Vážím si podpory fanoušků, říká osmý jezdec MS Jakub Kornfeil

Motocyklový závodník Jakub Kornfeil je stálým zástupcem v mistrovství světa už od roku 2010, kde úspěšně reprezentuje barvy České republiky. Každým rokem se v celkovém hodnocení třídy Moto3 posouvá směrem k předním příčkám a letošní ročník byl s konečným osmým místem jeho prozatím nejúspěšnější. Po dvou letech odchází z týmu Drive M7 SIC Racing s nímž získal troje umístění na stupních vítězů. Jeho novým domovem bude v roce 2017 německá stáj Prüstel GP Peugeot Motorcycles (Peugeot MC Saxoprint) a místo Hondy bude závodit v sedle stroje Peugeot.

Třiadvacetiletý Jakub Kornfeil má za sebou zatím nejúspěšnější sezonu kariéry jezdce mistrovství světa silničních motocyklů. Nicméně jak on sám v rozhovoru pro web Motorkáři.cz přiznal, mohlo to být klidně daleko lepší. Možná proto získal pocit, že potřebuje změnu, aby se znovu posunu dál, protože je to tělem i duší ryzí závodník.

V současné době je Jakub Kornfeil jediný z českých jezdců, který se dokáže každým rokem zlepšovat a být stabilní součástí startovního roštu mistrovství světa silničních motocyklů. Samozřejmě bez pomoci partnerů by to nebylo možné a je to především slovenská společnost Redox, která je vidět na kapotážích a kombinézách českého závodníka. Ten má nyní před sebou novou výzvu v podobě přestupu k týmu Peugeot MC Saxoprint.

Naposledy jsme mluvili před víkendem v Brně, kde to skončilo s deseti body za šesté místo. Jaká byla letošní domácí Grand Prix pro Jakuba Kornfeila?
Jakub Kornfeil: „Skvělá. Pro mě to byl určitě parádní víkend a musím říct, že poprvé za posledních pár let jsem si to neskutečně užil. Měli jsme na dobrém místě týmové hospitality, také garáž byla dobře umístěna, nakonec i výsledky tam byly, takže za mě určitě výborný víkend. Navíc se přijel podívat Igor Timko (frontman skupiny No Name) s rodinou, což je zpěvák, kterého nesmírně obdivuji, a také ministr financí Andrej Babiš.“

V polovině sezony jste hovořil o tom, že Honda je dobrá motorka, ale problém je víc na straně převodovky. Co přesně vás trápilo nejvíc?
Jakub Kornfeil: „Problém byl v tom, že přes zimu 2015/16 udělali u KTM velmi dobrou převodovku. Samotné motory oni mají dobré už od doby, kdy do mistrovství světa přišli. Honda je ale začínala postupně dohánět, ale jakmile se přiblížili, KTM zapracovala a posunuli se zase o něco dál. My jsme k Hondě přestoupili s ambicemi, že letos bude dominovat, jenže u KTM zlepšili tu zmiňovanou převodovku a motorka jim jezdila a řadila výborně. Navíc my převody moc poskládat neuměli, protože to byl náš první rok s Hondou, takže jsme v tomto směru ztráceli.“

Kvalifikace pro vás letos nebyly snadné ...
Jakub Kornfeil: „Je to tak. Dokážu jezdit stabilně rychlá kola v rozmezí desetiny, takže mám rychlé závodní tempo, ale problém je ten, že nedokážu zajet to jedno jediné extrémně rychlé kolo, což jsou pak ty starty ze zadních pozic.“

Třeba ale v Misanu to byl start ze čtvrté pozice. Čím to?
Jakub Kornfeil: „Musím říct, že zrovna tam mě to moc nebaví. Mám určitě jiné tratě, kde jezdím raději. Letos jsem se tam ani moc netěšil, protože loni jsem tam dostal penalizaci, ale nakonec musím říct, že to byl v tomto roce můj zřejmě nejsilnější víkend. V tréninkových jízdách jsem celkem dominoval a když jsem párkrát zamířil do boxů, tak jsem u svého jména viděl červenou. Škoda, že se mi nepovedla první řada. Po skončení kvalifikace jsem byl stále druhý, ale pak mě myslím Bulega s Bastianinim posunuli do druhé řady. Nakonec se mi závodilo skvěle, protože jsme motorku připravili velmi dobře a já skončil pátý.“

Někdy slyšíme, že o nic nejde, byl to jen trénink … . Jak moc je trénink důležitý?
Jakub Kornfeil: „Nesmírně. Je třeba se trefit do nastavení už od prvního tréninku, protože se říká, že pokud ztratíte první trénink, je ztracený celý víkend. Je třeba hned od začátku jet na dobrý čas, protože pak už se ani moc nezrychluje, takže první trénink je alfou a omegou pro úspěšný víkend.“

Závod na Phillip Islandu jste letos jako jeden z mála nedokončil. K čemu tam došlo?
Jakub Kornfeil: „Tam šlo o to se udržet na trati. Dráha je extrémně rychlá, vlastně nejrychlejší v celém seriálu a já nevím, zda někteří kluci jsou ještě nevybouření, ale závodí se tam prostě jinak a je tam kvůli tomu spousta pádů. Tam jde hlavně o to se do ničeho nepřimíchat, nebýt pokud možno součástí nějakého hromadného pádu a držet si svoji pozici. Startoval jsem tam taky dost zezadu a po čtyřech, pěti kolech jsem to dostal do první desítky. Klidně to mohlo dopadnout jako loni, kdy jsem málem z poslední pozice šel do vedení, ale nedopadlo. V jednom místě jsem udělal chybu, zadní kolo mi šlo do smyku a v jednu chvíli se nadzvedlo, otáčky vyletěly šíleně vysoko a zadřel se mi motor. Krátce potom došlo k hromadné kolizi jezdců a zastavení závodu. Já jsem na restart nemohl, protože jsem s motorkou nedojel do boxů a museli mi ji přivést na vleku. Navíc máme jen jednu a vyměnit motor do nového startu nebylo reálné.“

Velká cena Malajsie byla domácí Grand Prix pro váš tým a týmového kolegu. Dal se tlak ze strany fanoušků a médií srovnat s tím, co je každým rokem v Brně?
Jakub Kornfeil: „To vůbec ne. Pokaždé naplánují spoustu akcí, takže máme plný kalendář od rána až do večera, ale dopadne to tak, že jich nakonec není ani polovička. Navíc do paddocku tam nemá přístup moc lidí. To si opravdu hlídají a v boxech jsme měli jen kolem dvaceti hostů. Z toho patnáct jich byla rodina od týmového kolegy Norrodina, který má jedenáct sourozenců. Takže pro nás to byl naprosto klidný víkend a mohli jsme se plně soustředit na závodění.“

V takto důležitém závodu nakonec bodujete druhým místem v cíli. Nebylo jim nakonec líto, že odcházíte?
Jakub Kornfeil: „Tak to bylo opravdu parádní závěr víkendu. Líto jim to možná trošku bylo, protože jsem zaslechl, nevím to sice na sto procent, ale majitel týmu dostal za úkol mě dostat zpátky. Zřejmě se ozvali partneři a sponzoři týmu, kterým možná vadilo, že odcházím, ale s tím už se nedalo nic dělat.“

Jak vlastně došlo k rozhodnutí tým Drive M7 SIC Racing opustit?
Jakub Kornfeil: „Měli jsme pro letošní sezonu nějaký cíl, který jsme s odřenýma ušima splnili. Tím cílem bylo skončit osmý na světě, přesto to mohlo být mnohem lepší, určitě do pátého místa. Sám jsem si to vyhodnotil tak, že už s týmem dál pokračovat nebudu. Prostě to už nešlo dopředu, více méně to zůstávalo na místě a oni neměli takové ambice, jaké jsem měl já. Já jsem do toho dával maximum a necítil jsem to samé z jejich strany, takže proto jsem se rozhodl jít jinam.“

Máte za sebou první testy s Peugeotem. Je to začátek znovu od nuly?
Jakub Kornfeil: „Mám za sebou první testy a myslím, že mi motorka sedla docela dobře. Musíme si počkat na verzi 2017 a uvidíme. S týmem jsem si sedl. Jsou tam kluci z Německa, Španělska a Francie, což je kombinace, která mi opravdu vyhovuje. Okamžitě jsem si s nimi rozuměl a po těch dvou dnech testů si myslím jsem už dobře zapadl. V mém bývalém týmu to bylo trošku jinak. Závodění je o tom, jak si rozumíte s týmem a to je hodně důležité pro dobrý výsledek.“

Jak bude vypadat příprava na novou sezonu?
Jakub Kornfeil: „Na příští rok začínám s fyzickou přípravou už příští týden a první testy máme až v únoru. Příprava na sezonu začíná být stále důležitější a všichni tomu věnují velkou pozornost. Takže já si pojedu systém přípravy, na který jsem zvyklý.“

Součástí letní přípravy je také závodění na jetsurfu. Jak šlo letos?
Jakub Kornfeil: „Letos jsem neměl štěstí. Šlo to místy dobře, ale taky mě párkrát zradila technika a šampionát jsem nevyhrál, takže tím pádem jsem neobhájil titul mistra světa. Celkově jsem skončil druhý, ale příští rok jdu do toho zase. Ve smlouvě naštěstí nic zakázaného nemám, takže je to dobré.“

Co se týče fanoušků, cítíte z jejich strany potřebnou podporu?
Jakub Kornfeil: „Já myslím, že mám spoustu věrných fanoušků. Jsem jezdec, který závody dokončuje, v každém z nich se snažím odevzdat maximum a bojovat za dobrý výsledek. Myslím, že nás momentálně moc není, teď ještě Filip Salač, tak uvidíme. Každopádně chci všem fanouškům poděkovat za jejich podporu, protože ne vždy se daří a podpora právě v době, kdy vám to nejde je nesmírně důležitá. Moc si Vaši přízně vážím. Zároveň chci poděkovat všem svým partnerům, bez kterých by závodění na této úrovni nebylo možné a v neposlední řadě chci poděkovat všem členům týmu Drive M7 SIC Racing s nimiž jsem prožil poslední dvě sezony v mistrovství světa. Věřím, že nadcházející sezona bude pro nás všechny ještě zajímavější.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist