S Janem Halbichem po první polovině sezony IDM

Český závodník Jan Halbich zaznamenal naposledy v Zolderu své nejlepší umístění v IDM, když obsadil druhé místo v závodu třídy Superbike. Jezdec týmu Holzhauer Racing Promotion je nyní průběžně čtvrtý a na třetí pozici mu schází pět bodů. O ty bude bojovat už o nadcházejícím víkendu na dráze Schleizer Dreieck.

S Janem Halbichem jsme v rozhovoru pro Motorkáři.cz hovořili nejen o úspěšném víkendu v Belgii, ale také o jeho ambicích pro zbytek sezony a vyhlídkách na tu nadcházející.

Naposledy jsme spolu mluvili v květnu před závodem na Lausitzringu, který byl společný s automobilovou sérií DTM. Konfigurace trati vám pro tento podnik ale příliš neseděla, jaké to tam bylo letos?
Jan Halbich: „Bohužel se i potřetí potvrdilo, že verze DTM není má oblíbená. Celý víkend jsem měl špatný pocit z přední pneumatiky, neboť se na ni nanášelo hodně gumy z aut a kvůli nedostatku rychlých zatáček nebyla šance přední pneumatiku dostatečně zahřát, aby se očistila. Při nájezdu do zatáčky jsem měl pocit, jako by byla motorka na předku úplně bez váhy a každou chvíli se měly zavřít řidítka.“

Naopak belgický Zolder patří mezi vaše oblíbené tratě. Absolvoval jste Superpole s výsledkem v podobě osmé pozice na startu. Počítal jste v Belgii třeba s lepší startovní pozicí, protože už předtím jste v Lausitsringu startoval šestý a na Nürburgrigu dokonce třetí?
Jan Halbich: „V pátečních trénincích se mi nedařilo zajet rychlé kolo, ale časy byly stabilní, což jsem vnímal pozitivně. Většinu druhého tréninku jsem proseděl v boxech vinou technické závady.
První kvalifikace tudíž posloužila jako náhrada za druhý trénink a vše jsem vsadil na Q2. Z té jsem postoupil do superpole na pátém místě. Vzhledem k výraznému nárůstu teploty se mi v superpole už nepodařilo dosáhnout tak dobrého času a skončil jsem osmý.“


První závod nedopadl dle očekávání, protože byl s nulou. Co se tam stalo?
Jan Halbich: „Start se mi povedl a dostal jsem se na přední pozice. Poté, co mě několik motorek předjelo, jsem se držel na P6 (SBK P4). Dvě kola před koncem začala motorka vynechávat a záhy motor nešel víc jak 5000otáček. Z hlediska bezpečnosti nebylo možné pokračovat, takže jsem odstoupil.“

Naopak další klání skončilo parádně a druhé místo je prozatím váš nejlepší výsledek v IDM Superbike. Co nám řeknete k tomuto závodu?
Jan Halbich: „Start mi vyšel výborně a z P8 jsem do první zatáčky najížděl na P3. Několik úvodních kol jsem musel bojovat s Bastienem, kterého jsem měl za zády. Na boxové ceduli jsem viděl +0,0 a při každém nájezdu do zatáčky jsem slyšel zvuk R1, ale netušil jsem, kdo je za mnou. Jen jsem věděl, že nesmím udělat chybu, abych si udržel P3. Nakonec to byl Gines, kdo v závěru chyboval a já se posunul na druhé místo.“

Nyní jsme v polovině letošního ročníku IDM Superbike. Jaká byla ta první část? S čím jste po půl roce spokojený a s čím méně?
Jan Halbich: „První část sezony byla jako na houpačce - některé výsledky byly dobré, jiné nikoliv.
Spokojený jsem s prvními podii dosaženými v IDM a se zrychlením na určitých okruzích. Na začátku roku jsem testoval CBR100RR s elektronikou Magneti Marelli, ale tým bohužel musel projekt kvůli technickým problémům pozastavit.“


Dá se už nyní hovořit o ambicích ohledně celkového umístění v IDM Superbike?
Jan Halbich: „Myslím, že je na tyto spekulace ještě brzy. Zbývají čtyři závodní víkendy, tedy osm závodů. Do konce sezony se může stát cokoliv. Ale rád bych se posunul mezi tři nejlepší a pozici bodově upevnil.“

Do konce sezony zbývá odjet podniky na okruzích Schleizer Dreieck, Assen, Lausitzring a Hockenheimring. Je mezi nimi trať o níž víte, že vám to tam vyhovuje?
Jan Halbich: „Z loňských zkušeností se mi nejvíce líbil Schleiz, Assen a Hockenheim. V holandském Assenu jsem byl loni poprvé, takže mi dva tréninky trvalo, než jsem se naučil trať. Ztratili jsme tudíž hodně času při hledání optimálního nastavení a to se ve finále značně odrazilo na výsledcích. Hockenheim se mi také líbil, ale nemohl jsem tam jet tak, jak bych chtěl, kvůli tři týdny staré zlomenině kostrče a křížové kosti. Nyní je před námi Schleiz, který Hondě vyhovuje a tým chce pro tento závod použít elektroniku Magneti Marelli, na což se hodně těším.“

Na Lausitzringu máte v září společný závodní víkend s týmy mistrovství světa superbikových motocyklů. Myslíte, že je to dobrá příležitost dát o sobě vědět třeba nějakým zajímavým výsledkem?
Jan Halbich: „Myslím, že určitá šance by tam byla. Nicméně jezdec o sobě dá určitě mnohem lépe vědět stabilně dobrými výsledky, než jen takovým jedním.“

Už se začínají rýsovat nějaké plány pro nadcházející ročník 2017?
Jan Halbich: „Do sezony 2017 bych měl pokračovat s týmem HRP na nové Hondě CBR1000RR, která by měla být k dispozici již letos.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist