Rozhovor s motocyklovým závodníkem Jonášem Kocourkem

Po dvou letech závodění v Northern Talent Cupu (NTC) Jonáš Kocourek přestoupil na těžší motorku a letos v jejím sedle odjel několik závodů včetně IDM Supersport, kde byl na Red Bull Ringu dokonce jednou patnáctý. Rozhovor připravil Jaroslav Mareček.

Po dvou hodně úspěšných sezónách v Northern Talent Cupu jsi letos přešel na větší motorku. Řekni nám, na jaké motorce jsi jezdil.
Jonáš Kocourek: „My jsme z důvodu mé výšky přemýšleli, kam půjdeme dál, a taková nejrozumnější cesta pro nás byly šestistovky. Máme teď Yamahu R6 rok 2019.”

Jaké seriály jsi letos jezdil?
Jonáš Kocourek: „Začátkem roku jsem jel Jarní cenu na brněnském automotodromu a potom v průběhu sezony převážně Dafity. V září jsem jel jeden závodní víkend v IDM na Red Bull Ringu a potom Velkou cenu Bohumila Staši v Brně.”

Letos jste museli řešit i výjimky kvůli tvému nízkému věku a nemohl jsi tak jet všechny závody, které bys chtěl?
Jonáš Kocourek: „Ano. Na Jarní a Podzimní cenu jsem kvůli svému věku šestnácti let dostal výjimku. A v IDM jsme letos chtěli ten závod jet kvůli novým pravidlům, kdy od nového roku bude věkový limit na šestistovku osmnáct let. Protože jsem tam teď ale jeden závod na šestistovce odjel, budu moci případně na výjimku odjet příští sezonu. To byl hlavní důvod, proč jsme tam jeli. Nicméně jsme také chtěli nasbírat zkušenosti a zjistit, jak jsme na tom ve srovnání s konkurencí.”

Jaká je motorka a jaký byl přechod z dvěstěpadesátky na šestistovku?
Jonáš Kocourek: „Mně se na tom jede krásně, mně ta motorka sedla. Na KTM se mi divně zatáčelo, bylo to takové nepřirozené a nebyla to motorka úplně na můj styl. Nynější R6 je úplně úžasná a jsem s ní spokojený.”

A když porovnáš jízdní styl na NTC motorce a Yamaze R6?
Jonáš Kocourek: „NTC motorka je zvláštní, protože ta motorka je udělaná z motokrosové motorky a já jsem snad nikdy nejel na podobné motorce jako je NTC. Je těžké ji přemlouvat do zatáčky, měl jsem takový pocit, že tam nikdy nechtěla jít sama, že se muselo hodně tlačit na to, aby tam ta motorka prostě padla. A ještě bylo hrozně jednoduché dostat smyk zadního kola. Motorka fungovala zvláštně, muselo se jí hodně naslouchat a vnímat to, jak funguje. Až ses tohle naučil, tak fungovala hezky a dalo se i poznat, kde je hrana té motorky. Není na ní lehké jezdit, ale když se to naučíš, tak je to dobrá motorka, rozhodně se nedá říct, že by byla špatná, protože já jsem si ty dvě sezony strašně užil a nebral bych zpátky ani jeden víkend, ani jeden trénink. Šestistovka je taky agresivní motorka, ale ve srovnání s NTC je strašně lehké spadnout přes přední kolo. Já jsem měl letos tři pády a všechny byly na předek, protože jak je to těžký a jsou tam vyšší rychlosti, tak je to nic nic nic a najednou prostě pád. Zase ten zadek sice dvakrát, třikrát uteče, ale většinou se chytne. Musíš jí věřit, jinak na ní nepojedeš rychle. Je to výkonná motorka, která ten zadek urve. Každé motorce musíš naslouchat, abys jel rychle, ale na té šestce je to jiné a začínáš znovu od začátku. Ale myslím, že bez základu na malé motorce je to pak na velké hodně složité.”

Jaký rozdíl v čase na kolo máš třeba v Brně mezi NTC motorkou a šestistovkou?
Jonáš Kocourek: „Je to zhruba 10 vteřin. Jezdili jsme tady 2:18 a teď jedu 2:08.”

Co chystáte na příští rok?
Jonáš Kocourek: „Zatím ještě nevím. Chtěli bychom odjet aspoň jeden nebo dva závodní víkendy v IDM, Dafity a dál uvidím, kam se dostaneme.”

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist