Mika Kallio o své nové kubatuře
Text: Jiří Mikšík | Foto: VDS Racing | Zveřejněno: 8.3.2011 | Zobrazeno: 2 439x
Po absolvování 32 závodů Grand prix v královské kubatuře MotoGP pojede letos sympatický Fin Mika Kallio závody stejného seriálu, ovšem ve třídě Moto2.
Svou doposud nejtěžší sezónu - tedy 2010 - má 12-násobný vítěz Grand prix (125-7x, 250-5x) Mika Kallio naštěstí už za sebou. "Moje druhá sezóna v MotoGP na motocyklu Ducati byla hodně špatná, bez dobrých výsledků (pouhých 43 bodů a 17. místo, nejlépe 7. v Jerezu a 9. v Laguně Sece - pozn. Bosso) a prakticky už od léta bylo jasné, že pravděpodobnost dalšího závodění v královské kubatuře je hodně malá. Ukázalo se navíc, že sponzorské peníze budou v budoucnosti hrát větší roli, než jezdecké schopnosti, což je reálná situace na jezdeckém trhu. A pro nás Severoevropany je to ještě o trochu těžší. Dvouletou smlouvu s Pramac Racing jsme ukončili ve vzájemné shodě a rozešli se jako přátelé, ještě před ukončením sezóny", vysvětluje závěr loňské sezóny Mika Kallio.
"Měl jsem sice nabídku na zbytek sezóny 2010 jezdit v továrním týmu Aprilie místo zraněného Camiera, ale Pramac mně to nedovolil. Rozhlížel jsem se také v paddocku superbiků na rok 2011, ale chtěl jsem raději zůstat v seriálu Grand Prix, tedy v závodech, kde znám perfektně prostředí a také okruhy. V médiích se spekulovalo, zda budu ve společném projektu s Aki Ajem, ale to byly pouze spekulace. Pokud by jsi jako Fin chtěl jezdit ve finském týmu, tak musíš mít také finské sponzory a to je nereálné, neboť ve Finsku se nejezdí žádný závod Grand Prix", říká dále finský pilot, který má za sebou plných 9 sezón v Grand prix.
"Nyní mám tedy smlouvu s belgickým týmem Marc VDS, ačkoliv jsem měl nabídky i od jiných týmů. Tato skupina má ale dlouholetou tradici, co se týká závodů na čtyřech kolech a nyní tedy chtějí závodit úspěšně i na dvou kolech. Sice mají zkušenosti pouze z jedné sezóny, ale jsou odhodláni být úspěšní a to je to hlavní", je si jistý o svém novém chlebodárci dvojnásobný vicemistr světa stopětadvacítek z let 2005 a 2006 a doplňuje: "Hned po Valencii jsem mohl testovat Suter MMX a byl jsem hodně překvapen. Očekával jsem úplně něco jiného. S Moto2 musíš jezdit úplně jinak než s motocyklem MotoGP. 600-ka je pochopitelně menší a také lehčí. První test nebyl vůbec jednoduchý a poznal jsem, že musím svůj jezdecký styl úplně změnit. Sedl jsem si s celým týmem a zjišťovali jsme, co je důležité. Následující test pak už byl v pohodě".
Poslední test probíhal bez problémů, až do soboty, kdy okamžitě po prvním výjezdu z boxu týmu Marc VDS najel finský pilot na kaluž vody, kterou způsobil motocykl Alexe de Angelise. Při pádu si Mika Kallio podhomoždil zápěstí, které pak přes noc na neděli opuchlo. "Nebyl jsem schopen udržet ani šálek kávy, v ruce jsem neměl vůbec žádnou sílu.", říkal sympatický Fin, jehož motocykl museli jeho mechanici opravovat celé čtyři hodiny během sobotního testu: "Do Kataru by ale mělo být vše v pořádku", uzavřel novou výzvu ve svém životě finský pilot belgické stáje.
"Měl jsem sice nabídku na zbytek sezóny 2010 jezdit v továrním týmu Aprilie místo zraněného Camiera, ale Pramac mně to nedovolil. Rozhlížel jsem se také v paddocku superbiků na rok 2011, ale chtěl jsem raději zůstat v seriálu Grand Prix, tedy v závodech, kde znám perfektně prostředí a také okruhy. V médiích se spekulovalo, zda budu ve společném projektu s Aki Ajem, ale to byly pouze spekulace. Pokud by jsi jako Fin chtěl jezdit ve finském týmu, tak musíš mít také finské sponzory a to je nereálné, neboť ve Finsku se nejezdí žádný závod Grand Prix", říká dále finský pilot, který má za sebou plných 9 sezón v Grand prix.
"Nyní mám tedy smlouvu s belgickým týmem Marc VDS, ačkoliv jsem měl nabídky i od jiných týmů. Tato skupina má ale dlouholetou tradici, co se týká závodů na čtyřech kolech a nyní tedy chtějí závodit úspěšně i na dvou kolech. Sice mají zkušenosti pouze z jedné sezóny, ale jsou odhodláni být úspěšní a to je to hlavní", je si jistý o svém novém chlebodárci dvojnásobný vicemistr světa stopětadvacítek z let 2005 a 2006 a doplňuje: "Hned po Valencii jsem mohl testovat Suter MMX a byl jsem hodně překvapen. Očekával jsem úplně něco jiného. S Moto2 musíš jezdit úplně jinak než s motocyklem MotoGP. 600-ka je pochopitelně menší a také lehčí. První test nebyl vůbec jednoduchý a poznal jsem, že musím svůj jezdecký styl úplně změnit. Sedl jsem si s celým týmem a zjišťovali jsme, co je důležité. Následující test pak už byl v pohodě".
Poslední test probíhal bez problémů, až do soboty, kdy okamžitě po prvním výjezdu z boxu týmu Marc VDS najel finský pilot na kaluž vody, kterou způsobil motocykl Alexe de Angelise. Při pádu si Mika Kallio podhomoždil zápěstí, které pak přes noc na neděli opuchlo. "Nebyl jsem schopen udržet ani šálek kávy, v ruce jsem neměl vůbec žádnou sílu.", říkal sympatický Fin, jehož motocykl museli jeho mechanici opravovat celé čtyři hodiny během sobotního testu: "Do Kataru by ale mělo být vše v pořádku", uzavřel novou výzvu ve svém životě finský pilot belgické stáje.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?