Filip Salač k testování v Portimau

Poslední tři dny testování absolvoval v portugalském Portimau český závodník Filip Salač (Kalex). Ten se s týmem Gresini Racing připravuje na svoji premiérovou sezonu jezdce třídy Moto2 a krátce před zahájením sezony v Kataru je pozitivně naladěn.

Předchozí privátní testy v Jerezu naznačovaly, že přizpůsobení se nové technice nedělá Filipu Salačovi větší problémy. Jeho ztráta na nejrychlejší byla vždy minimální a to byl hodně povzbudivý signál. Bohužel v Jerezu také absolvoval těžký pád, který mu neumožnil vytěžit maximum dostupného času na dráze a ze začátku ovlivnil i výkony v Portimau. Nakonec se Salačovi vrátila potřebná jistota, což se projevilo na výsledných časech.

Poslední den testu nastavil Pedro Acosta (KTM) maximum na rekordní hodnotu 1'41,552 sekundy. Filip Salač byl s kolem za 1'43,023 sekundy sedmnáctý a ztráta 1,471 sekundy není až tak vysoká. „První den byl těžký, protože jsem měl problém si věřit s předkem, pravděpodobně kvůli nehodě z Jerezu,“ prozradil český závodník. „Naopak druhý den to bylo mnohem lepší, znovu jsme nalezl ten správný cit a od druhé částí mě to už začalo bavit! Udělal jsem výrazný krok vpřed co se týče časů, ale také s ohledem na nastavení motorky.“

„Třetí den (pondělí) jsme měli v plánu jet jen dva tréninky, ten odpolední jsme vynechali, protože už balíme do Kataru a je chladněji. V prvním tréninku jsme zkoušeli závodní strategii a chytl jsem docela dobré tempo, jel jsem sám lehce za hranicí 1:43, což je dobré ve srovnání s ostatními jezdci. V osmém tréninku jsme si řekli, že zkusíme time attack. Při prvním obutí dobrých pneumatik jsem měl lehký pád v prvním kole, zajel jsem do boxů a mechanici mě znovu vypustili. Bohužel si nevšimli, že mám prasklou hadičku od zadní brzdy, takže mi nefungovala. Musel jsem tedy znovu do boxů a najednou byl čas jen na jedno rychlé kolo. Zkusili jsme tedy dát nové měkké pneumatiky, ale tato guma zde není vpředu úplně nejlepší. To už byly naše poslední pneumatiky. Dal jsem jedno rychlé kolo, to bylo 1:43,023 a v dalším kole jsem byl v prvním sektoru ještě o desetinu rychlejší, ale poté jsem na druhém sektoru spadl. Opět lehký pád na předek. Motorce se nic nestalo, jen odřená stupačka a řídítko. Tým je spokojený, já také, a už se těšíme do Kataru, myslím, že jsme dobře připraveni. Děkuji všem, kdo mě podporují.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist