Salač i přes pád odstartuje sedmý

Druhým dnem pokračoval letošní pátý podnik světového šampionátu silničních motocyklů MotoGP na okruhu ve francouzském Le Mans. Na trať opět vyjel v kategorii Moto3 Filip Salač, český reprezentant a člen ACCR Czech Talent Teamu Autoklubu České republiky. Na programu byl dnes poslední volný trénink a kvalifikace. Ve třetím volném tréninku byl Salač čtrnáctý a musel do Q1, kde vybojoval třetí místo. Postup do Q2 následně proměnil ve skvělou sedmou pozici na zítřejším roštu.

Poslední trénink byl opět na mokré trati. Filip Salač zajel čtrnáctý čas a bylo jasné, že ho neminou souboje v Q1. Zde na českého reprezentanta čekala osychající trať a několik těžkých soupeřů. Lídr šampionátu Acosta či Foggia s Alcobou byli hrozbou, ale Filip se nezalekl. Po většinu kvalifikace se pohyboval na postupových pozicích, a nakonec postoupil jako třetí nejrychlejší jezdec. „Ráno pršelo a hodně to klouzalo, hlavně první sektor jako včera. Nevěděli jsme, jak bude při kvalifikaci, ale nakonec to do ní uschlo a podařilo se mi z Q1 postoupit do Q2, to bylo super,“ oddechl si Filip po první části kvalifikace.

Prakticky hned po výjezdu do Q2 se nečekaně spustil déšť. Diváci viděli pády a rychlý úprk jezdců do boxu pro mokré pneumatiky. Déšť měl sice krátké trvání, ale jezdcům moc času nezbylo. Pomalu osychající trať bohužel Filipa vytrestala. V předposledním kole měl ve čtrnácté zatáčce nepříjemný pád, ale nic se mu nestalo, rychle doběhl ke svému motocyklu a v posledním možné kole zajel po pádu neuvěřitelný sedmý čas. „V Q2 po výjezdu začalo pršet, všichni jsme zajeli do boxů, nasadili jsme mokré pneumatiky a chtěli zase vyjet, protože polovina trati byla mokrá a polovina suchá. Chtěli jsme zajet rychlé kolo, dokud ta polovina trati bude suchá. V rychle rozjetém kole jsem dostal v nájezdu do poslední zatáčky velkého high slidera, letěl jsem docela blbě, spadl jsem na záda a všechno mě bolí. Každopádně jsem hned po pádu běžel pro motocykl, viděl jsem, že mám hodně ohnuté levé řídítko, musel jsem do toho dávat pěstí, abych to narovnal. Také jsem viděl, že nemám stupačku, ale nechtěl jsem to vzdát.“

„Pořadatelé mi nechtěli pomoct nastartovat motorku, musel jsem ji roztlačit a rozjel jsem to do dalšího kola. Na mokrých pneumatikách bez stupačky jsem zajel sedmý čas, což je super! Zároveň jsem zklamaný, protože dnes to byl jeden z mála dní, kdy jsem fakt měl na první řadu, i když nemohu říct na pole position, protože jediný Migno jel na suchých pneumatikách. Mohlo to být lepší, ale jsem rád, že jsem vůbec dokázal motorku zvednout, nastartovat a bez stupačky dojet. Myslím si, že mám super výchozí pozici na zítra. Uvidíme, jak bude, každopádně už se těším a děkuji všem za podporu,“ neskrýval spokojenost český zástupce.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist