Salače zastavila porucha motoru, na zlepšení nezbyl čas
Text: Petr Czyž | Zdroj: TZ Filipa Salače | Foto: Redox Prüstel GP Team (Ronny Lekl) | Zveřejněno: 15.6.2019 | Zobrazeno: 2 462x
Český závodník Filip Salač vyrazil do ranního tréninku třídy s tím, že vyzkouší nové nastavení motorky. Bohužel krátce po vyjetí na trať se mu na jeho KTM bouchl motor a celý trénink musel vynechat. Do kvalifikace tým pracoval na výměně za jiný, nastavení motorky zůstalo stejné. To se ukázalo jako nevhodné a ztracené drahocenné minuty z ranního tréninku chyběly pro lepší doladění nastavení motorky do kvalifikace. V ní český závodník zajel čas 1:51,578, který bohužel stačí na start z konce startovního pole.
Filip Salač po katalánské kvalifikaci uvedl: „Ve třetím volném tréninku mi po prvním měřeném kole bouchl motor, pravděpodobně se rozbil píst a tím pádem jsem musel odstoupit. Kvůli tomu jsem neodjel žádná další kola a přišel o třetinu volných tréninků, které máme celkově. To znamená 40 minut z celkových 120 minut, což je celkem dost. Nemohli jsme vyzkoušet změny na motorce. Cílem bylo se dostat přímo do druhé kvalifikace. Všechno jsme na to měli připravené, včetně nových pneumatik, ale po tomto problému s motorem už jsem dál jet nemohl."
„Do kvalifikace jsme motor vyměnili a jeli na dva výjezdy s novými pneumatikami. Nastavení, které jsme chtěli ve třetím volném tréninku vyzkoušet, nebylo dobré a v kvalifikaci to nefungovalo. Za dva tréninky se motorka nedá optimálně nastavit. Byla to pro mě další z těch horších kvalifikací a myslím si, že pokud by mi motor nebouchl, bylo by to 100% lepší.“
„Včera jsem jel od prvního volného tréninku dobře a ve druhém tréninku to před deštěm na použitých pneumatikách také nebylo špatné. Bohužel jsme dnes přišli o důležitých čtyřicet minut. Zítra do toho dám jako vždy všechno a uvidíme, jak to dopadne. Děkuji všem za podporu,“ dodal Salač, jenž v neděli odstartuje do závodu třicátý.
Informace o redaktorovi
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.