Salač: Víme, kde zrychlit, máme na to

Ve španělské Barceloně se dnes rozjela sedmá GP letošní sezóny a první volné tréninky má za sebou Filip Salač, jezdec týmu Redox Prüstel GP ve třídě Moto3. V prvním tréninku zajel velice slušný čas, ale závěrečnému zrychlení během odpoledne zabránil déšť.

Letošní sezóna mistrovství světa silničních motocyklů tento víkend pokračuje sedmou Grand Prix, se kterou se přesunul do španělské Barcelony. Závodní víkend začal tradičně volnými tréninky. Po ránu bylo nad katalánským okruhem oblačno, ale podmínky se během dne zlepšovaly. Na závěr druhého volného tréninku třídy Moto3 ale začalo znenadání pršet, což všechny překvapilo. V důsledku toho se někteří závodníci nezlepšili a mezi nimi byl i český závodník Filip Salač.

Filip Salač zahájil další závodní víkend slušným výkonem a i když se zpočátku necítil na své motorce dobře, díky změně v nastavení to šlo k lepšímu. V prvním volném tréninku obsadil sedmnáctou pozici s časem 1:50,434 a ztrátou 1,267 s. Odpoledne se chystal čas zlepšit, ale to se vzhledem k zmíněnému počasí nepodařilo a trénink ukončil na 28. místě s časem 1:50,880. Pro zítra s týmem pracovali na vyhodnocení dat a nazelení lepšího nastavení.

Filip Salač k pátečním tréninků v Barceloně uvedl: „V prvním volném tréninku jsme se snažili najít dobré nastavení motorky, ale ze začátku motorka vůbec nefungovala. Neměl jsem žádný pocit od zadního kola, vůbec nemělo přilnavost. Poté jsme udělali změnu v nastavení a nasadili nové pneumatiky, takže to bylo lepší. Díky tomu jsem zajel sedmnáctý čas a měl ztrátu 1,2 vteřiny na prvního, což nebylo špatné. Věděl jsem, že to nestačí a ve druhém tréninku jsme ze začátku zkoušeli tvrdou pneumatiku, ale to nebylo dobré, protože bylo velké horko. Chtěli jsme vědět, co to udělá, ale motorka nefungovala. Poté jsme na tři kola dali použitou měkkou pneumatiku, na které to bylo lepší.“

„Když jsem jel do boxů pro nové pneumatiky, začalo pršet. Nikdo z nás nechápal, proč začalo pršet, protože to na předpovědi nebylo. Tím pádem jsem vyjel na nových pneumatikách, ale stihl jsem jen jedno rychlé kolo, ale kvůli vodě to klouzalo. Proto se nedalo zrychlit, takže byl můj čas z druhého volného tréninku pomalejší, než z prvního.“

„Po trénincích jsme s týmem hodně pracovali na telemetrii a vyhodnocení dat. Pro zítřek uděláme změnu v nastavení a doufám, že se zítra podaří zajet lepší čas. Víme, kde zrychlit, máme na to. Udělám všechno pro to, abych byl zítra co nejvíce vpředu a děkuji všem, co mě podporují."

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
JardaKTM přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist