Čeští favorité závodu CEMC v Brně

Představme si dva favority nového mistrovského seriálu Central European Motorcycle Championship. Jsou jimi rozhodně Ladislav Chmelík a Michal Prášek.


Talent Ladislav Chmelík

Ladislav Chmelík (*20.8.1992) se teprve rozhodne, zda pojede IDM nebo CEMC. Německé mistrovství IDM začíná rovněž tuto neděli v Lausitzringu, Chmelík však pojede první závod CEMC v Brně. „Pro nás je rozhodující, kde bude větší konkurence“, prohlásil šéf týmu Moto FGR Miroslav Felgr. „Chceme, aby se Láďa něčemu naučil“.
Vicemistr Německa
Chmelík ve stáji Moto FGR startoval již v letech 2009/10. Od roku 2003 startoval v minibikách, třídu 125 cm3 jede od roku 2008. Je loňským vicemistrem Německa stopětadvacítek, teprve v závěru soutěže ho porazil vítěz Red Bull Rokies Cupu, Němec Florian Alt. Rozhodlo se až ve finále v Hockenheimu, Chmelíkovi praskl držák kapotáže, nemohl jet naplno. „Alt startoval na KTM, já jsem jel s Aprilií“, říká Ladislav Chmelík. „S Altem se určitě dá závodit, velkou výhodou je, že startoval v Poháru Red Bull, získal tam mnoho zkušeností. Podobné zkušenosti chci letos získat i já“.
První zkušenosti se čtyřtaktem
Chmelík získává první zkušenosti se čtyřtaktem, s nímž jezdil pouze v minibikách. Bude mít motocykl MOTO FGR, který jel loni v MS Moto3 Jasper Iwema a Josep Rodriguez. Poprvé se s „mototrojkou“ svezl v Mostě, v Brně jede na čtyřtaktu poprvé. Chmelík: „Rozdíl je v průběhu výkonu, mezi devíti a čtrnácti tisíci otáček je výkon přibližně stejný. U dvoutaktu byl nejvyšší výkon až okolo 11.500 otáček, křivka nárůstu výkonu byla strmější“. Láďa si zvyká také na brzdění motorem, toto u dvoutaktu neexistuje. V Brně bude mít stopětadvacítkové pneumatiky Dunlop, pouze v závodě asi použije pneu pro kategorii Moto3.
Brno jako zkouška
Od loňského závodu v Hockenheimu na závodní motorce neseděl, při premiéře na Masarykově okruhu chce hlavně dobře odstartovat. V tréninku i v závodě chce testovat elektroniku Dell Orto, která je pro něj rovněž nová. Cílem je také optimální nastavení motocyklu.
Číslo třináct
Se startovním čísle 13 jezdí Chmelík od minibiků, jen v letech 2009/10 startoval v Německu a v ČR s číslem 24 a 48. „Třináctka mi zatím nepřinesla smůlu, vůbec se jí nebojím“, prohlásil Láďa, který studuje první ročník České Zemědělské Univerzity v Praze, jeho otec je soukromý zemědělec. „Na stroji Moto FGR není nic nového s výjimkou kapotáže, která má novou přední část“, říká tiskový šéf Moto FGR Luboš Felgr. „Bohužel, ztratili jsme šéf-mechanika Igora Králíka, ten nyní „šroubuje“ pro tým Kawasaki Intermoto Ponyexpress Josky Kubíčka, my bychom jej stěží zaplatili“.

Michal Prášek patří k favoritům CEMC
Michal Prášek (*6.12.1988) je mistrem České republiky třídy Superstock 600 z roku 2012. Jeho největším úspěchem je loňské čtvrté místo z Mistrovství Evropy ve španělském Albacete, kde startoval s podporou pana Karla Abrahama. Mistrovství Evropy se v poslední době jezdí jako jediný závod, vítězný pilot získává automaticky titul evropského šampióna.
35 sekund za vítězem
Vítězem kategorie SuperStock 600 ME se stal v letech 2011 i 2012 Španěl Jordi Torres, který letos startuje v Mistrovství světa třídy Moto2. Práškovi v roce 2012 Torres ujel o 35 sekund, Michal byl ale jen o 1,393 sekundy od umístění na pódiu, které nakonec získal další španělský pilot Angel Poyatos. Všichni čtyři nejúspěšnější piloti startovali s motocykly Yamaha YZF R6. „Motorka byla už po sezóně docela „vyjetá“, potřebovali jsme udělat písty, to se nám podařilo až v závěru sezóny“, konstatuje Michal, jehož Yamaha má výrobní ročník 2009. Chtělo by to novější motorku, Michal potřebuje závodit, na závody potřebuje sehnat nové pneumatiky. Společnost Roháč a Fejta je zkušený tým který shání sponzory, v současné době to je ale velmi těžké.
Stopětadvacítky
V letech 2007 a 2009 byl Michal Prášek mistrem České republiky ve třídě do 125 cm3. Nepřipadal si na stopětadvacítky příliš těžký? Prášek: „Ano, měl jsem nějaká kila navíc, ale docela jsem se bál čtyřtaktů. Pak jsem ale s dvoutakty stejně skončil a vcelku rychle jsem si na čtyřtakty zvykl. V současné době jsem rád, že jedu se čtyřdobým motorem, pouze jsem si musel zvyknout na brzdění motorem“.
Oblíbená šestka
Michal Prášek startuje se startovním číslem 6. Je to jeho oblíbené číslo, závody jezdí odjakživa s číslem 6, šestého prosince se navíc narodil. Od závodu Mistrovství Evropy 2012 v Albacete na závodní motorce neseděl, v kategorii Superstock 600 v soutěži Central European Motorcycle Championship (CEMC), kde bude startovat ve všech závodech, bude patřit k favoritům.

Upřesněný harmonogram
Podle upřesněného harmonogramu se první závod CEMC pojede v sobotu 20.04.2013, půjde o závod Moto1000, start proběhne v 16:40 hod. Dalším sobotním závodem je závod Moto600, start je v 17:20 hod. V neděli 21.04.2013 v 9 hod začíná warm-up, závody začínají v 10:35 hod Pohárovým závodem do 600 cm3, konec závodů je v 16:25 hod.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist