Co víte a nevíte o Láďovi Chmelíkovi

20-letý Ladislav Chmelík se letos stal vice-šampionem IDM v nejslabší objemové kubatuře tohoto mistrovství, tedy ve "dvácách". A tak jsme ho v rámci ukončení sezony jeho ex-týmu FGR Moto vyzpovídali.

Láďo, nejdříve Ti gratuluji k titulu německého vice-šampiona a trochu se nám představ:

Stáří, bydliště, student?, přítelkyně, hobby, oblíbené jídlo a pití.
Ladislav Chmelík, 20 let, studuju na České zemědělské univerzitě v Praze 1. ročník, s přítelkyní jsem rok, hobby - motorsport, lyžování, freestyle, bmx. Oblíbené jídlo: hovězí steak, oblíbené pití: hruškový džus
Máš za sebou velmi úspěšnou sezonu, kdy jsi se stal vice-šampionem IDM. Spokojen?
Ladislav Chmelík: "Když by mi někdo na začátku sezony řekl, po prvních testech, když jsem si zlomil klíční kost, že budu celkově druhý, tak si klepu na čelo. Měl jsem cíl jezdit v top 5 a občas se podívat na stupně vítězů, ale když jsem ve druhém závodě na Lausitzu dojel druhý, měsíc po zlomené kličce, moje cíle se trochu změnily, chtěl jsem bojovat o titul. Po Nürburgringu jsem se dostal do průběžného vedení, které mi vydrželo do posledního závodu na Hockenheimu. Poslední závod jsem musel vyhrát, ale v polovině mi praskl držák na kapotu, která mi v pravých zatáčkách škrtala o zadní kolo, nemohl jsem mít takový náklon a tím jsem ztrácel, dojel jsem druhý a mistr mi utekl o 8 bodů. Byl jsem zklamaný, měl jsem to na dosah, ale když si to srovnám s loňským rokem, kdy jsem byl 14., tak jsem spokojený!"

Srovnej seriál Alpe Adria a IDM, v obou jsi už dokázal vítězit?
L.Ch.:
"Letos jsem jel Alpe jen v Brně, jel jsem přibližně o sekundu za mým nejrychlejším časem a ještě jsem s náskokem vyhrál. Brali jsme to jen jako trénink na IDM, a kvůli sponzorům, abychom se objevili i doma. Říká se, že IDM je po Španělsku druhým nejprestižnějším šampionátem. Musel jsem bojovat o první místo stejně tak, jako když jsem jel okolo desátého. Velký rozdíl je délka závodů, Alpe je sprint jede se do 10 kol, v Brně myslím jen 8. IDM se jezdí na 77 km, to je zhruba 17-20 kol a jede se závod v sobotu i v neděli."

          

Máš za sebou i nějaké starty s wild card v Grand Prix, co Ti přinesly do Tvé další kariéry?
L.Ch.:
"Jet mezi těmi nejrychlejšími, je super zkušenost, okoukat stopu, brzdné body.., to vás určitě posune rychleji dopředu. Zjistil jsem rozdíly v technice i v mém jezdeckém stylu."

Jaké jsou Tvoje nejbližší závodní plány, asi IDM, že? A s jakou technikou, 125-ky nebo Moto3? L.Ch.: "Chceme jet IDM, samozřejmě moto3, protože 125 už jedou v IDM bez nároku na body."

A co starty s wild card v MS Grand Prix?
L.Ch.:
"Podle výsledků bychom rádi žádali i o divoké karty např.: Brno, Sachsenring"

Je seriál Grand Prix pro Tebe téma, nebo pouze snem?
L.Ch.:
"Byl bych moc rád, kdyby to bylo téma, ale k okolnostem a finančním prostředkům to je pouze jen sen".

Jsou důvodem sponzorské peníze?
L.Ch.:
"Šance sehnat sponzory v téhle době je poněkud mizivá a jelikož je můj otec soukromý zemědělec a jsme hodně závislí na počasí, tak si svět dovolit nemůžeme."
Musí jezdec platit i v IDM?
L.Ch.:
"Zatím jsem nikdy u nikoho nejel zadarmo, do každého týmu v IDM moto3 musíte něco donést."

Zapomněl jsem na nějakou otázku?
L.Ch.:
"Myslím, že ani ne, trochu jsem se zapotil:-)"

Takže přeji nejen pěkné Vánoce, ale pod stromeček kvalitní motocykl a i tu divokou kartu do Brna a na Sachsenring.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist