Šampiony CEMC je Szkopek a Prášek

V České republice panovalo o víkendu slunečné počasí, ale na okruhu Hockenheim dnes ráno pršelo. Pozdějí už vysvitlo sluníčko, zahřívací tréninky se jely na mokré dráze, ale samotné závody už na suchém povrchu, protože to se naštěstí již počasí umoudřilo.

První závod Moto1000: Pawel Szkopek je šampiónem CEMC

Polák Pawel Szkopek (Yamaha) přijel ve třídě Moto1000 do Hockenheimu s náskokem 33 bodů na švýcarského pilota Jacgese Schmida (BMW). Pawel jako vítěz 5 závodů CEMC spal před závodem 11 hodin, určitě chtěl vyhrát a prvnímu závodu v Hockenheimu přikládal velký význam. Schmid vyhrál jeden závod na Sachsenringu a vidí bodový rozdíl mezi ním a Szkopkem jako rozhodující, Pawel Szkopek je podle něj vynikající pilot.

O vítězství v prvním závodě bojovali Chris Burri a Lorenz Sennhauser (BMW, v rámci CEMC nestartují). Burri v posledním kole havaroval a poranil si ruku. Za oběma vedoucími piloty jel do druhého kola Pawel Szkopek a za ním těsně Jacgues Schmid. Toto pořadí se změnilo v pátém kole, kdy přijel Schmid třetí (a první v CEMC) a Pawel Szkopek klesl za Düssela a Røsstada na čtvrté místo: příčinou byla porucha brzdy Szkopkovy Yamahy. V cíli byl první Schmid (BMW) před Pawlem Szkopkem (Yamaha) a Røsstadem (Honda). Nejrychlejší kolo zajel Pawel Szkopek a s náskokem 30 bodů je před finále jistým šampiónem CEMC 2013!

Druhý závod Moto600: Titul pro Michala Práška

Druhý závod kategorie Moto600 se jel za podmračeného počasí, naštěstí nepršelo. Na Michalu Práškovi je pozoruhodné, jak dokázal jet první i druhý závod a vyrovnat ztrátu 2,540 sekundy z kvalifikace na Švýcara Nadaleta. Náskok Michala Práška na Zielinského se před finálovým druhým závodem zúžil na 19 bodů a tomu odpovídala Michalova taktika. Michal Prášek: „Teoreticky mu stačí dojet na osmém místě. Musím jet stejně jako včera a hlídat si také skupinky za mnou.“

Uvedené taktice Michal podřídil svůj postup v závodě. Do 2. kola vjížděl na šestém místě, potom by 6 kol pátý. Po odpadnutí Forstenhäuslera (porucha řetězu) byl čtvrtý. Potom zvolnil, nechal se předjet Švýcarem Eigenmanem a Němcem Fröhlichem, obsadil 6. místo a stal se šampiónem CEMC 2013! Michal Prášek: „Závod jsem takticky zvládl. Pro mne bylo podstatné, že Zielinski nestačil raketovému tempu Švýcara Nadaleta.“

Do druhého kola vjížděl na čele Bryan Leu na Yamaze, který v rámci CEMC nestanul nikdy na stupni vítězů s výjimkou Hockenheimu, kde byl včera druhý a dnes třetí. Leu vedl i do třetího kola, potom jej předstihl Švýcar Nadalet na Kawasaki a zvítězil o 7,536 před Polákem Zielinskim. Tento pilot se poosmé postavil na stupně vítězů, na Práška ale v klasifikaci CEMC ztrácí 9 bodů.

Petr Svoboda na Yamaze R6 obsadil v prvním a druhém závodě kategorie Moto600 třinácté místo.

Druhý závod Moto1000: pošesté vyhrál Pawel Szkopek

Do druhého závodu nastoupil zraněný Chris Burri. Vedení se ujal Sennhauser (BMW) před Pawlem Szkopkem (Yamaha), Burrim (BMW) a Schmidem (BMW). Tato čtveřice vytvořila vedoucí skupinu, z níž po pádu se zdržením pokračoval Schmid. Pawel Szkopek se ujal vedení v 11. kole a vyhrál pošesté závod CEMC. Druhý skončil Burri před Sennhauserem – oba CEMC nejedou.

Stavy Středoevropského mistrovství CEMC 2013

Po závodech v Brně (19.–21.4.2013), na Sachsenringu (25.–26.5.2013), v Oscherslebenu (7.–9.6.2013), v Mostě (28.-30.6.2013) a na Hockenheimu (6.-8.9.2013):

Moto600: 1. Prášek 174, 2. Zielinski (PL) 165, 3. Nadalet (CH) 152, 4. Forstenhäusler (D) 123, 5. Leu (CH) 101, 6. Eigenmann (CH) 97, 7. Marek Szkopek (PL) 80, 8. Ghilardi (CH) 70, 9. Hüsler (CH) 68, 10. Kreuzfeldt (D) 51, ... 21. Svoboda 13, ... 24. Frodl 7, 25. Chalupa 6, ... 28. Brož 1.

Moto1000: 1. Pawel Skopek (PL) 203, 2. Schmid (CH) 159, 3. Røsstad (N) 128, 4. Karel Pešek 102, 5. Erceg (HR) 102, 6. Düssel (D) 92, 7. Drobný 86, 8. Holinger (CH) 70, 9. Christiansen (DK) 68, 10. Büchel (CH) 67, ... 17. Vostárek 21, 22. Kučeřík 1

Statistiky CEMC 2013


Moto600

Pole positions: Prášek 2, Nadalet 2, Zielinski 1.
Starty z první řady: Zielinski 4, Nadalet 4, Prášek 3, Forstenhäusler 3, Lanfranchie 2, Marek Szkopek 2, Eigenmann 1, Leu 1.
Nejrychlejší kola: Prášek 3, Nadalet 3, Hüsler 1, Forstenhäusler 1, Zielinski 1, Marek Szkopek 1.
Vítězství: Zielinski 3, Nadalet 3, Prášek 2, Forstenhäusler 2.
Postavení na stupni vítězů: Zielinski 8, Prášek 6, Nadalet 6, Forstenhäusler 3, Marek Szkopek 2, Hüsler 2, Leu 2, Läuger 1.
Pořadí podle průměrné rychlosti vedoucího jezdce:
Hockenheim 2. (Nadalet) 177,204 km/hod
Hockenheim 1. (Zielinski) 177,140 km/hod
Most 2. (Nadalet) 167,526 km/hod
Most 1. (Nadalet) 165,686 km/hod
Oschersleben 2. (Zielinski) 156,206 km/hod
Oschersleben 1. (Zielinski) 153,690 km/hod
Brno 2. (Prášek) 149,530 km/hod
Brno 1. (Prášek) 149,118 km/hod
Sachsenring 2. (Forstenhäusler) 125,293 km/hod
Sachsenring 1. (Forstenhäusler) 121,090 km/hod
Hattrick: 1. a 2. závod Brno Prášek, 2. závod Hockenheim Nadalet.

Moto1000

Pole positions: Pawel Szkopek 4, Widmer 1.
Starty z první řady: Pawel Szkopek 4, Drobný 3, Karel Pešek 3, Schmid 3, Erceg 2, Rosstad 2, Christiansen 1, Widmer 1, Rasmussen 1.
Nejrychlejší kola: Pawel Szkopek 5, Karel Pešek 3, Drobný 1, Schmid 1.
Vítězství: Pawel Szkopek 6, Schmid 2, Rosstad 1, Karel Pešek 1.
Postavení na stupni vítězů: Pawel Szkopek 8, Schmid 5, Christiansen 4, Rosstad 4, Drobný 3, Karel Pešek 3, Erceg 2, Düssel 1.
Pořadí podle průměrné rychlosti vedoucího jezdce:
Hockenheim 2. (Pawel Szkopek) 178,726 km/hod
Hockenheim 1. (Schmid) 177,107 km/hod
Most 1. (Pawel Szkopek) 173,368 km/hod
Most 2. (Karel Pešek) 168,553 km/hod
Oschersleben 2. (Pawel Szkopek) 155,284 km/hod
Oschersleben 1. (Rosstad) 154,555 km/hod
Brno 1. (Pawel Szkopek) 152,950 km/hod
Brno 2. (Pawel Szkopek) 152,398 km/hod
Sachsenring 1. (Pawel Szkopek) 121,376 km/hod
Sachsenring 2. (Schmid) 121,352 km/hod
Hattrick: 1. závod Brno Pawel Szkopek, 2. závod Oschersleben Pawel Szkopek.

Poznámka: „Hattrick“ znamená, že jeden pilot obsadil pole position, zajel nejrychlejší kolo a v závodě zvítězil.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist