Karel Hanika: Na horko jsem připravený. Musíme hlavně vyladit motorku na závěr závodu

Program ke Grand Prix České republiky odstartoval středeční tiskovou konferencí v budově Technického muzea v Brně. Nechyběl na ní ani nejlepší český jezdec letošního šampionátu Karel Hanika. V rozhovoru pro média prozradil, že mu tropické teploty nedělají problémy a také co podle něj bude alfou a omegou úspěchu na domácí trati.

Kuba Kornfeil očekává, že se v Brně vzhledem k podmínkám bude víc padat. Jaká je to zpráva pro vás jakožto vedoucího jezdce v počtu pádů v letošní sezóně?
Karel Hanika: „Já jsem vedoucí jezdec? No stane se. Aspoň něčeho (s lehkým úsměvem). Pády k tomu patří. Padá se všude. Já neočekávám, že to bude nějaké horší než jinde.“

Z čeho podle vás to množství pádů vyplývá? Jezdíte letos riskantněji než loni?
Karel Hanika: „Z mého pohledu jsem mohl tak za pět šest pádů, kdy jsem moc tlačil na pilu a přehnal to. Další spousta pádů byla způsobená tím, že motorka přestala pracovat, jak by měla, což mi potvrdil i můj technik. Samozřejmě se na to nevymlouvám, protože jsem to já, kdo na té motorce jede.“

Jak moc složité v Brně bude udržet se v čelní skupině?
Karel Hanika: „Já doufám, že navážu na loňský rok, kdy se mi to podařilo. Pokud se nám podaří dobře nastavit motorku, neměl bych snad v čelní skupině chybět. Důležité bude samozřejmě zajet dobře kvalifikaci.“

To znamená první dvě řady?
Karel Hanika: „To bych neřekl, klidně prvních pět řad. I z páté řady se dá ještě bez problému útočit na přední pozice. V Indianapolis bylo skoro dvacet jezdců v jedné vteřině, což dokazuje, jak je letošní šampionát vyrovnaný. Letos už se mi kvalifikace několikrát povedla, takže snad zajedu i v Brně nějaký výraznější výsledek.“

Zmínil jste Indianapolis, jak byste vlastně poslední závod zhodnotil?
Karel Hanika: „Pokud jde o volbu pneumatik, bylo to těžké rozhodování. Zajel jsem zpět do boxů ještě relativně včas. Byl to hektický závod a jsem rád, že jsem získal vůbec nějaké body. Prakticky nikdo neočekával, že by už nepršelo a trať oschla tak rychle.“

V Brně bude extrémní horko a sucho. Jak se na to dá připravit?
Karel Hanika: „Výkon motorek bude určitě o něco slabší. Já jsem na to snad připravený dobře. Jsem na to zvyklý ze svého tréninku. Trénuji hodně ve Španělsku a tam teď přes léto bylo také ke čtyřiceti stupňům. Trénink je vlastně jediný způsob, jak se na horko připravit. Je to i hodně o hlavě, bývá to často náročnější na udržení koncentrace než na fyzičku. Jsem zvyklý odjet i ve vysokých teplotách celý závod bez vody, protože při mé váze by hrb s vodou znamenal další zátěž, kterou už si nemůžu dovolit. Ale jak říkám, já mám horko rád a jezdí se mně za něj docela pohodlně, takže nečekám, že by pro mě měly být vysoké teploty nějakou nevýhodou.“

Z českých jezdců máte pravděpodobně největší šanci dostat se na stupně vítězů. Věříte si na ně?
Karel Hanika: „Myslím, že Kuba má stejnou šanci jako já. Jezdíme na stejné motorce. Bylo by hezké udělat bednu, ale bude to nesmírně těžké. Letos se jezdí o poznání rychleji než loni. Když za to Dany Kent zatáhne, jdou časy ještě dolů. Všichni se mu samozřejmě snaží přibližovat, ale já se budu koukat hlavně na sebe. Budu se přes víkend soustředit hlavně na nastavení motocyklu s ojetými pneumatikami, což bude nejspíš alfa a omega nedělního závodu.“

Jste z letošního ročníku zatím zklamán? Přeci jen tam není oproti loňsku takový progres, jaký jste asi očekával …
Karel Hanika: „Spokojený určitě být nemůžu. Každému je asi jasné, že to mohlo být o poznání lepší. Měl jsem tři závody po sobě, v nichž jsem měl hodně velkou šanci na dobré umístění, ale nedopadlo to – ať už kvůli jinému jezdci, nebo nějaké jiné smutné události, jakože jsem musel startovat z boxů. Já i tým vidíme, že tam progres je. Jsem schopný jezdit tréninky sám a dojet je kolem první desítky nebo ještě lépe, což je pro mě dobré. Jen se musím naučit nastavit si motorku na závodní vzdálenost, abych v druhé půlce závodu neztrácel. To pro nás teď bude zásadní v druhé polovině sezóny.“

V Brně se často uzavírají kontrakty na nadcházející sezónu. Jak se rýsuje vaše budoucnost?
Karel Hanika: „Je to ve fázi jednání. Děláme vše proto, abych měl příští rok dobrou motorku a mohl se zase posunout dál. Zvažovali jsme i Moto2. Vzhledem k mým fyzickým proporcím by to byl asi rozumný krok, ale z mého pohledu je lepší zůstat v Moto3 ještě minimálně jednu sezónu, takže se s mým okruhem lidí ubíráme tímto směrem a snažíme se najít co nejlepší možnosti.“

Chtěl byste zůstat v týmu Akiho Aja, nebo se rozhlížíte spíš jinde?
Karel Hanika: „Jak jsem říkal, zatím není nic jistého a bude záležet především na dalších pár závodech. Pak se teprve uvidí.“

Informace o redaktorovi

Radek Babička - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist