Rozhovor s Jakubem Kornfeilem, třetím mužem z Assenu

Závodem v Německu končí první polovina sezony mistrovství světa silničních motocyklů. Český jezdec Jakub Kornfeil je po devíti Grand Prix roku 2019 průběžně devátý a to především díky výkonu z posledních několika závodů včetně Assenu, kde bodoval třetím místem v cíli. Sezona to pro Kornfeila není snadná, ale jezdec z Rohatce u Hodonína bojuje o každý bod, aby si upevnil pozici v první desítce a ve finále změřil síly s nejlepšími.

S Jakubem Kornfeilem jsme hovořili o celé první polovině sezony Moto3 během níž se stalo celkem hodně věcí a to především pokud jde o zranění nebo úspěch v Assenu, který mohl být zlatý nebýt hodně přísné penalizace. Ptali jsme se také na Gábora Talmácsiho nebo přestup do Moto2.

Od prvního závodu v Kataru až do Barcelony nebyly kvalifikace vaši nejsilnější stránkou Jakube. Dá se to třeba vysvětlit tím, že vám tak úplně nesedl nový formát dvou krátkých, samostatných kvalifikačních jízd?
Jakub Kornfeil: „Myslím, že ano. Celkem dlouho nám trvalo než jsme pochopili, že vše začíná už v prvním tréninku a je potřeba jet na sto procent hned od začátku víkendu. Když se nedostanete rovnou do druhé kvalifikace musíte jet první a pak už vám nezbudou gumy. Je to pak v Q2 pochopitelně velký problém. Navíc z první kvalifikace můžou postoupit jen čtyři a většinou se tam jedou rychlejší časy než ve druhé kvalifikaci, takže je to pak hodně těžké.“

Někdy právě není snadné zajet ani přímý postup do Q2 v trénincích. Čím si to vysvětlujete?
Jakub Kornfeil: „Je třeba zajíždět kola pravidelně, ale většinou se tam mezi nás někdo dostane a to je pak problém. V Mugellu a Barceloně se tréninky vůbec třeba nedařily jinde to bylo o něco lepší, ale je jasné, že na jedno rychlé kolo prostě nejsme.“

Třebaže pozice na startech nebyly ideální, často dokážete v samotném závodu dojet pro body v Top10. Čím to, že závody jsou úspěšnější než kvalifikace?
Jakub Kornfeil: „Jednak je to tím, že ta motorka prostě v neděli funguje nejlépe z celého víkendu, což opravdu nevím čím to je. Každopádně závod se jede jinak, protože kvalifikace je o jednom rychlém kole, ale závod je o tom dokázat jezdit víc kol ve stejném tempu, což mi problém vůbec nedělá. Naopak, tam se cítím silný.“

V Barceloně už bylo znát, že vás výkony z dosavadní části sezony příliš netěší. Byl cítit nějaký tlak ze strany týmu, aby se tato situace rychle změnila?
Jakub Kornfeil: „Ne, ne, tlak tam nebyl. Jen přijel šéf týmu s nímž jsme probrali spoustu věcí a to určitě pomohlo. Začalo se jinak pracovat a to mělo vliv na náš výkon. Prostě pár věcí zapadlo do sebe jak mělo a hned to bylo znát.“

Vrátíme-li se zpátky v čase do Texasu, tam to byl start z patnácté pozice a závod o body v první desítce. Jenže také Fenatiho drsné předjetí, následný Italův pád a vy na zemi a bez bodů ...
Jakub Kornfeil: „Tam to bylo o tom, že se nějak nemohl smířit s tím, že jsem rychlejší než on, tak mě tam v takové táhlé zatáčce úplně nesmyslně předjížděl. Dostal při tom ale highsider a já už s tím nemohl nic dělat, přišel náraz do jeho motorky a já skončil na zemi se zlomenou kličkou.“

Pokud se nepletu vaše první vážné zranění v mistrovství světa?
Jakub Kornfeil: „Přesně tak.“

Po Texasu byl na řadě závod v Jerezu, kde už jste krátce po zranění startoval. Jak to, že jste byl tak rychle připraven jít zpátky do akce a na jihu Španělska navíc zajet tehdy svůj nejlepší výsledek sezony?
Jakub Kornfeil: „Měl jsem opravdu velmi dobrého doktora v Americe, kde jsem podstoupil operaci. Rozhodnutí bylo snadné, protože v nemocnici mi dali na výběr, zda chci operaci podstoupit u nich nebo až doma. Řekl jsem, že není na co čekat. Nechtěl jsem letět zpátky domů se zlomenou kostí. Operace proběhla úspěšně a během víkendu v Jerezu jsem necítil vůbec žádnou bolest. Navíc hned jak jsem přistál ve Vídni odjel jsem do Brna, kde jsem měl domluvené kamarády, kteří mi připravili doplňky stravy, které jsem pak používal. Souhra všech těchto věcí nakonec znamenala, že se to tak rychle zahojilo.“

TT Assen bude všem ještě dlouho rezonovat v hlavě, jelikož jste tam sahal po vítězství, ale penalizace vám tuto šanci krátce před koncem závodu znemožnila. Jak to tedy bylo s tím vyjetím mimo trať, byl jste jediný, kdo to udělal nebo jich bylo víc, ale nebyli vidět … ?
Jakub Kornfeil: „Těch lidí tam bylo venku (za hranicí tratě) hodně a jediný, kdo dostal penalizaci byl Kornfeil. Myslím si, že to spravedlivé moc nebylo, ale co už. Ten den se tam rovným metrem neměřilo, což je škoda.“

Teď naposledy v Německu nejlepší kvalifikace sezony, start ze šestého místa, bitva až téměř do konce o stupně vítězů, ale výsledek je šest bodů za desáté místo v cíli. Co se stalo, bylo to volbou směsí pneumatik pro závod?
Jakub Kornfeil: „Přesně tak. Zvolili jsme špatnou směs, protože jsem si myslel, že to vydrží. Testovali jsme ji ve třetím volném tréninku a měl jsem na ní najeto přes dvacet kol. Škoda. Závod se jel ve vysokém tempu ve srovnání s posledními roky, ty šance na dobré umístění tam rozhodně byly, ale bohužel to nevydrželo.“

Závod Assenu byl letos prozatím nejlepší díky umístění na stupních vítězů, německá kvalifikace zase nejlepší ohledně výchozí pozicí pro závod …. dá se říct, že Assen společně se Sachsenringem je pro vás zlomovým bodem a obratem k lepšímu?
Jakub Kornfeil: „Moc bych si přál, aby tomu tak bylo. Bylo by to opravdu super.“

Zrovna je letní přestávka, není to škoda v momentě, kdy se karta obrací a začíná se dařit?
Jakub Kornfeil: „Já pevně věřím, že na poslední výkony navážeme a budu v tom pokračovat už v dalším závodu, který se jede v Brně začátkem srpna.“

Po krátké přestávce následuje víkend Velké ceny České republiky v Brně. Po Německu, kde byl domácí závod pro tým je tu domácí závod pro vás a týmového kolegu Filipa Salače. Jak se těšíte na domácí Grand Prix?
Jakub Kornfeil: „Chtěl bych pro Brno speciální design helmy, který se už připravuje. Motorka, ta bude plus mínus stejná. Každopádně stejně jako každý rok, tak i letos se moc do Brna těším na fanoušky, sponzory a vůbec na všechny, které tam potkám. Jsme teď rychlí, jde nám to, takže se už nemůžu dočkat až nasednu na svoji KTM a vyrazím na trať Masarykova okruhu.“

A když už jsme zmínili týmového kolegu, jak se vám spolupracuje s Filipem Salačem?
Jakub Kornfeil: „Spolupracujeme dobře. Bude třeba ještě doladit kvalifikace, abychom si byli schopni vzájemně pomoci, protože jakmile nám to půjde věřím, že z toho oba dokážeme profitovat. Zatím ale nejsme ve všech trénincích stejně rychlí, což je základ.“

V televizních přenosech vás vidíme stále častěji s bývalým maďarským jezdcem Grand Prix Gáborem Talmácsim. Tam je ve vašem případě nějaká spolupráce?
Jakub Kornfeil: „Ano spolupracujeme spolu. Snaží se mě učit, trénovat, zasahuje i do strategie týmu. Je to prostě profesionál, který rozumí spoustě věcem ať už je to závodění, technika nebo organizační věci. Jsem moc rád, že spolu spolupracujeme.“

Motorky KTM vašeho týmu Redox PrüstelGP, motorky KTM ostatních týmů a motorky týmu Aki Aja. Dá se říct, že jsou stejné nebo tam jsou rozdíly?
Jakub Kornfeil: „Myslím si, že nějaký markantní rozdíl tam není. Maximálně dostanou nějaké věci dřív než my ostatní, ale to je opravdu minimální rozdíl.“

A budete mít v nejbližší době nějaké testy nebo od KTM přislíbeno něco nového v rámci materiálu?
Jakub Kornfeil: „V této chvíli nevím, že by KTM pro nás něco připravovala.“

Po skončení sezony 2019 plánujete přestup do třídy Moto2. Už víte s jakým týmem spojíte svoji budoucnost v mistrovství světa silničních motocyklů?
Jakub Kornfeil: „V této chvíli zatím není nic, co bych mohl říct. Nic konkrétního není, ale pracujeme na tom.“

Autor článku obdržel prémii 14 Kč od 7 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist