Salač byl ve Valencii devátý, nyní se těší na Rookies Cup v Jerezu

O víkendu jeli jezdci juniorského šampionátu FIM CEV Repsol Moto3 druhý podnik sezony. Ten byl ve Valencii na okruhu Ricarda Torma a tentokrát s celkem dvěma závody. Pro českého jezdce Filipa Salače a jeho tým Czech Talent Team Cuna de Campeones představoval víkend ve Valencii výhodu domácího prostředí, nicméně závody nedopadly podle představ. V prvním klání Salač skončil devátý, druhé klání nedokončil. V průběžném hodnocení je čtrnáctý.

Třebaže po celý víkend Filip Salač zajížděl tréninkové časy, s nimiž patřil mezi přední jezdce, oba kvalifikační tréninky nevyšly. Filip nebyl schopen zajet rychlé kolo, nedostal se ani na časy z volných tréninků, což následně stačilo jen na dvacáté místo startovního roštu. Bylo to velké zklamání, ale přesto jsme se na závody těšili.

V nedělním warm upu zajel Filip z šestačtyřiceti startujících třetí nejrychlejší čas a tím se zase zvýšila jeho naděje na vytoužené pódiové umístění, i když jsme věděli, že se startem zadních pozic to bude mnohem složitější.

První závod série FIM CEV Repsol Moto3 se Filipovi celkem povedl, když cílem projel devátý. Druhý závod bohužel skončil předčasně. Po zcela nečekaném highsideru přišel pád a zklamání bylo veliké. Jsme ale teprve na začátku, takže je důležité neztrácet hlavu a pracovat dál! Ve druhé polovině května nás čeká třetí podnik sezony, trochu netradiční dvoudenní závodní víkend juniorského šampionátu, který se jede v rámci francouzské Grand Prix v Le Mans.

„Ve volných trénincích jsme se snažili co nejlépe nastavit nejen podvozek, ale i odladit mapu motoru, protože tady ve Valencii je to velmi důležité a složité,“ komentoval víkendové dění Filip Salač. „Většinou jsme dělali jen malé změny a veškerá data měli po jezdcích jako J.Masia a M.Herrera. Z motocyklu jsem měl dobrý pocit a dařilo se mi zajet dobré časy. Byl jsem jen o čtyři desetiny pomalejší a přitom musel předjíždět pomalejší jezdce. Do posledního volného tréninku jsem vyjel opožděně, protože se nám rozsypala převodovka. V posledních patnácti minutách jsem ji ale ještě stihl vyzkoušet.“

„Do první sobotní kvalifikace jsem bohužel vyjížděl o něco později, nechtěla nám chytit motorka. V průběhu kvalifikace jsem musel zajíždět dvakrát do boxu, jednou na malou změnu a po druhé na výměnu pneumatik. Téměř ke konci kvalifikace jsem jel se skupinou rychlejších jezdců, ale jelikož tým udělal malou chybu v nastavení, nemohl jsem tvrdě brzdit, protože byla motorka velmi měkká. V posledním kole jsem se “zmáčknul”, byl jsem sice v rychlém kole, ale musel předjíždět dva pomalejší jezdce, kteří mě zpomalili. V poslední pravé zatáčce do kopce se mi zavřelo přední kolo, ztratil jsem čtyři desetiny a s maximem 1'40,5 sekundy to stačilo na dvacáté místo. Ve druhé kvalifikaci bylo o něco tepleji a časy se už nezlepšovaly. Čím víc byly gumy opotřebované, tím víc jsem ztrácel grip na zadním kole. Ke konci jsem na to zkoušel ještě zatlačit, ale na trati bylo hodně pomalých jezdců a už se to nepovedlo.“

„V nedělním warm upu jsem měl dobrý pocit z motocyklu a i přes silný vítr jsem dokázal zajet čas, který stačil na třetí místo. Do prvního závodu jsem nastupoval s tím, že musím mít dobrý start, jenže ten se až tak nepovedl. Následně jsem se musel “prokousávat” dopředu. Ke konci jsem se odtrhl od skupiny o osmé místo. V posledním kole jsem jel sedmý, ale v poslední levé zatáčce do mě narazil jeden ze soupeřů. Měl jsem co dělat, abych to ustál, a cílem jsem projel devátý.“

„Do druhého závodu vítr ještě zesílil a místy dosahoval rychlost přes čtyřicet kilometrů za hodinu. Už od prvního kola jsem měl velký problém s přilnavostí zadního kola. Musel jsem být velmi rychlý v nájezdu, a brzdit později než ostatní, abych jim stačil. V deváté zatáčce jsem ale dostal highsider a už se to nedalo ustát. Jezdí se tam na plnou čtyřku, což je docela velká rychlost. Byli jsme opravdu hodně zklamaní. Tento víkend jsme přesto udělali další krok směrem dopředu a teď už se připravuji na příští týden, kdy mě čekají první, pro nás důležité závody Red Bull MotoGP Rookies Cupu, kde bych rád bojoval o vítězství.“

„Chtěl bych moc poděkovat celému týmu, mému manažerovi Panu Janu Šťovíčkovi, rodičům, všem fanouškům a také všem našim partnerům - ACCR, KŠD LEGAL, ORT s.r.o., 4SR, REPLAY, DUKLA PRAHA, PLASTYMAT CZ, MMB, SHARK, TSS, MONTÁŽE BROŽ, NOKAMOTO, DELONGI, MILERS OILS, TYREX, KUBERG, PP TUNING, GAERNE, trenéru Jiřímu Heiníkovi, a dalším,“ dodal Filip Salač.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Sucker přispěl 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
Fantom40 přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist