Matěj Smrž: Spokojen budu pouze s titulem mistra IDM

Matěj mi i přes pracovní vytíženosti poskytnul krátký rozhovor, ve kterém shrnul loňské účinkování v Supersportech a řeč došla také na IDM.

Matěji, když se podíváme do loňské sezóny na samý úvod šampionátu Supersportů, jaké byly předsezónní cíle s týmem Factory Racing?
Předsezónní cíle byly jistě vyšší, než byly ty faktické po skončení mého účinkování v tomto šampionátu. Myslel jsem si, že za 40.000 eur (pouze polovina splátky), které tým Factory Racing obdržel mi bude poskytnut dostatečný servis. Bohužel se tak nestalo a po dvou závodech jsem s tímto pokusem o tým rozvázal smlouvu.

Jak bys tedy zhodnotil loňské účinkování v Supersportech?
Podle mého názoru to byla dost drahá zkouška. Asi nemá smysl se moc babrat v tom co bylo, ale spíš koukat na to co bude. Je to pro mě a můj mateřský tým MS Racing uzavřená kapitola, kde budeme litovat jen hromady peněz, co to stálo.
Letos tě fanoušci uvidí v IDM. Jak se díváš na toto angažmá?
Jsem za to nesmírně rád. Jak už jsem řekl, můj a Jakubův mateřský tým MS Racing, tým našeho otce, vynaložil hrozně úsilí a financí pro to, abychom mohli závodit. Nyní máme oba zázemí, kde se můžeme ukázat a táta má konečně prostor se trochu nadechnout.

Ty jsi měl možnost si IDM již v loňském roce vyzkoušet. Jak na tebe tento šampionát zapůsobil?
Určitě kladně. Podle mého názoru je to TopTen šampionát na území Evropy. Mám s tímto šampionátem zatím krátkou zkušenost, ale jak jsem se mohl přesvědčit, je to kvalitní šampionát s dobrou publicitou a je možné zde dosáhnout velkých věcí.
Ještě než jsi podepsal smlouvu do německého mistrovství, měl jsi na stole i nějaké nabídky ze seriálu WSBK?
Nabídky jsem nějaké měl, dokonce i po podepsání smlouvy. Po roce 2009, kdy už nebylo únosné za moje a Kubovo závodění utratit víc peněz, jsem se zařekl, že když nebudu moct závodit zadarmo, nebudu závodit vůbec. Vyzkoušel jsem si IDM, vyjel si dobré jméno a dostal nabídku, která se neodmítá. Tak to je :)

Když se vrátíme k tvému novému týmu. Mohl bys nám o něm něco říct?
Ingo Härtel a Albert Schedl, majitelé týmu Inghart se po své závodní kariéře rozhodli pokračovat tímto směrem. Pokud se nepletu začali v roce 2006 a ihned se umístili mezi top týmy seriálu IDM Superbike. Mají společné cíle jako já, a to dostat se do WSBK, to nás i nyní spojuje.
Jak probíhala tvoje zimní příprava?
Začátkem října jsem začal s fyzickou přípravou. Jedná se o posilovnu, kolo na rotopedu, squash a tenis. Na motorce jsem nejezdil a nyní už se budu věnovat jenom relaxu. Z finančních důvodů jsem nebyl na žádném soustředění, ale o to víc jsem makal doma.

Je těžké skloubit závodění s podnikáním?
Ano je, ale pomáhá mi manželka, tak se to dá zvládnout. Nyní mám na hrbu dvě firmy, když se taťka rozhodl mi spolu s Jakubem přenechat obchod Hondy. Dělám tedy Hondu, Kawasaki a Can-Am. Díky týmu čtyř prodavačů, dvou mechaniků a sekretářce Smržové jde všechno samo … :)

Kdy s týmem odjíždíš k prvnímu testování?
První testy máme naplánované od 15 - 18.3., pak pojedu začátkem dubna jako test holandský mistrovství v Assenu, 10 – 11.4. test v Lausitzu a pak už mi koncem dubna začíná sezóna prvním závodem v Lausitzu. Během sezóny budu ještě 4x samostatně testovat, 1x se ještě zúčastním holandského mistrovství a pojedu 2x WSBK na divokou kartu (Brno a Nürburgring). S tímto programem jsem spokojený.

Bude tvým cílem v letošním roce boj o mistrovský titul?
Ano, samozřejmě. S ničím jiným ani nepočítám. Top 3, ale spokojený budu pouze s titulem mistra Německa.

Matěji, moc děkuji a ať se ti daří.
Já děkuji.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist