Vosty opět bez týmu a bez motorky

Věčný talent našeho motocyklového sportu, Patrik Vostárek, je opět na "dlažbě". Po týmech Intermoto, ProRace či Motopower se s ním po prvním letošním závodě CEMC rozešel i tým IV Racing, kde měl "Vosty" k dispozici stroj BMW S 1000 RR, a v prvním závodě Moto 1000 nového seriálu "Central European Motorcycle Championship (CEMC)", 20. dubna byl nejlepším českým pilotem. Ovšem hned po brněnském mítinku došlo k rozchodu...

Proč k tomuto rozchodu došlo? "Patrik a jeho otec měli poněkud rozdílné názory na motocyklové závodění, než já a můj tým", řekl pro náš web Viktor Noss, majitel týmu IV Racing a dodal: "Pro obě strany tak bylo lepší, když naši spolupráci ukončíme co nejdříve a do právě rozběhnuté sezóny půjdeme každý vlastní cestou. Přeji Patrikovi hodně úspěchů"..

Na druhém závodě CEMC na Sachsenringu tedy Vosty už nestartoval a uvidíme, zda se ještě v letošní sezóně objeví na startovním roštu.

Jeho dosavadní kariéra byla plná kotrmelců: Patrik vyhrál Mistrovství ČR juniorů stopětadvacítek v roce 2004, mezi seniory se umístil jako druhý. Titul získal Václav Bittman, Vostárek vyhrál závod MČR na Hungaroringu. V roce 2005 jel Vostárek Gauloises GP České republiky na Hondě RS 125 týmu Hanusch MotoPromotion, v závodě havaroval.

Patrik Vostárek (*3.5.1989, na snímku se svým otcem) startoval v ME Superstocků 2008, jel na Hondě GBR600RR týmu Intermoto Czech. Jeho největším soupeřem byl Loris Baz na Yamaze YZF R6, který po loňském pádu Joana Lasorze v Imole startuje v týmu Kawasaki v superbikovém MS. Jelo se deset závodů, Vostárek byl druhý v Assenu, vyhrál čtvrtý závod na Nürburgringu a pátý v Misanu, následoval závod na Masarykově okruhu, v tom Patrik zvítězil právě před Bazem. V prvních šesti závodech získal Baz 117 a Vostárek 110 bodů. Jenže do konce seriálu získal Patrik jen 11 bodů, titul získal Loriz Baz, před Patrikem se umístili také Ital Bussolotti a Brit Gino Rea. Patrik pak v závěru sezóny startoval v MS Supersportů. Ve Vallelunze byl dvaadvacátý, v Magny Cours obsadil 13. místo, v Portimau dojel dvacátý, celkově byl 36.

V roce 2009 startoval Vostárek v MS Supersportů v 8 podnicích na Hondě týmu Intermoto Czech. V Assenu získal za 11. místo 5 bodů, což bylo dlouho nejlepší umístění českého pilota v této kubatuře. Pak se ale "Vosty" s týmem Josky Kubíčka rozešel ve zlém, neboť prý  dle svého otce Oldy nedostával ten "správný" materiál odpovídající jeho jezdeckému umění...

V roce 2011 jel Patrik v Mistrovství ČR Supersportů a zvítězil za tým ProRace. O rok později byl ve M ČR druhý za Jiřím Klejchem, když vyhrál za tým Motorpower v závodech na Panoniaringu, v Mostě a v Poznani, to ale jezdil Vosty "malé" stocky.

V těchto sezónách startoval sporadicky i v MS: 2010 na brněnském Masarykově okruhu v MS-Moto2 za tým Vector Kiefer Racing s motocyklem Suter - závod ale pro pád nedojel (v QP skončil 27.)

2011 pak  dostal šanci v MS-Supersport za pražský tým ProRace, s kterým absolvoval celkem 4 závody: V Brně nedojel, na Nürburgringu byl odmávnut jako 19., v Imole pak bodoval za 13. místo v cíli a Magny Cours dokončil jako 18.  

Posledním jeho "velkým závoděním" byla loňská účast v seriálu "Coppa dei due Paesi", kde v Misanu dojel v úvodu jako třetí, bohužel v Brně havaroval z prvního místa - nakonec dojel jako 10. a v Moskvě už jeho tým nestartoval.

Letošní sezónu tedy začal Vostárek v týmu IV Racing na stoji BMW S 1000 RR, ale po závodě na Masarykově okruhu vše bohužel skončilo...

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist