Holgado zvládá přestup do Moto2™ lépe než šampion Alonso
Text: Petr Czyž | Foto: CFMOTO Aspar Team | Zveřejněno: 21.3.2025 | Zobrazeno: 1 933x
Přestup z Moto3™ do Moto2™ je pro jezdce dlouhodobě velmi riskantním podnikem, jelikož i ti nejlepší mají někdy problém se adaptovat nové technice a ve střední kubatuře se trápí, což jim následně zavře dveře do MotoGP™. Úřadující mistr světa Moto3™ David Alonso (CFMOTO Inde Aspar Team) byl loni v nejnižší kubatuře k nezastavení, letos je prvním rokem v Moto2™ a po dvou GP zatím bez bodu. Daniel Holgado (CFMOTO Inde Aspar Team), který loni bitvu o titul prohrál, je v této chvíli nejlepším nováčkem střední kubatury.
Po dvou závodech sezony 2025 je Španěl #27 Daniel Holgado průběžně sedmý. Druhým nejlepším nováčkem je sedmnáctý Adrian Huertas (Italtrans Racing Team), takže velký rozdíl. Holgado, pokud si tento trend umístění v Top10 zachová, může mít velmi dobrou premiérovou sezonu a šanci být příští rok jedním z hlavních hráčů.
„Jsem velmi šťastný za tento druhý závod a za to, že jsem opět skončil v první desítce,“ řekl Holgado po závodu v Argentině. „Byl to další splněný cíl, závod jsem dokončil, užil si ho a dál se učil. Dosáhli jsme dobrého výsledku, z čehož můžeme mít velkou radost. Z Argentiny odjíždím s dobrou náladou a těším se na další závod. Musíme tímto stylem pracovat dál, vše ostatní přijde.“
Podstatně horší vstup do sezony má #80 David Alonso, mistr světa Moto3™ z roku 2024. Kolumbijec pokračuje s týmem Aspar také letos, jen v třídě Moto2™, která je pro něho zřejmě náročnější, než možná předpokládal. Na příkladu Holgada je vidět, že adaptace novým podmínkám je v případě Alonsa mnohem komplikovanější.
K závodu na Autódromo Termas de Río Hondo, v němž byl David Alonso dvacátý, Kolumbijec poznamenal: „Všechen pozitivní cit s motorkou, který jsem měl tento víkend, jsem v závodě nenašel a jsou věci, které se ve zbytku tréninků nepovedly. Nemohl jsem prudce brzdit, protože jsem jel zezadu, a když jsem zrychlil, zůstal jsem na místě. Snažil jsem se držet tempo během všech kol, aby mi jezdci přede mnou neodjeli.“