Jezdci tříd Moto3™ a Moto2 byli s výkonem pneumatik Pirelli velmi spokojeni
Text: Petr Czyž | Foto: Pirelli | Zveřejněno: 22.2.2025 | Zobrazeno: 1 327x
Tento týden absolvovali jezdci tříd MS silničních motocyklů Moto3™ a Moto2™ třídenní testy na okruhu v Jerezu. Testy to byly pro většinu úspěšné, jelikož měli možnost si vyzkoušet nové pneumatiky Pirelli, které jim umožnily dosáhnout výborných časů na kolo a v některých případech i překonat stávající rekordy.
Během tří dnů oficiálního předsezonního testování ve španělském Jerezu byl v Moto2™ nejrychlejším jezdcem Aron Canet (Fantic Racing Lino Sonego). Canet s předními pneumatikami SC1 (měkká) a zadními SCX (super-měkká) zajel v prvním tréninku třetího dne čas 1'39,552 sekundy, což je zlepšení o více než jednu sekundu oproti platnému rekordu 1'40,640 sekundy z roku 2023.
V Moto3™ byl nejrychlejší José Antonio Rueda (Red Bull KTM Ajo), který v prvním tréninku třetího dne zajel ve svém třicátém a posledním kole nejlepší čas 1'43,357 sekundy, což je zlepšení o přibližně tři a půl desetiny oproti stávajícímu rekordu 1'43,710 sekundy, který v roce 2024 nastavil David Alonso (dnes jezdec Moto2™). Nový rekord byl nastaven na měkké směsi SC1 u přední i zadní pneumatiky.
Giorgio Barbier (Pirelli) tři dny testování v Jerezu komentoval slovy: „Z výsledků předsezonních testů v Jerezu máme radost. Nejdůležitější novinka, a sice super-měkká zadní směs SCX přidělená pro Moto2™, měla s rekordními koly mimořádně pozitivní premiéru. Tato směs je v mistrovství světa superbiků přítomna a velmi ceněna již několik let a v Jerezu se nám potvrdilo, že i v Moto2™ může toto řešení, pokud je použito za správných podmínek, nabídnout výraznou výhodu z hlediska přilnavosti. Čas na kolo Arona Caneta, který byl o více než jednu sekundu rychlejší než rekord trati, je toho důkazem.“
„Kromě Caneta směs velmi ocenili i všichni ostatní jezdci, a to nejen z hlediska absolutního výkonu, ale také z hlediska progresivního a konstantního chování při simulaci závodu. Skvělou zpětnou vazbu jsme obdrželi také z hlediska nového 3,5 palcového předního ráfku. Tento rozměr jsme podporovali, protože je vhodný pro naše pneumatiky, které jsou určeny pro sériovou výrobu. Ve skutečnosti jsme zaznamenali dobré, rovnoměrné opotřebení, což je známka toho, že umožní jezdcům ještě více využít potenciál přilnavosti a agility dostupných pneumatik.“
„Při stejném přídělu oproti loňskému roku byl v Moto3™ překonán také historický rekord okruhu, což je pozitivní známka toho, jak týmy efektivně využívají zkušenosti získané s pneumatikami SC1. Vzhledem k těmto předpokladům, které vyplynuly minulý týden z testů v Portimau, tak z těch třídenních v Jerezu, se můžeme těšit na dva vzrušující a konkurenceschopné šampionáty. Rád bych popřál hodně štěstí všem týmům a jezdcům,“ dodal Giorgio Barbier (Pirelli) závěrem.