Matěj Smrž ve finále na bedně

Finále IDM se jelo tento víkend na německém klasickém okruhu, Hockenheimring, a Matěj Smrž v něm získal podiové umístění v superbicích. Kromě něho zde ale startovali i další Češi. Více v článku...

Německý mezinárodní šampionát silničních motocyklů IDM se skončil na německém kultovním okruhu Hockenheimring za hodně početné účasti českých jezdců. 

Kvalifikace na dva finálové závody superbiků vyšla nejlépe pilotům na motocyklech KTM Stefanu Nebelovi (D) a Martinu  Bauerovi. Spolu s nimi se ale do první řady postavil i český jezdec Matěj Smrž na Hondě svého německého týmu Inghardt Honda. Zatímco první řadu ještě doplnil Ghisbert van Ginhoven (NL) na BMW, tak vedoucí jezdec šampionátu Karl Muggeridge (AUS/Honda) skončil jako 10., což znamenalo až 3. řadu startovního roštu. 

Další čeští zástupci Michal Filla a Tomáš Mikšovský - oba na BMW skončili na 25., resp. 30. místě po dvou kvalifikačních trénincích. 


Po pádu několika jezdců hned v prvním kole první superbikové jízdy byl tento předposlední závod šampionátu IDM přerušen a znovu restartován. Na čele se utvořila skupinka, kterou vedli Martin Bauer, Stefan Nebel a Barry Veneman a za nimi s malou ztrátou jeli Werner Daemen, náš Matěj Smrž, Dario Giuseppetti a Jörg Teuchert. Po 8 kolech měl Bauer náskok 2,5 sekundy. Celá stíhací skupinka se ale postupně sjela a tak po 10 kolech vedlo trio ve složení  Bauer, Nebel a Daemen, které sledovala další skupina jezdců. Na jejím čele jel s menším náskokem Jörg Teuchert (D/Yamaha) a dále Veneman, Giuseppetti, Smrž, Muggeridge, Sascha Hommel (D/Yamaha).
 
Když už se zdálo, že Bauer suverénně vyhraje, a pořadí v Top 10 se měnit nebude, tak zůstal rakouský jezdec stát několik metrů před cílem s defektem svého motocyklu KTM a jeho stájový kolega Stefan Nebel na Hockenheimringu nečekaně vyhrál. Daemen dojel jasně druhý a za ním skončili Teuchert, Veneman, Giuseppetti, Smrž, Muggeridge, Hommel, Andersen a Arie Vos (NL/Honda).

IDM Hockenheimring - superbiky, 1. jízda

01- Stefan Nebel (D) KTM RC8 R KTM Superbike Team Germany 21 kol za 30:56,017 
02- Werner Daemen (B) BMW S 1000 RR Team alpha Technik - Van Zon - BMW + 1,149 
03- Jörg Teuchert (D) Yamaha YZF-R1 Yamaha Motor Deutschland + 8,457
04- Barry Veneman (NL) BMW S 1000 RR Team alpha Technik - Van Zon - BMW 21 +9,359
05- Dario Giuseppetti (D) Ducati 1098R Team Hertrampf Racing Ducati +10,000
06- Matěj Smrž (CZ) Honda CBR 1000 RR INGHART + 11,390
07- Karl Muggeridge (AUS) Honda CBR 1000 RR Holzhauer Racing Promotion +14,418
08- Sascha Hommel (D) Yamaha YZF-R1 Yamaha Motor Deutschland +18,572
09- Kai-Borre Andersen (N) Honda CBR 1000RR +19,003
10- Arie Vos (NL) Honda CBR 1000RR + 29,716 

18- Tomáš Mikšovský (CZ) BMW S 1000 RR Wilbers-Witec-BMW-Racing + 49,960 
DNF- Michal Filla (CZ) BMW S1000 RR Invelt Team  


Druhý závod superbiků se podobal jako vejce vejci tomu prvnímu. Oba dva piloti na KTM se dostali bez problémů na špici a tomuto závodu také dominovali a v cíli zaslouženě slavili první double v historii IDM. Na třetím místě dojel český jezdec Matěj Smrž, který se o víkendu stal novopečeným otcem, když mu jeho paní Lenka porodila Matěje jr. - SRDEČNÁ GRATULACE!

Za podiovou trojicí dojeli a Top 10 doplnili Giuseppetti, Veneman, van Ginhoven, Daemen, Andersen, Muggeridge a Hommel. Deváté místo v cíli tak stačilo Karl Muggeridgemu  (Team Holzhauer Racing Promotion/236 bodů) k získání titulu IDM v superbicích 2010.

IDM Hockenheimring - superbiky, 2. jízda 

01- Martin Bauer (A) KTM RC8 R KTM Superbike Team Germany 21 kol za 30′49.956 50,876
02- Stefan Nebel (D) KTM RC8 R KTM Superbike Team Germany + 3,041
03- Matěj Smrž (CZ) Honda CBR 1000 RR INGHART + 11,221
04- Dario Giuseppetti (D) Ducati 1098R Team Hertrampf Racing Ducati + 16,300
05- Barry Veneman (NL) BMW S 1000 RR Team alpha Technik - Van Zon - BMW +17,515 
06- Ghisbert van Ginhoven (NL) BMW S1000 RR RAC Racing +17,675
07- Werner Daemen (B) BMW S 1000 RR Team alpha Technik - Van Zon - BMW + 20,254
08- Kai-Borre Andersen (N) Honda CBR 1000RR + 21,579
09- Karl Muggeridge (AUS) Honda CBR 1000 RR Holzhauer Racing Promotion + 25,523 
10- Sascha Hommel (D) Yamaha YZF-R1 Yamaha Motor Deutschland +28,953
 
19- Tomáš Mikšovský (CZ) BMW S 1000 RR Wilbers-Witec-BMW-Racing + 1:17,701 
DNF - Michal Filla (CZ) BMW S1000 RR Invelt Team  

 
Mistrem Německa se tedy stal Australan Karl Muggeridge před Belgičanem Wernerem Daemenem a Rakušanem Martinem Bauerem. Náš Matěj Smrž se díky dvěma podiovým umístěním v posledních dvou závodech přece jen dostal do Top 10, i když před sezónou myslel na víc.

Vítězný ex-pilot WSBK Karl Muggeridge byl pochopitelně se získáním titulu velmi spokojen, ovšem na otázku co dál, odpověděl následovně: "Asi budu muset zůstat v IDM, tento můj titul a ani celý seriál nemá ve světovém měřítku skoro žádnou cenu a tak se nabídky z WSBK zrovna nehrnou".

IDM - superbiky, celkově

01- Karl Muggeridge 244 bodů - 25 25 7 16 25 25 25 20 16 11 16 16 9 8
02- Werner Daemen 225 - 9 13 11 20 20 20 16 25 25 13 13 11 20 9
03- Martin Bauer 221 - 16 25 20 13 13 25 5 13 13 20 20 13 25
04- Stefan Nebel 202 - 13 13 11 10 16 8 16 13 10 20 16 2 9 25 20
05- Barry Veneman 199 - 16 10 16 13 10 16 9 11 16 8 25 25 13 11
06- Dario Giuseppetti 154 - 4 5 2 13 20 16 20 25 25 11 13
07- Jörg Teuchert 141 - 20 20 25 11 11 10 10 11 7 16
08- Roman Stamm 114 - 7 8 10 9 9 10 3 9 13 11 7 3 9 6
09- Didier Van Keymeulen 98 - 11 6 7 6 9 10 11 4 4 8 6 10 6
10- Matěj Smrž 89 - 9 6 11 1 6 3 7 20 10 16 


Velmi dramatickou podívanou, jejíž výsledek z první jízdy se musel řešit u zeleného stolu, nám nabídly supersporty. Před posledními dvěma jízdami vedl totiž Australan Damian Cudlin s náskokem 16 bodů před Rakušanem Michaelem Ransederem, a ten kvůli tomu dokonce vynechal závod MS kubatury Moto2 v Aragonu, kde byl nahrazen Mattiou Pasinim.  Ale rychle nazpět na Hockenheimring.

V prvním - sobotním - závodě vedl dlouho už jmenovaný Ranseder, až ho v posledním kole předjel největší soupeř a vedoucí jezdec šampionátu Cudlin. Ovšem v zatáčce "Sachskurve" Michi Ranseder australského jezdce Cudlina sestřelil a tak se šťastným vítězem stal třetí vzadu, tedy Günther Knobloch. Druhý dojel do cíle rakouský jezdec a dostal se tak do čela šampionátu o 4 body. Ovšem ne nadlouho, těsně před 19. hodinou večerní byl Ranseder po shlédnutí videa a několika přiložených fotografií v závodě diskvalifikován za nesportovní chování. 

IDM Hockenheimring - supersporty, 1. jízda

01- Günther Knobloch (A) Yamaha YZF-R6 TECHNOGYM TEAM Austria 19 kol za  28:38,817
02- Kevin Wahr (D) Honda CBR 600 RR Holzhauer Racing Promotion + 07,328 
03- Christian Kellner (D) Yamaha YZF-R6 SKM Racing-Shell Advance + 13,314 
04- Pascal Eckhardt (D) Yamaha YZF-R6 SKM Racing-Shell Advance + 16,214
05- Dominik Vincon (D) Yamaha YZF-R6 DMV Team Romero + 19,239 
06- Stefan Kerschbaumer (A) Yamaha YZF-R6 Racing + 19,308
07- Georg Fröhlich (D) Honda CBR 600 RR Race Point Berlin + 21,027
08- Jed Metcher (AUS) Yamaha YZF-R6 SKM Racing-Shell Advance + 21,409
09- Thomas Walther (D) Yamaha YZF-R6 ADAC Hessen Thüringen e.V. + 21,477
10- Jesco Günther (D) Yamaha YZF-R6 SKM Racing-Shell Advance + 25,452 

30- Karel Pešek (CZ) Yamaha YZF-R6 + 01:21,474 


Nedělní - tedy druhou jízdu - vyhrál sice Michael Ranseder, ale čtvrtým místem v cíli si Damian Cudlin zajistil titul šampióna IDM s supersportech. 

Vítězný Cudlin není žádným neznámým pilotem, letos dokonce startoval s "wild card" na Sachsenringu v týmu Kalex Pons a vybojoval si v Moto 2 za 7. místo 9 mistrovských bodů. I on ale na otázku, jaké má další plány na rok 2011 odpověděl: "Pochopitelně že bych chtěl jezdit MS kubatury Moto2, ale mně jako Australanovi je hodně těžké sehnat do Evropy sponzora. Byl jsem rád, když se podařilo dát dohromady potřebných 40 000 Euro pro můj start na Sachsenringu.".
 
Také druhý v pořadí, Michael Ranseder, už má za sebou kariéru v Grand Prix. Nejdříve byl továrním jezdcem do 125 ccm za KTM, vloni pak začal v čínském týmu Haojue. Letos po Brně vystřídal našeho Patrika Vostárka a jel za tým Kiefer Vector Racing jak Indy, tak i tragické Misanu, kde ovšem hned při svém druhém startu v této kubatuře bodoval za 14. místo. Za tento tým pak pojede i 5 zbývajících závodu Grand Prix kubatury Moto2 (tedy místo stabilního jezdce Vladimíra Leonova - ten je sice oficiálně zraněný, ve skutečnosti je ale sponzor Vector  nespokojený s jeho dosavadními výsledky). "Hledám na příští rok místo v Grand Prix (ve stávajícím týmu je už ale plno - podepsal zde Švýcar  Randy Krummenacher - pozn. Bosso), sponzor by měl zájem, tak uvidíme. Musím se ale nabídnout sám svými výsledky v posledních pěti závodech této sezóny Grand Prix", řekl rakouský pilot Michi Ranseder. 

IDM Hockenheimring - supersporty, 2. jízda 

01- Michael Ranseder (A) Yamaha YZF-R6 Team Fritze Tuning - L.Sport 19 kol za 28:41,026
02- Daniel Sutter (CH) Kawasaki ZX 6R Kawasaki Schnock Team Shell Advance + 8,527 1
03- Kevin Wahr (D) Honda CBR 600 RR Holzhauer Racing Promotion + 10,655
04- Damian Cudlin (AUS) Yamaha YZF-R6 Team MRC Austria + 10,688
05- Christian Kellner (D) Yamaha YZF-R6 SKM Racing-Shell Advance + 10,803
06- Stefan Kerschbaumer (A) Yamaha YZF-R6 Racing + 13,041
07- Pascal Eckhardt (D) Yamaha YZF-R6 SKM Racing-Shell Advance + 15,009
08- Jed Metcher (AUS) Yamaha YZF-R6 SKM Racing-Shell Advance + 15,099
09- Tatu Lauslehto (FIN) Triumph Daytona 675 + 15,188
10- Dominik Vincon (D) Yamaha YZF-R6 DMV Team Romero + 18,880

29- Karel Pešek (CZ) Yamaha YZF-R6 + 1:14,773

IDM - supersporty, celkově 

01- Damian Cudlin 213 bodů - 25 16 20 13 25 20 20 20 25 16 13
02- Michael Ranseder 209 - 13 25 25 10 25 25 25 16 20 25
03- Günther Knobloch 154 - 20 20 16 20 16 16 13 8 25
04-  Kevin Wahr 154 - 25 11 20 13 16 7 13 13 20 16
05-  Jesco Günther 108 - 16 10 13 16 9 8 11 7 11 7
06-  Daniel Sutter 102 - 8 6 10 4 2 1 13 8 20 10 20
07- Stefan Kerschbaumer 81 - 9 4 4 3 11 7 16 7 10 10
08- Christian Kellner 79 - 9 9 4 10 6 5 9 16 11
09- Georg Fröhlich 60 - 13 2 6 7 5 8 4 9 6
10-  Roman Raschle 56 - 7 8 5 3 9 10 11 3 

16- Patrik Vostárek 33 - 4 10 13 4 2 

Nejslabší kubatura IDM začala pro české barvy už v tréninku hodně nešťastně, když novopečený český šampión Karel Hanika z AMK Brno circuit JUNIOR týmu havaroval ve druhé kvalifikaci tak nešťastně, že si zlomil obě zápěstí a byl transportován vrtulníkem do nemocnice. Tam mu byly voperovány do obou rukou šrouby a mladý český jezdec zůstal v nemocničním ošetřování v německém Haidbergu. PŘEJEME MU BRZKÉ A PLNÉ UZDRAVENÍ a CO NEJRYCHLEJŠÍ NÁVRAT DO SEDLA SVÉHO ZÁVODNÍHO MOTOCYKLU. 

IDM Hockenheimring - 125 ccm

01- Marvin Fritz (D) Honda RS 125 LHF-Project Racing 19 kol za 30:06,041
02- Patrick Meile (CH) Aprilia RS 125 Albatros Racing Team + 6,173
03- Philipp Öttl (D) KTM RS 125 Team HP-Moto + 15,557
04- Damien Raemy (CH) KTM RS 125 Team HP-Moto + 15,643
05- Bryan Schouten (NL) Honda RS 125 Dutch Racing Team + 22,002
06- Felix Forstenhäusler (D) Honda RS 125 ADAC Württemberg e.V. + 22,581
07- Toni Finsterbusch (D) KTM RS 125 Freudenberg Racing Team 19 + 26,544
08- Florian Alt (D) Aprilia RS 125 ADAC Nordrhein Sport-Team e.V + 30,666
09- Eric Hübsch (D) KTM GP3 Freudenberg Racing Team + 32,747
10- Ernst Dubbink (NL) Honda RS 125 + 37,520 

11- Jakub Jantulík (SK) Aprilia RS 125 + 47,325
19- Ladislav Chmelík (CZ) FGR + 1:31,939
22- Andrea Toušková (CZ) Honda RS 125 - 1 kolo

IDM - 125 ccm, celkově

01- Luca Grünwald 235 bodů - 25 11 25 25 25 20 16 25 25 20 16 2
02- Toni Finsterbusch 193 - 16 20 16 13 16 13 20 20 25 25 9
03- Damien Raemy 138 - 16 8 20 11 11 11 13 16 11 8 13
04- Philipp Öttl 133 - 11 10 6 11 16 6 9 11 11 13 13 16
05- Mathew Scholtz 114 - 20 25 20 8 13 25 3
06- Marvin Fritz 106 - 9 8 10 10 8 16 20 25
07- Patrick Meile 91 - 6 7 16 7 10 2 13 10 20
08- Daniel Kartheininger 89 - 10 9 13 13 9 9 10 16
09- Florian Alt 84 - 13 13 4 9 5 5 7 1 8 11 8
10- Giulian Pedone 78 - 5 10 20 7 5 4 8 9 10 

13- Jakub Jantulík 52 -7 3 8 4 4 6 10 5 5
28- Karel Hanika 4 -3 1 



Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist