Bradl: Začínáme od nuly

"Pokud se to nezmění, tak po sezóně tým Kiefer opustím", říká letošní čtyřnásobný vítěz kubatury Moto2 Stefan Bradl, který naznačuje, že je jeho tým na boj o titul mistra světa absolutně nepřipraven.

Začátek letošní sezóny byl pro německého pilota Stefana Bradla jako z učebnice motocyklového závodění. V prvních šesti závodech čtyřikrát vyhrál a na podium nedosáhl pouze v deštivém Jerezu, kdy se raději spokojil s jistými body za 6. místo, než aby riskoval pád. Potom sice následoval bezbodový Assen, ale v dalších podnicích Grand Prix dojel německý pilot týmu Kiefer Viesmann Kalex třikrát druhý a jednou třetí. Pak ale přišel problém se zadní pneumatikou v Aragonu a na stupně vítězů se nedostal ani v Motegi.

Není tedy ani divu, že po japonské Grand Prix se mění lídr této kubatury a na čelo tabulky MS se tak poprvé dostává nový španělský talent tohoto desetiletí, Marc Marquez.

Stefan Bradl sice zůstává navenek klidný a říká: "Nic se neděje, začínáme vlastně znova od nuly a jak Phillip Island, tak Sepang jsou moje oblíbené tratě".

Ovšem úplně tak idylické to zase není a německý jezdec, o kterého je po jeho definitivním oznámení o setrvání v Moto2 i na příští rok velký zájem od řady předních týmů, říká celkem jasně: "Nechci si stěžovat, ale pokud pojedu i příští rok za tým Kiefer, tak se musí řada věcí změnit. Je vidět, že tým Marca Marqueze, který už na svém kontě jeden titul mistra světa má, dělá daleko více a hlavně profesionálněji. Má daleko více testovacích kilometrů ze zimy a na jaře a nedávno znovu testoval.".
Jistě továrna Suter, s jejímž motocyklem Marquez jezdí, profitovala samozřejmě ze situace, že se Suter několikrát přidal k testování s MotoGP, ovšem Kiefer nevyužil ani své dvě zapsané testovací tratě Mugello a Assen: "V Mugellu jsme vůbec nebyli a v Assenu pouze jeden den. A Hockenheim před Brnem byla vlastní iniciativa moje a Kalexu. Bylo to sice skvělé, ale tento okruh není tratí Grand Prix, takže jsme z toho neprofitovali na nějaký závod. A je zde vidět i rozdíl budgetu, který má k dispozici Marquez a my. Navíc Španělé mají díky svým povětrnostním podmínkám úplně jiné možnosti pro testování, ale já se nechci na nic vymlouvat. Ale tak, jak to bylo doposud, tak už to dál fungovat nemůže. Pokud se některé věci zásadně nezmění, tak tým opustím. Já jsem prokázal svou konkurenceschopnost a byl jsem úspěšný v několika kubaturách".

Ovšem i po Motegi je ale Bradl optimistou: "Na závodní trati není mezi mnou a Marquezem žádný velký rozdíl. Jistě, on je hodně silný. Já ale nemám strach a vím, že jsem schopen vlastními silami získat titul mistra světa".
Bradlův tým Kiefer neprochází v tomto období zrovna příjemnou částí sezóny. Kromě neuskutečněného plánu vstupu do MotoGP a ztráty prvního místa v tabulce MS kubatury Moto2 dostal nyní tento německý tým další ránu, a sice to, že na další rok závodění 2012 mu bylo přiděleno pouze jedno místo na startovním roštu Moto2, ačkoliv letos měl místa dvě! Samozřejmě se nabízí otázka, jak je to možné, vždyť tak úspěšným týmům vždy IRTA vyhoví.

A zde je odpověď: IRTA vloni neakceptovala tým manažera Marca Rodriga "Grand Prix Team Switzerland" (jezdec Randy Krummenacher) a Kiefer Racing vzápětí za 850 000 Euro toto své druhé místo Švýcarům prodal a to si pochopitelně IRTA nenechala líbit a při výběru na rok 2012 také svou moc jasně uplatnila.

Majitel jmenovaného týmu Stefan Kiefer vidí situaci jinak a o slově "prodat" nechce ani slyšet: "Týmové místo jsem neprodal. Nebylo to nic jiného, než s Vectorem u Leonova či dříve s Heidolfem.".

IRTA je ale jiného názoru a vše bere jako porušení pravidel: "Moc dlouho jsme se zaobírali projektem MotoGP a tohle nám prostě uniklo", je názoru Kiefer.

A samotný Marco Rodrigo ze stáje Grand Prix Switzerland, který na příští rok jedno místo na roštu Moto2 získal, k výrazu "bought" - zakotveném přímo ve smlouvě mezi Kieferem a týmem Switzerland, vysvětluje: "Kieferovi jsem zaplatil peníze na rok 2011, aby mohl jednak Randy závodit a abychom mohli využívat některé týmové služby Kiefer Racing. Mohli jsme využívat pro vlastní potřebu část hospitality, měli jsme k dispozici i určitou část reklamní plochy na týmovém trucku. Kiefer také pro nás objednal motocykly u Kalexu. Já jsem tedy zaplatil za to, že využiji možnost jednoho závodního místa. Pokud je problémem výraz "prodat", tak ho prostě nahradíme jiným. Ovšem ve smlouvě bylo jasně formulováno a zakotveno, že toto řešení bude domluveno na patřičných místech. Teprve nyní v Aragonu jsem se dozvěděl, že to Kiefer s nikým neřešil. Měl to dělat dle platné smlouvy už tehdy a ne nyní, až už je pozdě.".
   

   

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist