalo se mu i v Brně, kde na Masarykově okruhu vyhrál dvě Velké ceny. Po ukončení motocyklové kariéry, během které absolvoval sto závodů Grand Prix, přešel v roce 1993 na závody cestovních aut. Stále ale spolupracoval s továrnou Honda, se kterou ho svázaly jeho největší životní úspěchy. Stal u zrodu kariéry svého krajana Daryla Beattieho a nyní tedy připravuje svého syna Remyho.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?