Radio Paddock hlásí...

Už druhý rok se jezdí kubatura Moto2 a i ve svém druhém roce nepostrádá svou dramatičnost. Podívejme se nyní trochu do zákulisí - naší vloni velmi úspěšné kubatury.


Svět naruby.
V loňském roce získal tým CIP Technomag v prvních dvou závodech dvě podiová umístění a celkem čtyřikrát skončil v Top 15, tedy na bodech. A letos? Současní dva piloti této francouzské stáje Alana Broneca, Dominique Aegerter a Kenan Sofuoglu, bojují vůbec o to, aby bodovali. Naposled v Jerezu to bylo za dvě nuly, předtím v Losailu bodoval pouze Švýcar. Největším zklamáním jsou pochopitelně výkony supersportového šampióna Kenana Sofuogla, který je bez jediného bodíku. Turecký jezdec vypadá hodně bezradný a naposled v Jerezu si nechal svůj motocykl Suter přestavět opět na model 2010, tedy na verzi, s kterou vedl vloni v Estorilu při svém prvním startu závod od samotného začátku. Přitom se nedá říci, že by model Suter MMXII byl špatný, vždyť v Jerezu obsadili piloti s tímto šasí první a druhé místo - Iannone a Lüthi a v průběžné kalsifikaci MS jim patří první a třetí příčka. Takže zřejmě je to pouze o jezdci, neboť vloni za tento tým jezdil skvělý Japonec Tomizawa...Sofuoglův týmový kolega Aegerter naproti tomu používá pouze model 2010, neboť po totálním pádu mu z nového motocyklu modelu 2011 stejně nic nezůstalo.  

U MZ není stále klid. Závěrečné předjetí Maxe Neukirchnera v poslední zatáčce celého závodu v Jerezu, který tak projel cílem jako 10. a svého týmového kolegu Anthonyho Westa tím vyřadil z Top10 se neobešlo u Australana bez zdvihnutého prostředníku směrem k Němci, tedy symbolu, který platí na celém světě úplně stejně. A díky blíže nespecifikované technické chybě konstruktéra továrního týmu MZ Dietmara Franzena ve funkci "Head od Motorsport u MZ", byl jmenovaný Dietmar Franzen, ostatně angažovaný šéfem Martinem Wimmerem teprve v této zimě - po Jerezu okamžitě propuštěn...  

Čtyřicet let bez německého vítězství. Po prvním místě Stefana Bradla s motocyklem Kalex v Losailu se pochopitelně dlouho diskutovalo mezi odborníky a zkoumalo v análech, kdy naposled vyhrál ve střední kubatuře závodů Grand Prix německý motocykl? A zde je odpověď! Bylo to v roce 1971 na Salzburgringu, kdy závod dvěstěpadesátek vyhrál Ital Silvio Grassetti s motocyklem MZ. Ve stejném roce ale vyhrál tento stejný jezdec ještě v belgickém Spa-Francorchampsu. Jinak MZ vyhrála v této kubatuře celkem 7x. O to první historické vítězství se zasloužil v roce 1958 Horst Fügner ve švédské Hedemoře, a dále ještě vyhráli: 1959 - Garry Hocking 2x (Ulster GP a Hockenheim), 1963 - Mike Hailwood na Sachsenringu a 1964 - Alan Shepherd v Daytoně. 


Wargalova premiéra. Polák Lukasz Wargala konečně zaplatil svůj sponzorský příspěvek a tak mohl v Jerezu závodit. V tréninku skončil jako poslední se ztrátou 6.186 sekundy na Polemana Bradla, v závodě samotném pak havaroval z 38. místa hned ve druhém kole závodu. Přesto je to po hodně dlouhé době, že má Polsko svého stabilního zástupce v šampionátu Grand Prix silničních motocyklů.  

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist