Matěj Smrž cestuje jako lídr na Nürburgring

Třetí podník německého šampionátu IDM se jede tento víkend na historickém německém okruhu Nürburgring. A jako vedoucí jezdec šampionátu nejprestižnější kubatury superbiků na něj cestuje český pilot Matěj Smrž.

Mezinárodní německý šampionát IDM má už za sebou dva podniky, ten úvodní se jel na okruhu EuroSpeedway v Lausitzu a ten druhý v Oscherslebenu.
 
V mediálně nejsledovanější kubatuře superbiků vede v šampioátu IDM po dvojnásobném vítězství na okruhu Oscherslebenu český pilot Matěj Smrž s motocyklem KTM, který má na svém kontě 73 bodů. Druhý je 35-letý zkušený Rakušan Martin Bauer na stejném motocyklu s bodovým ziskem 66. Třetím je potom obhájce titulu a ex-pilot světových superbiků Australan Karl Muggeridge na Hondě (62 bodů). Následuje jako čtvrtý Rakušan Michael Ranseder (50), pátý je Damian Cudlin z Austrálie (48) a šestý je Dario Giuseppetti z Berlína (40). Zkušený ex-mistr Německa Jörg Teuchert má bodů 28 (7.) a Smržův týmový kolega Stefan Nebel je osmý (26). Top10 pak kompletují Sascha Hommel a Roman Stamm (oba po 23).
"První závod byl opravdu hodně tvrdý. Start se mně moc nepovedl a několik rychlých jezdců mě předjelo. Pak se stala ta havárie Daria Giuseppettiho a Stefana Nebela. Bohužel není to vůbec příjemné, když se zraní týmový kolega. Ve druhé části první jízdy jsem se držel Martina a když on několik kol před koncem odpadl, tak jsem závod dovedl vítězně až do konce. A to byl skvělý pocit. Ve druhém závodě jsem zaútočil hned od startu a první místo jsem si dokázal udržet až do konce. Ano byl to skvělý závodní víkend. Před týdnem jsme zde testovali a vyplatilo se nám to. Je to skvělý pocit ukázat, že jsme rychlí. Jsem prostě velmi happy vrátit týmu to, co pro mě všechno udělal. Už předtím jsem několikrát skončil druhý či třetí, ale tentokráte jsem prostě vyhrál a to dokonce dvakrát", zhodnotil svůj první historický double pro německý web SpeedWeek Matěj Smrž. 

Ještě jedna zajímavost se váže k letošnímu ročníku závodění superbiků v IDM, a sice ke změně pravidel. Doposud musely čtyřválcové motocykly s maximálním objemem 1000 ccm vážit po závodě 162 kg, zatímco u dvouválců o objemu do 1200 ccm to bylo 170 kg. Na základě požadavků továrny KTM o stejné váze pro všechny motocykly je nyní stanovena minimální váha pro oba motocyklové koncepty 168 kg. Takže docela hodně musel přidat váhy obhájce titulu Karl Muggeridge, který byl doposud na samé hranici 162 kg. "Nejvíce je to poznat při změně směru jízdy a také se to pochopitelně odrazuje negativně na Top Speedu. Ale brečet kvůli tomu nebudu", říká australský šampion. 

V kubatuře supersportů - bez české účasti - je na čele Němec Jesco Günther se ziskem 86 bodů před Švýcarem Danielem Sutterem (81) a Němcem Güntherem Knoblochem 72).

V nejslabší kubatuře IDM vede po dvou závodech Australan Jack Miller (45) před Němcem Lucou Amatem (41) a Švédem Alexanderem Kristiansonem (36). Ze tří jezdců s českou licencí je Ladislav Chmelík 10. (9) a Karel Hanika 15. (6).

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist