Testy Moto2 ve Valencii
Text: Jiří Mikšík | Foto: Friedrich Weisse, Honda ProRacing. Suzuki Racing | Zveřejněno: 17.11.2011 | Zobrazeno: 2 122x
Text: Jiří Mikšík | Foto: Friedrich Weisse, Honda ProRacing. Suzuki Racing | Zveřejněno: 17.11.2011 | Zobrazeno: 2 122x
Soul: Kapis.
tak Carmelo perli dalej: "Je absurdní, že takový jezdec, jako je Bradl, je požádán o čtyři nebo pět miliónů, aby mohl závodit v MotoGP. Jak je proboha možné, že člověk potřebuje takovou sumu?" pan E tiez je absorudne si vypytat 4 mil. eur od Sachsenringu. Ako je preboha mozne, ze Dorna potrebuje taku sumu?
Moze mi niekto povedat kolko ma desmo69 rokov?
SoulTrain21: my sme neriesili ceny motorov, cestovne a atd. My sme riesili poplatky od promoterov za organizovanie MotoGP, ze je to neskutocne zdieranie a pravdepodobne kvoli skonci za chvilku aj Brno.
To len desmo69 si mysli, ze Dorna z poplatkov za organizovanie + poplatky za televizne prava, ktore ziska kazdy rok, tak ich rozdeli do MotoGP a vobec, ale vobec nic si pre seba nehrabe
To skoro ani Bernie z F1 si skoro nic nehrabe, len dcere spravi svadbu za trapnych 5 mil. dolarov Ved co je to v dnesnej dobe, no nie? Ved to kazdy spravi taku svadbu svojej dcere
Marexi Celkove naklady za DODAVANI motoru byly 120mil eur(renault dodava pouze motory trem tymum,nema svuj tym ve formuli)tzn vyvoj a vyroba.Z tech 120mil se jim vratilo tim prodejem motoruu jednotlivym tymum 60milionu a dalsich 60mil na tom prodelali.V dobe,kdy meli ve F1 svuj vlastni tym se vsim vsudy(vyvoj monopostu,lidi atd) je to stalo 250-280.
Kapis?
Soul: V tom druhým odstavci ti moc nerozumím. Jako, že letos to stálo půlku a ještě něco trhli na prodeji motorů? Pokud ano, tak by bylo zajímavé zjistit, kolik byl čistý zisk, protože výroba takové techniky asi nebude snadná a levná. Snad to nemají jako Volkswgen s Veyronem.
Pity - rychlejší? Jen v několika závodech a o pár desetin a jen díky nasazení speciálních gum!
marex:Však píšu,že v tom roce,kdy renault vlastnil svůj tým,měli náklady kolem 250-280 mil eur.
120 milionu to bylo letos-60mil se jim z toho vrátilo,právě tím nákupem motorů jednotlivými týmy.
A co se týče nějakého vašeho žebříčku,tak do toho mě vůbec netahejte,mě na rychlosti na kolo,návštěvnosti,penězích a podobných nesmyslech nazáleži.Samozdřejmě v rozumné míře,série kde se bude jezdit o 2 minuty pomaleji asi nebude to pravé.
U mě byly letos absolutně top spíš národní serie BSB a AMA.V AMA hlavně sportbiky.Příští rok bude u mě v největším očekávání samozdřejmě WSBK,pač tam nastupuju tým snů :))
Pity: Jestli je to tak, tak soráč. Nesleduji to.
Marex: ano, loni tomu tak bylo ale letos při posl. porovnání časů jsme se tady všichni shodli, že moto2 jsou už opravdu rychlejší. Desmo může potvrdit
Soul 12:43: O.K. Počítáš náklady Renaultu,ale motor nedělá celou formuli a celkové náklady budou zahrnovat šasi, gáže jezdců, cestování... takže jestli tomu dobře rozumím, tak tým provozující formuli s jejich motorem ušetří za motory tu šílenou pálku a zbytek solí sám?
... díky za info, pro mě dost zajímavý!!!
Soul: Jasný. Dokud nevydáš svůj oficiální žebříček. Budeš patřit pod oficiální Marexovu stupnici rychlostního indexu závodních jednostopých strojů.
Pity: Tak teda podle tvého by sporty neměly být za Moto2, ne?
Marex: tvůj žebříček mi sedí, jak říkám, čím rycheljší bajk, tím výš v žebířčku .) jednoduché. F1 je nejrychlejší a jsou na prvním místě :) za nimi jsou pak gp2, a další :)
ST: jak to vidíš ty? .o)
Asi tam v Renaultu někdo krade jako u nás!
Jedna věc je,když nějaká obří firma,třeba automobilka,provozuje nějakej motosport a peníze,které se jí nevrátí bere jako investici do svého zviditelnění.
Druhá věc je,když ty peníze má jen nějakej soukromej tým,kterej si ty peníze shání a nemá je k dispozici.Tam je tato ztráta likvidační.
Ještě něco pro ty,co se pod článkem o Suzuki bavili o tom co kolik stojí.
Tak jen pro představu příklad z F1
Automobilka Renault v letošním roce měla deficit cca 60mil eur!! A nutné je připomenout,že Renault je POUZE dodavatelem motorů a nevlastní žádný tým!Dodává motory 3 týmům.Celkové náklady,za letošní rok, byly cca 120mil eur.Tu zhruba polovinu jim proplatí sponzoři a F1 jako taková.Renault těch ztratných 60mil označuje jako nutnou částku za reklamu.
Když ještě vlastnili ve F1 celý tým,což byl naposled tuším rok 09,tak ty náklady byly 250-280 mil eur
Poslední závod v BSB byl jeden z nej závodů tento rok
Když v MGP nezačne pršet,tak se toho moc neděje.
Všeobecně?To zamená,že mluvíš i za mě?
Hele. Ono to nakonec bude všeobecně takhle:
MGP
WSBK
Moto2
SSP
CRT
Čímž se omlouvám, že jsem třídu MOTO1 jistě neprávem rozdělil na 2 k sobě nepatřící třídy. Jsem já to ale jelito.
Pity 21:48- Vím, že "průkopníkem" dělení na ligy tu seš ty. Já si na to rozdělování nějak moc nepotrpím, ty to dělíš podle rychlosti, já bych tedy raději volil podle mediálního, ale HLAVNĚ, podle diváckého zájmu. Tudíž, MGP(jako celek) 1., WSBK(opět jako celek)2. Národní šampionáty jako 3.
Ale jak to tak čtu,to asi Alex myslí jako komentátor
Nějaké fotky z testů
//twitter.com/#!/CircuitValencia/media/slideshow?url=pic.twitter.com%2FTp81HWWV
Toto píše Alex Hofmann na svém twitteru
Ok ok ! I am not doing all this for money or fame here ! I can confirm that there is a good chance I will be on the grid at all Moto GP races of 2012 ! Motivated as ever / determined to not let go of the microphone in my hands. I will push my limits to the extreme
Teda MGP před BSB
BSB před MGP? To je na žalobu.
Rychlejší ale nudnější
1.WSBK
2.Moto2
3.MotoGP
4.BSB
5.SS
Pity asi taky jako ty!
Jasně, to byl jen takový "šťouch" aby diskuse nevázla. Ostatně, nepředpokládám, že RdP i Eli skončí v Moto dos.
akro: u mě to tak bylo vždycky! Ja se řídím jednoduchým pravidlem: čím rychlejší motorka (a tedy lepší čas na kolo) tím víc prestžinější. Takže pokud je wsbk po motogp nejrychlejší tak je správně na druhém místě.
To tvé pořadí kt. ty tady uvádíš bylo (je) u Desma a u Jana26, ti davaji moto2 před wsbk
jak to vidíš ty?
Takže Pity změna 1 třída MGP a druhá SBK a ne MOTO 2?